2010. augusztus 10., kedd

Piktorkodós, kirándulós víkend ...

Korán kezdődött a szombatunk ...
Blankáért már reggel jöttek a nagymamáék, elvitték a hétvégére, hogy ne legyen "láb alatt" a nagy felfordulásban. Ugyanis úgy döntöttük ki festjük a nappalit, egészen pontosan átfestjük a narancssárga falakat. 2 év alatt nagyon meguntam ezt az erős színt a nappaliban s mivel szinte napi 24 órában ezt néztem, valami szemkímélőbbre, nyugisabbra vágytam. Egyébként mennyire sokat számít, hogy milyen színeket használ az ember otthon, amikor "fiatalabbak" voltunk, vagyis gyermektelenek akkor még imádtam a narancssárgát, de ma már nem kell nekem a plusz vibrálás, ezt megkapom Blankától is ha kell, ha nem :-))
Emellett Melinda barátnőm már lassan profi festő lesz ;) olyan ügyesen festi át az előszobát, ha úgy van kedve, szóval ő is nagyon biztatott bennünket, hogy ne féljünk neki állni.
Így a szombati nap festéssel, takarítással, ablakpucolással, portörléssel, függönymosással, meg ilyen nyalánkságokkal telt. De olyan jó érzés volt este hullafáradtan elterülni az "új" szobánkban.

Munkaközi:

és az eredmény:


Egy cseppet sem lazsálós szombat után, jött a kirándulós vasárnap, amit szintén Melinda szervezett - vagyis ő az úti cél értelmi szerzője :-). Idén márciusban nyílt a Puchner kastély szomszédságában a Bikali Élménybirtok, ami a középkori Magyarországot kelti életre és mutatja be az ide látogatónak. Meli felkeltette a hellyel az érdeklődésünket, így nem volt kérdés, hogy velük tartunk.
Szóval az úti cél meg volt, az útvonal is nagyjából :-), így vasárnap reggel siettünk Blankáért a nagymamáékhoz, hogy valamivel 11 óra előtt útnak indulhassunk ...

Az élménybirtok sajnos nincs a szomszédban, ez egy egész napos kirándulás, nem rövid autóúttal ... szóval érdemes úgy készülni, hogy jó pár órát ott tölt az ember. Mi nagyon jól éreztük magunkat, kifejezetten élménydús családbarát program (mi 3 és fél órát töltöttünk a birtokon és nem unatkoztunk, nagyobb gyerekkel és kézműves foglalkozások kipróbálásával egész napot el lehet itt tölteni) ...
Középkori útviszonyok miatt nem babakocsis hely :-)) mi nem is vittük be miénket, Blanka ügyesen jött kézen fogva, szinte nem is kellett rászólni semmiért, ha néha elfáradt akkor azt egyértelműen jelezte, hogy vigyük egy kicsit a popóját.
Ami számomra mindig pozitívum, ha ellátogatunk valahová, hogy az ott dolgozó emberek miként viselkednek, milyen a kiszolgálás ... stb. Lehet itt munkaköri előírás, hogy mindenkinek kedvesnek kell lenni, de ezek az emberek bármit is kérdeztünk, kértünk mindig nagyon szívélyesek és barátságosak voltak. Pedig szinte egész nap korhű ruhában kell középkori hagyományoknak megfelelően dolgozniuk (állatokat etetni, csacsifogatot vezetni, a malomban mesét mondani a betévedt vándoroknak, verni a vasat a kovácsnak, varrni a szabónak, mézeskalácsot készíteni, gyertyát önteni és fát faragni a mestereknek ... stb.)
Igyekeztem mindenhova bekukkantani, mert nem mindennapi látvány volt és ha voltunk olyan szerencsések, hogy időben látogattunk el - vagy aki előrelátó feliratkozott - egy-egy kézművesházba akkor még ki is lehetett próbálni a mesterségeket. (én vajat szerettem volna köpülni, meg agyagozni, de már indultunk haza és sajnos nem volt egy fertály óránk arra, hogy várjunk - ilyen szöveggel ellátott táblák voltak :-)
A birtok egyébként úgy épül fel, ahogy az a középkorra jellemző volt, falu veszi körbe az óvárost, itt folyik az állattartás, lovagi tornák, madaras műsorok, szintén a városon kívül található főtér-katonai tábor ahol az íjászatot, lándzsadobást, lovaglást lehetett kipróbálni utóbbiak 1 fabatkáért :-)). Nekem az óváros tetszett a legjobban, nagyon hangulatos látványt nyújtott, szép házakkal, kikövezett úttal, tóval. Itt volt lehetőség gólyalábon járni, amit a fiúk nem hagyhattak ki :-) (a legkisebbek sem, lásd Samukát a képen :-)))
Továbbá fogadók várták a városban s azon kívül, a megfáradt vándorokat, vagyis minket. Mi az óvárosban a Fogadó a Fehér Hattyúhoz nevűben pihentünk meg és töltöttük tele a hasunkat. Az ételek nagyon finomak voltak, de nem update :-).
Tényleg nagyon jól éreztük magunkat, a gyerek nagyon jól viselkedtek ... mi pedig megbeszéltük, hogy ebben a korban csak is királyok - na jó én megelégedtem volna egy udvarhölgy élettel is :-))) - lettünk volna mert elég strapás lehetett a pórnép élete. :-)
Sajnos a lovagi tornát már nem vártuk meg, mert a gyerekek kókadoztak, de a madaras színpadon lévő műsort végignéztük és az valami fantasztikus volt. Tényleg testközelből csodálhattuk meg a madarak (sólyom, héja és bagoly) tudását. A bagoly úgy repült el fejünk felett, hogy a lába koppant az objektívünkön. A műsor előtt elmondták, hogy végig a helyünkön kell maradni, felállni nem lehet. Először nem is értettem miért, meg aggódtam, mert nem tudtam Blanka képes lesz-e végig ülni egy fél órás műsort. Ám mihelyt elkezdődött, már nem is volt kérdés, miért nem lehet bóklászni (és a gyerekeket is lekötötte) ... ezek a madarak, villámsebesen száguldoztak a nézők feje felett, a sorok között ... tényleg csak centikkel mellettünk. Már emiatt érdemes volt elmenni ide, mert ilyet én még sosem láttam azelőtt. (Köszönet Attinak a legjobb madaras képekért)
A napunk végén még egyet csacsi fogatoztunk, ami klassz,- de nem egy kényelmes élmény, a középkorban jól jött volna egy kis lengéscsillapító :-)

