2011. március 4., péntek

Szobatisztasági projekt 2. rész

Gyorsan leírom a tegnap történéseit, aztán szerintem legközelebb csak hétfőn jelentkezem.

Idáig fogalmam sem volt, hogy mikor pisil Blanka, hát már ezért megérte.

Reggel a kakaó után veszem csak le pelenkáját, ezután átöltözünk. Szigorúan azt a bugyit vesszük fel amit ő akar. Akár milyen színűt nem hajlandó. A kék ruhákat nem minden esetben, de úgy vettem észre, hogy nem szereti. :-(

Szóval próbálom bilire ültetni, de nem nagyon akar. Ezért azt találtam ki, hogy az összes babájával elkezdtem játszani és mindegyiket megbiliztettem. Ez nagyon tetszett neki látta, hogy a játékok is ráülnek. Valamiért nem akar a bilire ülni csupasz fenékkel, csak ruhában :-(

A nap nagyobb részében elmondhatom alig pisilt Blanka valamit, viszont este behozta a lemaradást, nem győztem nadrágot és bugyit cserélni. Vagyis a napot 6,5 db átöltöztetéssel zártuk ebből 4 db este 6 és 7 között történt. 1 óra alatt 4-szer pisilte össze magát. Aggódtam is rendesen, hogy juj felfázott ... ez nem normális, már megint el kell halasztani az egészet.
De ma újult erővel próbálkozunk, idáig nem történt bepisilés.

Viszont észrevettem, hogy elbújt a szobájában ez a nagy vécézés jele. És szaladtam a bilivel, hogy akkor ebbe produkáljon. Elmondtam neki, hogy nem szabad a királylányos bugyiba kakilni, mert a királylány szomorú lesz. Könyörögtem, hogy üljön a bilire. Aztán "odacsalogattam" magamhoz és lehúztam a ruháját, még semmit sem produkált szerencsére, viszont amikor ráakartam ültetni a bilire üvöltött, hogy nem akar ráülni, és mutatott a pelenkatartóra, hogy pelenkát kér.
Hát ez a nap újabb meglepetése, mert mindig is csodálkoztam amikor az anyukák mesélték, hogy a nagy vécézéshez pelenkát kér a gyerek. Hmmm ... úgy látszik mi is ilyenek leszünk.

Egyelőre eddig jutottunk, de nem adjuk fel. Bilizős videókat, képeket nézünk gyerekekről, hogy lássa a többi gyerek milyen ügyes.

(Edina: Lili vécézős fotóját már vagy 100x megnéztük :-)))

18 megjegyzés:

  1. Ne add fel!!Nálunk is így volt,Patrik nagy barnamedvéhez :) pelenkát kért,sőt nagyon sokáig a wc-re sem mert ráülni még a csúcs szuper szűkítők ellenére sem.Én úgy csináltam,hogy néztem az időt milyen időközönként pisil és már előre szóltam,hogy gyere pisilni,másnap már magától szólt ha pisilni kellett.A barnamedvével már nehezebb dolgunk volt,még van, hogy most is pelust kér hozzá.Állítólag ez teljesen természetes :)Kitartást :)puszi

    VálaszTörlés
  2. Még annyit,hogy Patrik is ugyan így elvonult ha a barnamedve készülőben volt :D

    VálaszTörlés
  3. Épp a wc-t akartam Én is kérdezni.Arra sem csücsül fel wc-szűkítővel???
    A védőnőnk mondta,hogy bizony van amelyik kisgyerek "ragaszkodik" a kakához és csak pelusba hajlandó elvégezni a nagy dolgát.
    Nálunk Szabi volt ilyen,hogy kakálni nem volt hajlandó a wc-be/bilibe,de pisilni igen!De 2,5-évesen mégis teljesen szobatiszta volt még éjszaka is.
    Peti viszont,18-hónapos kora óta csak és kizárólag a wc-be hajlandó kakálni,még a bilibe sem.Szól és akkor megyünk.De a pisivel egész más a helyzet.Ha elviszem,felállítom a kis székre és mondom,hogy pisiljen akkor pisil.Bárhol bármikor.Ha nem kell Neki akkor mondja,hogy nincs pisi,de alapból nem ellenkezik miatta.De ha nem pisiltetem,akkor abszolút nem szól és nem is zavarja,hogy pisis pelusban van.Én nagyon remélem,hogy majd a nyár egy forduló pont lesz Nekünk:)Addig nem is erőltetem.Nem vagyunk elkésve(Pepe októberi)
    Visszatérve Blankára:)
    Én javasolnám a rendes nagy wc-t.
    Dobj bele egy kis db wc papírt,és mond Neki,hogy pisilja le,utána meg engedd Blankának lehúzni.Hátha így sikerül.
    Kitartás!!!!
    :)

