2011. január 18., kedd

Mérgező habtapi?

Ma reggel a levelesládámban egy különös levél fogadott, először el sem hittem. Kedves szomszédasszonyom aggódó és természetesen felháborodó levelét olvastam, hogy a karácsonyra vett habtapikat dobhatják ki a fenébe. Kiderült ugyanis, így sok év után - felháborító, hogy eddig mi a fenéért nem jöttek erre rá - hogy a bébi játszószőnyeg, vagyis habtapi mérgező anyagot tartalmaz vagyis már nem lehet árusítani, mert betiltották a forgalmazását.

Az ezzel kapcsolatos riport a tények híradóban megnézhető 5:40-nél kezdődik:

http://tv2.hu/tenyek/video/tenyek-teljes-adas-2011-01-15-szombat

Mindenki döntsön belátása szerint. Úgy gondolom ülni rajta talán nem olyan veszélyes, inkább azzal van a gond, hogy a kisebb gyerekek szájukba veszik, megrágják. Blanka is rágcsálta!

Azonnal hívtam apát és megbeszéltük, hogy Blanka szobája végébe veszünk egy ugyanolyan szőnyeget, mint ami most is van és azt a pár habtapit ami igazából nála csak a hideg miatt van már csak lent felvesszük. :-(

update: a Kétes Áruk.hu szerint ezek károsak

11 megjegyzés:

  1. na klassz... Glória is rágta, egyet majdnem le is nyelt...

    VálaszTörlés
  2. Szia Eszter! Tudom nem vigasztal, de kevés gyereket tudnék mutatni aki nem rágcsálta ezt a szart :-(
    Ráadásul engem senki sem látott el anno hasznos tanácsokkal, hogy olyat egyáltalán nem szabad venni, amiben apró kis darabok vannak (pl.: állatok szeme).
    Én csak azt tudtam javasolni a lányoknak a házban, hogy csak betűset és számosat vegyenek, mert abban jó nagy a minta és ha azt kiveszi és megrágja, lenyelni nem tudja. De ahogy látjuk, nem csak a fulladás veszély miatt kellett volna pánikolnom ...

    VálaszTörlés
  3. Én már meg sem lepődöm...
    Szerintem a gyerekek 90%-ának van/volt ilyen szőnyege. Nem fogok kétségbe esni, még millió dolog lehet rákkeltő körülöttük. Mindenesetre egytől már megmentem, ha kidobom.
    Majd egyszer az eldobható pelenkáról is bebizonyítják...

    VálaszTörlés
  4. Szia Edit!
    Az egyik szomszédom azt mondta ő nem szedi fel, mert amíg nem talál ki jobb lehetőséget addig kibírják. (csúszik,mászik a gyerek)
    Igazából 1-2 hónap és elindul a kis pajtás szóval megértem ...
    Nekünk is más a helyzetünk, mert Blankának már nincs rá szüksége, tényleg csak szigetelésre használtuk :-)
    Egyébként nagy igazság, hogy mindig kitalálják valamiről, hogy káros és belehalunk, csoda hogy még levegőt szabad venni :-))

    VálaszTörlés
  5. Na szuper!
    Tényleg mindenben találnak valami rosszat.
    Nekünk is van ilyen szőnyegünk 4 széria is!
    Mondjuk Petim ezt pont nem rágcsálta,CSAK az apró részeket akarta bevenni a szájába...
    Pont ahogy írtad is,a szemeket...
    Na azokat akkor kiszedtem az összeset és a mai napig nem is tettem vissza.Jó helyen vannak a szekrény tetején:)
    Nekünk nincs lerakva,de Petim szívesen játszik vele ha eszébe jut.Kezdi érdekelni a puzzle-funkciója:)
    Azért köszi,hogy felhívtad erre a figyelmünket.

    Ja még az jutott eszembe,hogy nem tudom emlékeztek-e még arra amikor egy időben azt is mondták,hogy a tej is rák keltő???
    Férjem Nagymamája idén lesz 91-éves(reggel,este tejet iszik)és igazából mondhatom azt,hogy nincs sok baja.Csontja még nem volt eltörve stb...

    Szóval sokszor szeretik túl spirázni a dolgokat,de tény és való,hogy azért egy gyermekeknek gyártott játék összetevőire jobban kellene figyelni!!!

    VálaszTörlés
  6. Én itt olvastam először: http://homar.blog.hu/2011/01/11/mergezo_a_kisgyerekek_habpuzzleszonyege
    Meg is döbbentem rendesen, Orsinak is van, ő is rágcsálta...

    VálaszTörlés
  7. Szia Zsófi!
    Nem akarom elbagatellizálni a dolgot, mert biztos, hogy nem a világ legegészségesebb találmánya ez a habtapi ... (Eleve ott kezdődik, hogy 1 napig szellőztettük amikor kicsomagoltuk, mert olyan fura büdös szaga volt, hogy nem mertük a gyerek szobájába bevinni) de szinte minden évben kiderül, hogy valami baromira nem egészséges.
    A tejre én is emlékszem, de anno még az antenna nélküli mobilra is azt mondták, hogy agydaganatot okoz ...

    VálaszTörlés
  8. Vera elolvastam! Jelentem a kommenteken beszartam a röhögéstől. Mintha a férjemet hallanám, ő mond hasonlókat. Bár a pasik soha sem paráznak semmitől :-(

    VálaszTörlés
  9. Jelentem, én is beszartam,)

    VálaszTörlés
  10. Szia Timi!
    Nekünk is van, Gergő szerette, mert színes - lehet ki-be rakosgatni az állatokat stb. én meg azért szerettem, mert "melegen tartotta" a popsiját. Eltettem a tesónak", most meg kiderül, hogy az egészségre ártalmas... döbbenet.
    Még, nem dobom ki, mert az udvari kis medence alá is ezt tettük nyáron, talán oda még jó lesz.
    cuppik

    VálaszTörlés
  11. Beám dettó, mi is "szigetelésnek" használtuk :-) Ja és egy hatalmas zacskóval van a szekrény tetején, mondván jó lesz a kis tesónak :-))

    VálaszTörlés