2010. július 27., kedd

2 éves státusz

Reggel 8 órára hivatalosak voltunk a védőnőhöz. Már elég régen nem látott minket, így volt legalább mit mesélni :-)
A méricskélések nagyon nem tetszettek Blankának, nem sírt csak nyűglődött.

Lelkiismeretem megnyugtatására, minden kérdésre pozitívan tudtunk válaszolni.

Két dolog volt amire azt hittem nem a helyes válasz; egyik a szobatisztaság kérdése, de azt mondta, már az is "kialakulóban"-nak számít, ha észreveszi hogy bepisilt.
Jelenleg ugyanis itt tartunk, bepisil mindig és mindenhová, egyáltalán nem szól ... a wc-re boldogan ráül, de bele nem pisil, csak mondja, hogy pisilni fog :-)
Nem olyan régen kezdtük a szobatisztaságra való szoktatást; és én sem vagyok még az a nagyon következetes, mert van hogy rajta felejtem a pelenkát (alvás után). Szerintem ez nem csak Blancinak egy nagy tanulás, hanem nekem is.
Ezidáig úgy éreztem, Blanka nem érett még a szobatisztaság dologra, mert ha bepisilt, egyáltalán nem érdekelte (még csak nem is sírt, pedig azt hallottam, hogy általában sírnak a gyerekek, mert megijednek az új helyzettől) a tócsákból tudtam, hogy baleset történt. Viszont már szól, ha megtörtént a baj, jön hozzám és mondja hogy pisi. Nos, ezért már kialakulónak számít a helyzet, mert úgymond zavarja. Meg érdeklődő is lett ezzel a témával kapcsolatban, rendszeresen végig asszisztálja az én kétbetűs kitéréseimet is, és csak a süketek nem hallják, hogy éppen mit csinálunk :-))

A másik dolog amire szintén nemmel válaszoltam, pedig az volt: megnevezi-e a saját rajzait?
Az igazat megvallva, nem is kérdezgettem őt a vonalkáiról. Mert idáig az volt a cél, hogy az én rajzaimat felismerje. (Ami lássuk be elég nagy teljesítmény, mert nem tudok jól rajzolni)
Bár átnéztem hazajövetelkor a papírt, és ilyen kérdés nem is szerepel a listán, szóval ez csak egy olyan érdeklődés volt védőnőnk részéről. Legalább megnyugodhattam, hogy ez nem követelmény jelenleg a gyerekemtől.

Egyébként ha pár héttel hamarabb megyünk, még több nemleges válaszom lett volna, mert mostanában nagyon sokat javult a helyzet nálunk ... főleg beszéd terén. Egyre több szót mond, a rendelőben is folyamatosan beszélt, védőnői is megjegyezte, hogy nagy dumás lesz. Napi szinten gyarapítja a szókincsét, mindent próbál utánozni (kisebb-nagyobb sikerrel) (tudom viccesen hangzik de az angolját is fejlesztette, már egy csomó mese végét tudja, elköszön angolul: see you later, bye-bye kids see you soon, de van hogy angolul számolgat :-)))
Már megnevezi magát: Manka vagy ÉN.
Elég gyakoriak a 2 szavas mondatok, bár még tényleg nagyon egyszerűek (apa alszik, béka úszik, Kami eszik, egérke épít ... stb.). Az ismert tárgyakat magától megnevezi; és szintén magától kérdezgeti könyv lapozgatás közben "mi ez?" majd válaszol is rá: kakas :-)) ez olyan aranyos, imádok hallgatózni vagy leskelődni mikor egyedül játszik.
Egyébként tornasorban tuti ő lesz az utolsó, mert 82 cm-el nem egy égimeszelő és valószínűleg kövér gyerek sem lesz belőle, mert 1 év alatt 1 kilót hízott, most 10 kiló 70 deka :-) Pedig már azt hittem legalább 12 kilót nyom :-S

Szóval szépen lassan, de biztosan fejlődünk, olyan Blankásan ...

14 megjegyzés:

  1. Gratulálok Blanka kis okos buksijához :)
    Ezt most hallom először,hogy a bepisilésnél "sírnak" a gyerekek.Nálunk nem volt ilyen.Legelőször csak meglepődött,hogy vajon mi az ami végig folyt a lábán.Következő alkalommal már kiabált,hogy "anya bepisiltem"!És ez így ment sorba.Azóta már szépen intézi folyó ügyeit :)


    Kezdetnek már nem rossz ahogy Blanka próbálkozik :)Türelem :D A paraméterei meg tökéletesek egy kislánynak!:))

    VálaszTörlés
  2. :)
    Nagy fordulópont mindenkinél a szobatisztaság:) Ha már észreveszi, hogy ő pisilt be és szól Anyának... nagyon jól haladtok:) és annyira zabálnivalóak ilyenkor is!!! Majd jön a padlóra kaksizás:):) hát az okoz még meglepetéseket Mindenkinek:) Gergő elég sokáig ide-oda pisilt, meg ide-oda kaksizott:) persze ő is csak utánna szólt.. így van ez rendjén, hamarabb szobatisztává válnak mint gondolnánk.
    Mi holnap leszünk 3 hetes szobatiszták:):) de erről majd írok nálunk bővebben:)