Mindent összevetve maradandó élményt nyújt ez a hely és szerintem még visszafogunk térni ide :-)




























































14 megjegyzés:

  1. Festést - mázolást vállalok rövid határidővel. Érdeklődni a szerkesztőségben lehet "pemzli" jeligére.

    Jót lazsáltunk ezen a 7végén is,)

    VálaszTörlés
  2. Hú, látom nem unatkoztatok a 7végén! Jó lett az 'új' nappalitok. A vasárnapotok meg eseménydús volt, élményekben nem volt hiány ;) Látom a gyerekek is nagyon élvezték! Jók lettek a képek!
    Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett az új szobátok! :-) Ügyesek vagytok! Nekem nagyon tetszett a narancssárga is, de meg tudlak érteni, én már egyenesen úúúútálom a narancssárga függönyeinket, de sajna azokat nem tudom átfesteni. :-)
    Az élménypark fantasztikus lehetett, én már a megnyitás óta nézegetem, és tervbe is volt, hogy elvisszük a gyerekeket, csak pont a távolság miatt nem került erre még sor - helyette maradt a Seholsziget. Na majd talán ezután. :-) Gyönyörűek a képek, kedvet csináltatok ehhez a kiránduláshoz!!!

    VálaszTörlés
  4. Szia Marcsi!
    Köszi, hát nem unatkoztunk az biztos ... Igen a gyerekek is élvezték és jól kifáradtak, bár minket sem kellett altatni :-)