    VálaszTörlés
  4. Írtam egy jó hosszú kommentet nektek, de elszállt. Most nincs kedvem újra írni. :-(((

    Csak annyit mondok, hogy óráról órára érünk el sikereket. Ma délutánra már ott tartunk, hogy végre ráült a bilire (minden kényszer nélkül :-))) és nem ugrik fel róla. Sokáig ücsörög rajta. :-))
    Még produktum nem történt. Nálunk ez már nagy előre lépés.

    Majd még jelentkezem. De köszönöm a kedves szavakat és igyekszünk-igyekszünk.

    u.i: A két fiú pedig olyan ügyes, okos. Pepén csak ámulok és bámulok, Patrikról pedig mindig is tudtam, hogy szuper ügyes :-)))

    VálaszTörlés
  5. Hát én a bilire szoktatásról nemigen tudok beszélni, inkább csak okoskodni, mivel nálunk egyik-napról a másikra megtörtént a nyáron...
    Ilyen okoskodásokat tudok (amit hallottam, hogy másnál bejött): hello kittys más bugyi, amit nem szabad lepisilni (ez nektek van), zenél a bili, ha belepisil (ez nem is olyan extradrága és azt hiszem a nagyobb üzletláncokban is lehet kapni).
    Ha megengeded én az erőltetést semmiképp nem ajánlom. Barátnőm kislánya (annyi idős mint a mieink) egyszer már leszokott nagyjából a pelusról, aztán valamiért (talán túl sokszor kérdezgették, hogy kell-e...) többé nem volt hajlandó megint a WC-be pisilni. Múltkor ottvoltunk náluk és Glória a WC-jüket használta (nagydolga volt). Ezt látta a kislány és utána ő is ki akarta próbálni, sőt Glória meg is mutatta neki, hogy ííííííííííígy (és nyögött hozzá) kell nagyvécézni. Mi csak kintről leskelődtünk, de az eredmény az lett, hogy a kislány legalább rá akart ülni a WC-re. Szerintem az sokat segíthet, ha egy másik kislány (akit szeret), mutatja meg neki és akkor talán jobban meg jön a kedve is.
    Drukkolok nektek!

    VálaszTörlés
  6. Mi is hasoncipőben vagyunk. Én nem adok még bugyit Grétire, mert nem győzök mosni.:-) Vagy ha már közeledik a fürdés, akkor előfordul. Én is állandóan próbálom bilizetetni. Volt már jó időzítésünk és belepisilt. Nálunk a nagyvécézés kiszámíthatóbb, abban többször volt siker. Ott tartunk, hogy érzi, ha belepisil a pelusba és szól, de tartani vagy korábban szólni még nem tud.
    Sokaktól hallom, hogy egyik napról a másikra sikerült és hogy nyáron a legkönnyebb ugye.
    Nálunk a matrica is motiváló hatású. :-) Persze nem csak ezért kap, de a bilizésért kapottakat külön oldalon gyűjti.

