2010. július 24., szombat

Visegrád

Szinte fellélegeztünk szombat reggel, hogy nincs az a kánikula, így apának nem kellett nagyon győzködnie, hogy kirándulni menjünk. Végre ki mehet az ember napközben anélkül, hogy hőgutát kapna.

Dobogókő - Visegrád - Esztergom között vacilláltunk, végül Visegrád mellett döntöttünk.

Gyönyörűséges vidék, szerelmes lettem a környékbe, főleg Leányfaluba:). Ezer éve nem voltam Visegrádon, elég nosztalgikus élmény volt. A Fellegvárba vezető út, házak, hegyek-dombok stb. a nagyszüleim falujára emlékeztetett ...

Klassz program volt, nagyon jól éreztük magunkat. Blanka jó kislány volt, ügyesen gyalogolt kézen fogva! a baromi meredek és girbe-gurba utakon + lépcsőzött :-)
Vittünk ugyan babakocsit, de csak nehezéknek, mert Blankával együtt lehetetlenség volt tolni, azaz igazság, hogy bele sem gondoltunk, hogy a várba vezető gyalogút nem babakocsi-barát :-)
A másik meglepetés rögtön ez után következett, a kapuban a pénztár előtt tömött sorban turisták. Fogalmam sem volt, hogy fizetős a várlátogatás ... legutóbb Egerben volt szerencsénk várat látogatni, de a várban úgy emlékszem ingyen sétáltunk körbe.
Bálint először azt mondta, hogy ne álljunk sorba a gyerekkel, de meggyőztem, hogy gyorsan halad és Blanka tényleg nyűglődés nélkül várta ki a sorunkat. :-)
Belépő jegyünkkel - 3400 Ft/2 felnőtt - minden tárlatot - panoptikum, fegyvertörténeti, vadászati - meg lehetett tekinteni, nem akarok most nagyon anyagiasnak látszani, de szerintem tiszta lehúzás ennyi pénzt kérni egy ilyen várlátogatásért. Belegondoltam, hogy egy több tagú család hány ezer forinttal lesz szegényebb, ha kifizeti ... minden látványosság ma már csak a külföldieknek szól, na mindegy. Igaz minden sarokba nem néztünk be, de szerintem ehhez a belépőjegy árhoz elég kevés/szegény volt ez a kiállítás és rövid.
Viszont egyáltalán nem távoztunk rossz szájízzel, végig jól éreztük magunkat. Blanka még ilyen okosan nem viselkedett, talán ez volt a legnagyobb meglepetés ezen a napon, és ettől baromi boldog voltam. Panoptikumban nagyon sokat dumált, mutogatta a kiállított viaszbabákat, nem szaladt el egyszer sem. Tetszett neki, hogy annyit meséltem neki a királyokról és a királynőkről, kifelé jövet egyfolytában királyozott ő is :-))
A kilátás, a Dunakanyar látványa tényleg gyönyörűség volt, ezért a szépségért, látványért meg is érte a belépőjegy. :-))
Mindent összevetve remek napunk volt, jól lefáradtunk. Blanka a visszaúton végig aludt, úgy ki volt pukkadva.


















Haza felé - még Visegrádon - beugrottunk egy étterembe fagyizni, kávézni és tényleg király dolgunk volt, mert amint megette Blanka a fagyiját beereszthettük a játszóházba ... mi pedig nyugodtan tudtunk kávézni :-)



5 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy jól telt a délutánotok. Mi fél 3-ra értünk haza, úgyhogy nem lett volna értelme utánatok menni. Nem tudom nem megemlíteni, hogy nagyon csinos vagy a képeken, de ezt már a nyári beszámolónál is észrevettem... :-)

    VálaszTörlés
  2. Szépek, csinik vagytok:) Tényleg jól áll neked ez a ruci összeállítás, és fogytál is, ugye?!:) (bár, nekem a bőrcuccos képed a best of még mindíg:) abban eszméletlen dögös vagy:) hmmm.. nem félre érteni:) tényleg jól áll!) Blanka persze bármit felvehet, minden darabban cuki:)

    Sajnos, mindenhol horror ára van a belépőknek, így jóformán mindegy hogy hova megy az ember, ha egy kis kirándulásra vágyik. Ha meg éppen a belépő nem drága, tuti, hogy van valami (gyerekcsalogató) amivel már ott is vagy...

    Jól éreztétek magatokat, ez a lényeg:)

    VálaszTörlés
  3. Hát igen a várlátogatások nem épp a családbarát kategória... ugyanezt tapasztaltuk mi is a nyaralás alatt. De én annyira szerelmes vagyok a várakba, hogy nem tudom kihagyni ha utunkba akad egy. Visegrád pedig tényleg gyönyörű. Csodajók a képek is :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Timi!

    hát igen, ez a belépős dolog engem is megdöbbentett, pláne azért, hogy amikor mi voltunk, Lili kb 11 hónapos volt, vagyis babakocsival még a panoptikumba sem tudtunk felmenni. Viszont jó tudni, hogy állami ünnepeken nem szednek belépőt, így amikor én márc. 15.-én odamentem a pénztárhoz, hogy jegyet vegyek, majdnem kikérték maguknak, hogy nem látom, hogy ma ingyenes?!?!?! :-) A panoptikum egyébként - szerintem - felejthető, de a kilátás az valami fenomenális :-) Azért még a belépőjegy is megéri :D

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!

    Clau! Sajnálom, hogy nem tudtatok jönni, máskor mi is hamarabb gondolkodunk. Legközelebb együtt megyünk :-)) A többit pedig köszi ... fogyókúrás sorstárs ;)

    Bea! jaja fogytam 8 kilót :-)))
    Hát baromi drágák mindenhova a belépőjegyek, még szerencse hogy Blankának ingyen van legtöbbször ...
    Azzal kapcsolatban is mázlink van, hogy nem hisztizik minden sz@rért, egy fél kiflivel el van boltban, meg úgy bárhol. Nem kell játékokat vásárolni neki ha bemegyünk egy játékboltba ... stb. Amíg nem lesz ovis, valószínűleg ilyen marad, utána rontják el egymást a srácok (legalábbis szerintem)

    Ági! Én is oda vagyok a várakért, kis gyerekként még inkább ...

    Edina! Na ez egy jó kis tipp, hogy ünnepnapkor ingyen van. Bár akkor biztos többen is mennek. Igen én is írtam, hogy a kilátás miatt megérte a jegyára, a többi számomra is elég felejtős volt.

    VálaszTörlés