    Szia Clau!
    Köszi neked is ... hát igyekeztünk normálisan kifesteni a nappalit, de lehet még 1 réteg el kelt volna rá, bár szerintem így is klassz lett. Azért a dicséret Bálintot illeti, Ő dolgozott sokat, én néha átvettem ha pihenni akart :-) Egyébként szerettem az előző színt, de ez most sokkal jobb, nagyobb tőle a nappali és Ildi fogalmazta meg jól, olyan tisztább az összhatás.
    Az élménybirtok tök jó volt, egyébként nincs annyira vészesen messze, Atiéktól indulva picit több mint másfél óra volt. Csak rossz helyen jöttünk le az autópályáról, mert úgy döntöttünk nem az M7-en, hanem az M6-on megyünk. Autópálya nem megy Bikal felé, valahol a két autópálya között van félúton ez a falu :-)) És első blikkre az olyan hosszúnak tűnt, hogy M7-en Siófokig, onnan pedig Dombóvárig autóúton ... stb. Így "próbacseresznye" alapon mi az M6-on mentünk, csak egyikőnk sem frissítette a GPS-ét ezek a kütyük meg nem tudták hol a fenében vagyunk, mert elfogyott a pálya :-))) Szóval vicces volt, de odataláltunk még így is - volt jó öreg Magyarország térképünk :-)) ... ha ezt előre átgondoljuk még talán hamarabb is ott lettünk volna. Na majd legközelebb :-)

    VálaszTörlés
  5. Mennyi élmény! Milyen klassz napotok volt! Fantasztikus fotók!!! A baglyos képek elképesztőek!!!
    Szerintem még visszajövök majd párszor újra megcsodálni őket!
    Hihetetlen, hogy ez 3 és fél órába beletelt! Blanka nagyon édes a fotókon. Főleg azok tetszenek, amikor a járdán csücsül.
    Tőlünk nincs olyan messze Bikal (kb 45 perc), de még nem voltunk. Most majd bepótoljuk!
    A festésért minden elismerésem! Pár hete Lidércke barátnőmék festették át a gyerekszobájukat, azóta tervezgetem, hogy mi is átfestjük. Most tőled kaptam egy újabb lökést. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Szia Edit!
    Ha Tőletek annyira nincs messze akkor érdemes ellátogatni szerintem klassz hely, a gyerekeknek pedig 6 év alatt ingyen van. Ha délután mentek akkor olcsóbb ... stb. Van honlapjuk ajánlott tájékozódni, és jegyet foglalni mert akkor is olcsóbb!
    Festéssel kapcsolatban én dettó így voltam, nekem is lökést adott a barátainknál látott végeredmény ... és tök jó érzésed van utána, hogy a két kezed munkája :-))

    VálaszTörlés
  7. Gratulálok az új nappalihoz! Néha tényleg elég csak valami "apróságot" megváltoztatni és mindjárt más lesz az egész... :)
    Bikal pedig tényleg szuper volt! Örülök, hogy elmentünk. Nem lett volna egynapi járóföld, ha nem toronyiránt mentünk volna, hanem a rövidebb úton az erdőn át, ahogy Bálint javasolta... :))

    VálaszTörlés
  8. Atti, ha előbb kellett volna csurrantanod, hamarabb odaértünk volna. Az erdőn át ugye:)))
    De a papírGPSt is hamarabb elővehettük volna ...

    VálaszTörlés
  9. Köszi Atti, puszi :-) az úttal kapcsolatban Bálint már mindent elmondott :D

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!

    Nem semmi programok, le a kalappal a festés előtt!!!
    A bikali képek szuperek, a baglyos fantasztikusan sikerült!
    Blanci milyen ügyes nagylány már!!!

    VálaszTörlés
  11. Szia Timi! Zárttá tettem a blogomat. Ha esetleg szeretnél továbbra is olvasni rólunk, kérlek írj nekem ide: csizmalanyok@gmail.com
    Szép hetet! Edit

    VálaszTörlés
  12. Szerintem is szuper lett az új szín!! Csodállak Titeket, hogy belevágtatok, ahelyett, hogy kihasználtáttok volna az alkalmat 1 kis extra lustira :).
    Mi anno Bikalon voltunk nászúton és teljesen odavoltunk érte. Bár akkor még nem volt meg ez a hely, de a képek alapján kedvem lett visszatérni.

    VálaszTörlés
  13. Edit!
    Írtam mailt ;)

    Kriszti!
    Nem Ti vagytok az elsők akik jelezték, hogy kedvet kaptak Bikalhoz a képeinket látva :-) Én azt mondom, ha egy kellemes családi programot akar az ember, érdemes ellátogatni, kirándulni ...
    Nagyon szép hely és az élménypark is klassz! Legalább lesz hol nosztalgiáznotok :-)))

    Kedves Barátaink!
    Ígérem mindenkit visszaolvasok és írok ... csak jelenleg második megérdemelt pihinket töltjük családilag :-))
    Puszi Mindenkinek
    Timi, Blanka és Bálint

    VálaszTörlés