    VálaszTörlés
  7. Eszterkém, benneteket meg is említettelek az egyik kommentemben, persze névtelenül. Szóval igen, a Te tanácsodra hagytuk mi tavaly annyiban a bilizést és egyebeket. Mert írtad, hogy Glória milyen ügyes volt és pár nap alatt szobatiszta lett. Agyban érnek meg erre az már biztos, és Blanka későn érő típus. De úgy gondolom most már nálunk is siker lesz a vége :-))

    Barifelő: Ti nagyon ügyesek vagytok, mert már van produktum. Gratula Grétinek! Ami nálunk még nagyon nem :-( De abban reménykedem, hogy mivel ez a téma most a legnagyobb figyelmet kapja és már ügyesen ráül a bilire (amit idáig nem akart) szóval néhány hét múlva már magától fog szólni. :-)

    VálaszTörlés
  8. Timikém, kitartás, lesz ez még jobb is. Egy barátnőm kislánya szintén ezt csinálta, hogy ha bugyiban is volt,kaki előtt követelte a pelust. De ettől ugyanúgy szoba tiszta lett egy idő után...
    Tetszik a WC-s képünk? :-) Azon a képen, amikor Cini egerét tette az ülőkére szerintem csak a Szentélek mentette meg attól, hogy szegény Cini ne a WC csészében kössön ki, és másnap vettünk egy játék bilit a babáknak. Nálunk ez segít, ha egyértelműen a nagydolog előjeleit produkálja, és nincs kedve WC-re ülni, akkor mindig mondom, hogy kár, mert Cini már csücsül a bilin, és biztos örülne, ha nem lenne egyedül... :-) Ez 10-ből 9-szer beválik.
    Tegnap egyébként Lili épp fél órával fürdés előtt bekakilt, levettem a pelust, de nem volt kedvem friss pelust adni neki 20 percre, így kapott egy bugyit. Állt a kiságyában, mikor szóltam neki, hogy gyere, vetkőzzünk, megyünk fürdeni. Erre kicsit széttette a lábát, lenézett, majd közölte, hogy "ajajaj, bekakiltam"... Persze csak pisi volt :-) Én meg jól megspóroltam a pelust, így "csak" lepedőt és ágyneműt kellett húzzak :-))

    puszi, és kitartás!!
    E

    VálaszTörlés
  9. hátha segít :)

    http://leviviblog.blogspot.com/2010/09/humorzsak.html

    kitartás, nálunk ugye a tesó miatt eleve könnyebb minden, mert leutánzás van, de nálunk a "nagylányos" jelző a motiváló.
    Alvópelus van most is, de ébredés után kéri egyből, hogy azt vegyük le, mert Ő már bugyis nagylány, nem pedig pelusos kisbaba.

    VálaszTörlés
  10. Hja és nálunk ami még eszköz volt a virágos Wc papír, amit csak az használhat, aki WC-be pisil.

    VálaszTörlés
  11. Edina!
    Én is szeretnék venni egy baba+bili játékot, mert 1000 helyen olvastam, hogy hatékony módszer. Idáig a babát az ő bilijére ültettem, de ha lenne egy másik kis játék bili az jobb lenne. Uhh nem lettem volna az ágynemű cserélős/bepisilős szituban a helyedben. De engem sem kell irigyelni, igaz pénteken nem volt olyan vészes, de csütörtökön konkrétan 6x volt átöltöztetve.

    Most egy kicsit gondban vagyok, hogy mi lesz akkor ha nem itthon van Blanka, mert a hétvégén a nagyszülőknél volt, de végig pelenkában :-( Az a módszer Blankánál nem működik, hogy "kínálják" neki a bilit, főleg ha pelenka van rajta.

    Legszívesebben most írnék egy jó hosszú lelkizős postot ... de nem teszem. Nem sok "támogatást" kapok ebben a dologban, Bálint sem repes az örömtől, hogy most álltunk neki. Szerinte nem "télen" kell leszoktatni a gyereket. Majd írok privátban mailt.

    Linda! Megnéztük Vivit :-))) Blanka szépen kielemezte, hogy ül Vivi a vécén :-))) Egyébként emlékszem erre a képre. Olyan ügyes. Jaj, minden kislány körülöttünk olyan "nagylány" már, ügyes, szobatiszta.

