2009. augusztus 10., hétfő

Élmények vegyesen

Blanka mostanában kezd ráérezni a dolgok szépségére, a tárgyak "helyes" használatára, élvezi a nagy családi, baráti eseményeket ... és leginkább azt vettem észre, hogyha nem kettesben vagyunk akkor valahogy másképp viselkedik. Ő a megtestesült álom. :-)

Legalábbis a nagymamáék erről számoltak be most hétvégén, ugyanis Bálintom szülei péntektől - vasárnapig kisebb megszakításokkal egyfolytában unokáztak ... mi pedig mint a régi szép időben kettesben mentünk ide-oda /erről majd később/ :-))

Nem olyan rég gondolkoztam azon, milyen volt amikor én is a nagyszüleimnél voltam, mindig baromira élveztem a nagyiéknál töltött napokat, hiszen ez a világ legjobb dolga, mikor a nagymama és a nagypapa lesi minden kívánságát az unokának. Soha sem felejtem el azokat a reggeleket (inkább deleket :-) amikor öcsémmel álmosan kivánszorogtunk a konyhába és a nagyi már készen volt a finom meleg teával, az egész asztal megterítve várt arra, hogy végre együnk valamit. Ha tél volt, ropogott a tűz a cserépkályhában, és persze mindig tett a nagyapa párnát a fenekünk alá, hogy jól felérjük az asztalt ... És azok a reggelik ... téliszalámis kenyér, paprikával, paradicsommal. De milyen kenyér volt az???!!! évek óta nem ettem olyan finom kenyeret, mint amit a nagymamáéknál. Aztán ott volt még főtt forró krinolin :-) Fura, de tényleg eszembe sem jutna ma már ilyet venni a boltban, főleg, hogy már a virslinek sem olyan az íze. Aztán a jutalom Balatonszelet csak úgy a nagyitól, nem is emlékszem mikor ettem utoljára ilyet?
De ... és itt most be is fejezem nosztalgiázásomat, azt vettem észre, hogy a 13 hónapos Blankám is érzi mi a különbség a nagymamákkal és az anyáékkal együtt töltött napok között. És ahogy egyre nagyobb lesz, minél inkább fejlődik az értelme tudatában lesz annak, hogy bármi is történjék, a mamáknál nem lesz leszidva, csak dédelgetve, imádva, itt mindig lehet olyat csinálni amit otthon nem szabad ... a nagyszülőkkel töltött napok mindig mások lesznek és soha sem elfelejthetők :-)

Szóval nyugodt szívvel hagytuk a nagymamáékra Blankát péntek délután, mikor mi elindultunk Claudiáék esküvőjére.

Elindulás előtt, így néztünk ki (én mondjuk itt borzasztóan :-))) :


Középre igazítás
Ám annál jobban éreztük magunkat a lagziban, Clau tényleg szuperül megszervezte, tudtam hogy így lesz :-))) Rengeteg energia, szervezés és odafigyelés volt benne, csak jól sikerülhet az ilyen esküvő :-)) Claudia és István pedig szépek voltak, fantasztikus nyitó táncuk volt, még soha sem láttam ilyet élőben - keringőnek indult, majd mintha megakadt volna a lemez elkezdett mindenféle baromi jó zenéket (michael jackson, ponyvaregény, rap és pop apraja nagyja) játszani, amire ők eszméletlen koreográfiával reagáltak - úgy tapsoltunk, visítottunk végig :-))
Hajnali 4-ig táncoltunk, majd felvánszorogtunk a szobánkba - mert hála voltam olyan okos, hogy foglaltunk a panzióban szobát éjszakára, így nyugodtan ihattunk, mulathattunk - és ilyet már rég tettünk délelőtt 10-ig aludtunk :-) Áááááááááá ............... akinek nincs gyerek nem is érti miről beszélek :-)), atya világ az maga a mennyország :-)) Mikor felkeltünk még Claudia barátnőjével Esztivel és párjával Gergővel kint reggeliztünk kávéztunk egyet a teraszon, majd nem sokára csatlakoztak Clauék is. Másfél óra pihenés és kávézás, élmények felelevenítése után elköszöntünk és baromi izomlázzal indultunk haza. Otthon várt minket Blanka és a nagyszülők. Már kész volt a bableves, a sütőben sült a pulyka ... hmm na ezt megtudnám szokni :-))))

Elmesélték, hogy Blanka egy angyal, mert aranyosan viselkedett, voltak sétálni a dunaparton, este pedig szó nélkül ment a fürcsi, utána evés, majd alvás reggelig.