    Blanka magyarul is nagy dumás már egy ideje, de az angol tudásától el vagyok ájulva! Úgy irigyellek benneteket, nagyon ügyes! Melyik csatornát nézitek?
    Méretei nagyon csajosak:) Tökéletesen Blankásak:)

    VálaszTörlés
  3. "Megnevezi a saját rajzait?" ?!?!! Szerinted Samu megnevezte a rajzait, amit a lépcsőház falára rajzolt!? :DDDDD

    VálaszTörlés
  4. Andi!
    Remélem nem sokára én is elmondhatom Blankáról (mint Te Patrikról), hogy szépen intézi folyó ügyeit :-)) Nem tudom mi igaz ebből a bepisilés=sírás dologból, nekem ezt mesélték. Bár a fiúk ebben is totál mások :-)

    Bea!
    Gratula a 3 hetes szobatisztasághoz. Egyébként engem minden tipp, ötlet érdekel ki hogyan csinálja, "neveli" a gyereket szobatisztaságra. Szóval majd várom a postodat. Olvastam, hogy lehet nekik mutogatni a szép bugyikat, hogy szomorú lesz a maci, meg a cica ... stb, ha rápisilsz. Na ő most kapott egy csomó gyönyörűséges bugyit királylányosakat meg Hello Kittyset (csak zárójelben jegyzem meg, hogy nem kaptunk a méretében sehol, csak a H&M-ben, még ezek is elég nagyok) de pont nem érdeklik a bugyik sem :-((

    Meli!
    Jaja, persze: Anya ez egy új tájképábrázolás. hi-hi-hi :-))))))))) Én is csodálkoztam gondolhatod amikor kérdezte a védőnő; majd el jön ennek is az ideje amikor ismerteti a műalkotásait, nem aggódok.

    VálaszTörlés
  5. Ez a rajz dolog nekem is furi. :-) Mint tudod, a bepisilek=sírok dolog Lilinél történt, de ez nem jelenti azt, hogy másoknál is így van. A méretek szerintem is tök jók, az pedig ha nem lesz "égimeszelő",még szerencse, könnyebb lesz majd pasit választani, hordhat bármilyen magas sarkút stb...szóval szerintem ez jó dolog. Beszéd ügyileg pedig szerintem is egy kis cserfes kisasszony (lesz)...Ügyesek vagytok! Puszi

    VálaszTörlés
  6. Szia Timi!
    látod, nem érdemes aggódni: lehet, hogy Blanci icipicit később kezd beszélni, mint egyesek, de ő rögtön két nyelven ;-)))
    A szobatisztaságra vonatkozóan nincs (sincs) tapasztalatom, de lehet hogy itt is a helyzet magától megoldódik majd, és egyszer csak szól, hogy pisilni kell :-)

    puszillak
    e

    VálaszTörlés
  7. Clau!
    Én nem csak Liliről hallottam, hogy sírt mikor bepisilt. És valószínűleg ő sokkal érettebb is volt erre az egészre, hiszen 3 nap alatt szobatiszta lett. Úgy hogy a sírás nem véletlen. Egyébként gondolkodtam rajta és valószínűleg ez azzal van kapcsolatban, hogy minél okosabb és érettebb egy gyerek annál jobban tudja, hogy ő most valami "rosszat" csinált.

    Edina!
    Szerintem ez a szobatisztaság dolog totálisan agyi érettség kérdése. Blanka mindent később csinál, miért csinálná ezt másképp. Tegnap 3x cseréltünk (csak délután) bugyit és nadrágot. Egyszer a nagy játék hevében a húgomon ugrálva, utána megint játék közben feledkezett el arról, hogy nincs rajta pelus. Az utolsó 2-nél jött és szólt, hogy Manka pisis. :-) Az a durva, hogy az egyik bepisilés előtt pl. szólt, hogy pisi, gyorsan megnéztem nem volt pisis, szaladtam vele a wc-re. Nem akart wc-ni csak nevetgélt ... majd 2 perc után bepisilt. Azon is gondolkoztam, hogy fél belepisilni a wc-be?
    Nincs még szűkítőnk lehet, hogy kellene venni.