    Amikor magam alatt vagyok én is úgy gondolom, hogy valamit nagyon elszúrtam. De közben tudom, hogy igazából nem így van. Blanka egyszerűen későn érő típus.
    A nagylányos jelző nálunk is bejön. Sajnos idáig CSAK annyit értem el vele, hogy ráül a bilire :-)

    VálaszTörlés
  12. Jaj Timi, dehogy szúrtad el!!! Blanka ebből a szempontból később érik, más területen viszont magasan túlszárnyalja a többi gyereket! Sikerülni fog nyugi. Mi sem tartunk sokkal előrébb, mert Zozi betegsége teljesen nullázta az addig elérteket. Most újra gyakorlunk. Van amikor sikerül, van amikor nem. De ugyanígy délelőtt sokkal szárazabb és sikeresebb, mint a délután. Zozi tudod miért nem akart ráülni a bilire? Fázott. Azt vettem észre, hogy mindig magára húz valamit amikor rácsücsül, így mostmár egy kis pléddel indulunk eleve, ha bilizés van. Így semmi gond, ki tudja várni, hogy csorogjon. Közben persze mesélni, beszélgetni kell. Szépen mutathatunk, hogy Zozi ül a bilin, Marci meg én mellette :) ...és nagyon inspiráló, hogy ha sikerül akkor felhívunk valakit (Apát, Mamát) és Ő mesélheti el :) Kitartás!!

    VálaszTörlés
  13. Drága Timikém!
    egy biztos: Te nem rontottál el semmit, minden úgy van jól, ahogy van! Van, akinek könnyebben megy a szobatisztaság, van, akinek nehezebben - mint minden más egy gyerek életében!!! És olyan nincs, hogy Blanka nem lesz szobatiszta egyszer! :-)
    Lelkizős leveleket szívesen olvasok, és adok lelkizős választ!
    Puszillak!
    fel a fejjel

    VálaszTörlés
  14. Szia Timi:)

    Nem jutottam gép elé, hányás - hasmenéses vírusban szenvedtünk:(

    A bilizési projekt 2. részét olvasva, minden a legnagyobb rendben megy nálatok is, úgy megy minden ahogy annak történnie kell:)
    Gergő is sokszor bepisilt, majd kakizásnál elbújdokolt:) nem győztem csalogatni a nagy wc-re:) de megszokják. Minden gyereket mással lehet megfogni" - nekünk a wcpapír használat és az öblítés volt a joker. Te is rá fogsz érezni Blankádra:) Minden Anyuka átesik a bepisilős, bekakilós napokon - van akinek szerencséje van és 1-2 nap alatt leszokik. A türelmetlenség, veszekedés szerintem nem segít. Téged és Blankát ismerve, bíztatóan, szép szavakkal, játékosan sikerül majd bugyis hercegnővé válnia:)
    Kitartás! Türelem, jól csinálod!:)
    Millió puszi nektek!

    A nagymamázós hétvégére tegyél be sok sok bugyit és nadrágot... ha pellus nélkül menne:)

    VálaszTörlés
  15. Írtam a blogotokra röviden :-) Puszi

    VálaszTörlés
  16. Egyszer 1 újságban azt olvastam, hogy ha 2 évesen kezjük a gyereket szobatisztaságra szoktatni, akkor 3 évesen lesz az, ha 3 évesen kezdjük akkor is 3 évesen lesz az. Szóval időtök mint a tenger még :).
    Nálunk a kezdeti sikereket sok sok pisis bugyi követte, ami mára még rosszabb lett, de ezt Orsi érkezésének is betudhatjuk. de szerencsémre kaki már szinte 1 éve csak a WC-be megy.
    Viszont amit írni akartam, hogy jó dolog a bili, de ma már olyan stabil WC szűkítőket lehet kapni, hogy azon biztosan nem félne Blanka.És mint már régebben írtad, hogy mennyire utánoz Titeket, hát így a Wc talán logikusabb megoldás lehet, mert hát Ti sem biliztek.

    VálaszTörlés
  17. Szia!
    Mindenki a szuper szűkítőket mondja, de nekünk a világ legrosszabbját sikerült megvenni, úgy izeg-mozog :-(( Már szerencsére ott tartunk, hogy ráül erre és arra is. És a bilibe már pár csepp pisi is ment ...

    A 3 évig csak 4 hónapunk van ... akkor már nincs sok hátra a sikerig ;)

    VálaszTörlés