Ilyen jól érezte magát a nagymamáékkal Blanci:










A szombat félig-meddig pihenéssel telt, este elég hamar bújtunk ágyba, mert tudtuk, hogy vasárnap egy újabb kalandos nap veszi kezdetét.
Aki ismer az tudja, hogy mi mese őrültek vagyunk apával, nekünk az animációs filmek is olyan élvezetet jelentenek mint egy átlagos játékfilm. Így egyértelmű, hogy Harry Potter fun-ok is vagyunk, szigorúan minden részt moziban kell megnéznünk :-)) Így már Bálint pénteken megkérte szüleit, hogy mi moziba szeretnénk menni, szóval egy újabb gyerekfelügyeletre lenne szükségünk vasárnap :-) Az egésznapos babysitterkedés előtt, én nem mertem volna őket erre megkérni; nem úgy mint Bálint :-)) de a lelkem mélyén baromira örültem, hogy kettesben mehetünk apával moziba.

Vasárnap 1-re érkeztünk meg a nagymamáékhoz, ott letettük Blankát, majd irány a mozi. Kéz a kézben kettesben sétáltunk a Mammutban, jaj olyan volt, mikor jártunk ... tiszta romantikus :-)) A film szuper volt, legalábbis nekem tetszett, de hát én elfogult Harry Potter rajongó vagyok :-))

Még szombaton Bálint egyeztetett telefonon Attilával és Melindával, hogy 2-re megyünk moziba, majd délután fél6-kor meglátogatnánk őket, hiszen 1 hónapja, hogy nem láttuk keresztfiúnkat, Samut aki már nagyon hiányzott nekünk :-) Azt tudni kell, hogy ha budán vagyunk, akkor megpróbáljuk mindig úgy összehozni, hogy velük is találkozzunk.

Ámmm, ne szaladjak ennyire előre :-))) A mozizás után siettünk anyósomékhoz vissza, mert tényleg feszített volt a tempó, hogy mindenkire jusson időnk ... a mamáéknál Dáviddal és Szilvivel is (Blanka keresztpapája) volt egy randink. Ugyanis olyan aranyosak voltak, hogy ellátogattak egy boltba ahol csak fajátékokat lehet vásárolni - http://fakopancs.hu/ - és vettek Blankának egy csomó cuki cuccot. Kapott egy hintalovat, ami azért szuper, mert még Blanka nem olyan stabil, de ennek kerete van, így nem esik le róla. Kapott katicás csörgőt, vagyis ahogy apa hívja rumba tököt :-)), meg katicás csattogtatót és királylányos kereplőt, kapott még fából készült, színes kis fogasokat. Utolsó ajándékát tekintve tényleg kitalálták a gondolataimat, mert szerettem volna Blanci szobájába kis fogaskákat. Lehet, nem csak nekem lesz ismerős az a szitu, mikor szinte állandó viseletben van egy-két ruha, ám nincs annyit a gyereken, hogy koszos legyen, ezeket jó lenne valahova felakasztani, de a szekrényben a tiszta ruhák között én nem szívesen tárolom ilyenkor. Például ősszel sokszor így voltunk a kardigánokkal, széldzsekikkel ... stb. Na most már ez a probléma is megoldódott :-))

Blanci a hintalován :-)


Villámlátogatásunk után, gyorsan robogtunk tovább Attilához és Melindához, de most nem náluk volt a találka, hanem Melinda anyukájánál Zsuzsa nagyinál, ahol már nagyban zajlott a grillezés, a gyerekmuri :-)) Ott voltak Meli húgáék Nikiék is a két kislányukkal Esztivel és Lilivel, szóval 5 lurkó vette be/szedte szét a nagymama kertjét :-)) Nagyon finomat ettünk, ittunk, jót beszélgettünk, de sajnos nem volt hosszú a találka, mert a gyerekek miatt hamar takarodót kellett fújnunk. De azért szuper volt, jól éreztük magunkat ... a gyerekek leginkább :-)