    VálaszTörlés
  8. hm, lehet, hogy választhatna ő mondjuk egy neki tetsző szűkítőt :-) lehet, hogy akkor szívesebben intézné ott az intézendőket ;-)
    pusz

    VálaszTörlés
  9. Olvaslak titeket, csak nagyon ritkán jutok normális nethez. Most is csak pár napot vagyunk itthon. Blanka cukipofa - nagyon ügyes, és örülök, hogy beindult a beszéd is - tudom aggasztott téged is valamelyest (mint engem).
    Képzeld nálunk a szobatisztaság egyik napról szinte a másikra lezajlott. Én azt mondtam magamnak, ha jön a nyár, kertben leszünk - megpróbáljuk. Én nem siettettem - igazából tanácstalan is voltam, hogy kéne neki állni, mit kéne csinálni... Mondtam: majd az idő megoldja. 4 hete még 50%-os volt a siker - erről írtam is talán - aztán 3 hete már nem hord Glóri pelust napközben. Szól, ha pisilni kell, néha meg én kérdezem meg. Igazából az a jó, hogy ő tudja "tartalékolni" és visszaérünk minden gond nélkül 2-3 órás túrákról is. Ha meg nem, hát akkor "lepisili a hangyákat". A nagydologgal kicsit gondban voltam (mi lesz ha a strandon jön rá?), és volt, hogy bilivel jártunk strandra és olyan is, hogy (mint kis kutyus után) takarítottam...
    Szerintem 2 titka van a dolognak: ki kell várni, amíg "megérik" rá (fizikailag és pszichikailag), hogy vissza tudja tartani, amíg elő nem kerül a bili. Amikor anyuéknál Glóri 5x csurrantott be, akkor azt mondtam magamnak, hogy akkor vissza a pelust és egy hét múlva megpróbáljuk újra. És akkor meg ment minden simán... De ebben is minden gyerek más. Nálunk még arra se maradt idő, hogy szűkítőt vegyünk, mert ment neki egyből a WC-be is. (És örülök is, ha a nagydolog oda sikerül...) Persze többnyire a bilizés van nálunk is.
    A rajzmegnevezést pont a te postod alapján érdeklődtem meg tegnap Glóritól. Én se kérdezgettem soha. Tegnap firkálgatott nagy elmélyülten és nagy lendülettel, kérdem tőle: mi ez? Válasz: "bumm-bumm" - vagyis a vihart, a dörgést rajzolta le, amitől félni szokott... Hihetetlenek ezek a gyermekek!
    Na jó sokat írtam - bocsi. Sok sok puszi nektek, sokat gondolok Rátok!!!

    VálaszTörlés
  10. Szióka!
    Szerintem abszolút nem vagytok ám elkésve még a szobatisztaság miatt!
    Wc-szűkítőt meg vegyetek mindenképp!!!(szerintem)
    Tuti,hogy az IS közrejátszik.Azon a nagy wc-n nem érzi magát biztonságban,egyensúlyozni kell és erősen kapaszkodni,hogy bele ne essen.A szűkítőn meg meg tud ülni stabilan,és nem kell másra figyelni,csak,hogy csurogjon a pisi:)
    A méretei meg teljesen rendben vannak.Te sem vagy egy égimeszelő nem?
    :)

    VálaszTörlés
  11. Szia Eszter!
    Én is sokat gondoltam Rátok (sejtettem, hogy lent vagytok a Balatonon), muszáj lesz találkoznunk mert a szülinapomon alig tudtunk normálisan beszélgetni. Szóval majd el kell hozzánk jönnötök! Nagyon ügyes Glória, biztos vagyok benne, hogy a kinti/kerti lét nagyon sokat segített a szobatisztaságban. Sajnos nálunk a lakásban ez olyan macerás. Ma a kanapét pisilte totálisan össze Blanka. Mérges voltam, persze nem előtte és nem rá. Emiatt nem szidom le, nem akarom, hogy ez is visszafogja a dolgokat. Csak mindig elmondom, hogy szóljon ... és mondja, hogy pisilni kell. Igazából haragudni sem tudok rá, ma ezt mondta: Hoppsz pisi! :-)) (édes halk, szoprán kis hangján!)
    Szerintem majd ha lesz egy kis időnk a hétvégén akkor elszaladunk megvenni ilyen szűkítőt a wc-re, lehet az is segít.
    De aranyos Glória, hogy megnevezte a rajzát. Én is kérdeztem ma Blankától, de csak annyit mondott, hogy köööö (vagyis kör). Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy kör alakú mágneses nyomdával firkálgatott. Szóval nem a saját alkotásáról beszélt :-(
    Puszi Nektek, jó nyaralást!

    Zsófi!
    Igen-igen szerintem venni fogunk szűkítőt, Blankának kelleni fog. Úgy érzem mi nem fogjunk pár nap alatt elhagyni a pelust ... szóval muszáj lesz!
    Nem, sajnos nem vagyok magas, remélem azért ő túl nő engem :-)))

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok! Hát mi aztán sokmindenről lemaradtunk a 'vakációnk' alatt :) Először is Boldog születésnapot Blankának, jókicsit megkésve de annál nagyobb szeretettel :) A rajz dolog pedig tényleg fura.

    VálaszTörlés
  13. Szia Marcsi!
    Köszönjük szépen a köszöntést ;)

    VálaszTörlés