Már sokszor meséltem, hogy Blanka egyáltalán nem tart az ismeretlen emberektől, itt a bizonyíték! Meli anyukájának az ölében ücsörgött, evett, míg mi vacsoráztunk, előtte még soha sem találkoztak:



Brúnó, Eszti és Blanka






Esztinek nagyon bejött Blanka :-)


Felfedezték a kerti törpét is :-) szegénynek annyi is lett :-)




Lilivel és a kerti törpével :-)


Samukám a hinta alatt :-))






Nem nem nem nem, nem ivott belőle :-))


Chips vadászat :-)






Miután a gyerekek kellőképpen kifáradtak mindenki az autója felé vette az irányt, Meli a parkolóban még meglepett minket, ugyanis Blanka kapott egy lábbal hajtós műanyag kismotort és egy kaját melegentartó csúszásgátló talppal ellátott tányért :-)) Köszönjük szépen! Hmmm Blankának király dolga van, ennyi élmény és ajándék egy hétvége alatt ...

Blanka este még motorozott egyet a lakásban fürdés előtt, majd fürcsi-vacsi után reggelig a hangját sem hallottuk:


Szóval nagyon jó hétvége van a hátunk mögött ... a legtutibb, hogy már nem kell sokat aludni, és jön a nyaralás is ... de addig még van egy-két tenni való :-)))
Ja és holnap meglátogatnak Mayáék is minket ... csuda jó lesz :-))

9 megjegyzés:

  1. Szia Timi!

    Tényleg mozgalmas volt a hétvégétek!
    Blanka pedig tényleg egy ÁLOMGYEREK. Így, nagybetűvel! :)))

    VálaszTörlés
  2. Szia Vera!
    Hát az volt, alig győzzük kipihenni magunkat :-)

    Mégegyszer köszönjük az ajándékot amit Blancinak hoztál, nagyon örült neki, ma is azzal ebédelt :-))
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Szuper kis hétvégétek volt. Ahogy olvastam soraid, el sem tudtam képzelni, hogy mikor pihentetek???? Mi még most is hulla fáradtak vagyunk.....Mikor utaztok? Jó lenne még előtte össze futni egy picurkát, Blancit is régen láttam már. Ja és persze a plédetekre is szükségetek lesz..
    Pusz

    VálaszTörlés
  4. Szia Claudia!

    Szerintem vasárnap fogunk utazni ... már nagyon várom ... de még egyeztetnem kell anyuékkal, mert pénteken a húgomnak és az öcsémnek is szülinapja lesz, valószínűleg szombaton még őket megköszöntjük és másnap megyünk.
    Ti pénteken mentek nászútra, ugye? Hát akkor marad szerda, csütörtök este :-))

    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Ja pihenés, Blanka mellett azért hamarabb össze kell szedni magunkat, de még tegnap is olyan fáradt voltam, hogy alig bírtam reggel felkelni :-)

    VálaszTörlés
  6. Húha, másnak ez egy éves programja, amit itt egy hétvége alatt ti összehoztatok :-)! Jó volt olvasni, hogy milyen jól éreztétek magatokat és hogy Blanci milyen tündérbogyó a nagyszülőknél és idegenben is! Mindig írom (most is): csak magatokra lehettek büszkék fentiek miatt :-)!
    sok puszi

    VálaszTörlés
  7. Drága Eszter!

    Annyit gondolok rátok, majd szerintem ma fel is hívlak délután :-)) Köszönöm, hogy ezt írtad, nagyon jól esett :-) Mi mindent megteszünk, hogy jó szülők legyünk és normálisan neveljük Blankát ... biztos lesznek komoly meccsek vele. Még pici, de látom, hogy a hiszti készsége tökéletesen fejlődik, persze ezzel idáig csak engem jutalmazott :-))
    Remélem jól vagytok Vonyarcon és Glória is remekül érzi magát!
    Millió puszi

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek voltatok Bálinttal! Egy ilyen szuper esküvő után:) jó lehetett 10-ig aludni!!! ÁÁÁÁ!:)))
    Blanka egy tündér!
    Cupp

    VálaszTörlés
  9. Köszi Beám, aranyos vagy!
    Millió puszi nektek! Gergőkének millióegy :-)))

    VálaszTörlés