2011. január 23., vasárnap

"Olvas a hisztis rózsaszál :-))

Apától megkérdeztem, szerinte van-e olyan történés Blanci életében amit mindenképpen meg kellene majd említenem a blogban. Mostanság elég szelektív az emlékezetem. Sokszor más anyukák blogbejegyzéseinek olvasása közben jövök rá, hogy atya világ, a gyerekem tök régóta csinálja ezt vagy azt, én meg egy sort sem írtam róla :-S
Nem tudom miért, talán azért, mert számomra a tudása olyan természetes.
Kb. így éreztem 2 hete a játszóházban is, amikor Blanka azt kezdte el számolni az ugrálóban, hogy hányan vannak (mennyi lány és fiú) és mennyit ugrik. Egy nagyobb kisfiú (iskolás volt) csodálkozva kérdezi, mennyi idős Blanka, hogy így számol. Mondtam hány éves, ő pedig nekem szegezi a kérdést: hogy csinálom? Az ő testvére 3,5 és nem tud számolni. Én pedig nem tudtam erre normális választ adni. Büszkeségemtől vezérelve, csak annyit mondtam Blankának, most angolul is ...
Az a helyzet Babónak ennyi is elég, ugyanis tisztában van azzal, hogy mi a magyarul és angolul. Nagyon durva a gyerekek fogékonysága a nyelvre, (ha nem a saját gyerekem el sem hiszem) pedig se én, se az apja nem beszélünk angolul. (tanultuk, de nem beszéljük, ugye a kettő ég és föld) Angol bébi tévé előnye ez, de a kedvenc meséjét is néha úgy nézetem vele, hogy nem állítom át a nyelvet magyarra.

Na de, vissza apához. Érdekes, benne sem ezek a dolgok hagynak mély nyomot ... hanem az, hogy a hétvégén (disznó módon azért ennek örülök) megtapasztalta milyen amikor Blankából kitör a kezelhetetlen, földön fetrengős üvöltőgép.
Szóval azt mondta, írjak a hisztiről. Hát nem is tudom, akarom-e magam sajnáltatni azzal, hogy elmeséljem milyen élmény volt végig vonszolni Blankát a Corvin bevásárlóközponton. Pedig egy angyalnak indult, mindaddig míg úgy történtek a dolgok ahogy neki tetszett! Mihelyt kéréssel álltam elő, már üvöltött, bele a képembe ...
Nos úgy érzem, már Apucika is érti, hogy miért sírok néha a telefonban ... A világ legrosszabb dolga szidni vagy büntetni akit úgy imádok. A gyerekemet.

Ám, mint ahogy a cím is utal rá, nem csak a hisztikben csillogtatja meg tudását. Mostanság kedvenc könyvét naphosszat "olvassa"... de eddig ezt nem hallottam ...

Éppen főztem, ő szokásához híven lapozgat, majd hangosan ezt mondja:

"Egyszer volt, hol nem volt, még az óperenciás tengeren is túl, volt egy titokzatos birodalom"

Én pedig elhűlve álltam a konyha közepén és azon gondolkoztam, hogy tényleg milyen szivacsagya van, mert szó szerint így hangzik a Hófehérke c. mesekönyv (Disney-s változat) első mondata.

11 megjegyzés:

  1. Szia Timi!

    Jót kuncogtam az apás hisztis részen:) a disznó módon örültél/örülünk, ha az Apukák is átesnek ezeken a hiszti-pillanatokon:) Elkerülhetetlen - esetekben rövid időn belül kezelhető is, így jut tapasztalathoz a gyerek és Mi is! Sokszor nagyon nehéz, megtalálni az utat a gyerekhez:)

    Büszke lehetsz Blankára, hogy így számol (angolul is) ebből is látszik, hogy foglalkozol, foglalkoztok a gyerkőccel.
    Nem hiszem, hogy a számoláshoz tanulás kell, játékosan hamarabb megtanulja.
    Nálatok van elég lépcső a házban:) fel-le:), mi a járda közti réseket ugráljuk át számolgatva. Vicces, jó játék és még tanul is... van ezernyi lehetőség (kislabda dobálás, autókat sorba rendezve, kevergettük a sütemény tésztát és számoltunk, a virslit imádja beletenni a vízbe és kiszedni húscsipesszel, közben számolja:)
    Egy kis odafigyelés és egy kis foglalkozás, ami sokszor olyan természetes!

    Azért egy 3,5 éves gyerek, aki testvér is! tudjon elszámolni 10-ig.... nem!? Nem vagyunk egyformák, persze lehet más oka is, hogy még nem számol...

    Az olvasás szeretete is felszínre tört Blankánál már elég korán:), nem is csoda, ha kívülről fújja az első mondatokat:) Nagyon ügyes!

    Millió puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Beám!
    Én is kuncogtam magamban miközben írtam a hisztis sztorit.
    Mivel apa velem volt egyáltalán nem húztam fel magam Blankán, inkább azt figyeltem, apa hogy válik feszültebbé miatta és amiatt, hogy mindenki minket néz :-))) Itthon azért jobban kitudok borulni egy ilyen hisztielőadáson. Múlthéten azért vergődött a földön, mert a délutáni alvásból rosszkedvűen ébredt. (vagy nem tudom mi lehetett az oka)
    1 óráig tartott helyrebillenti az egyensúlyt ... (Egy kis arcmosás hideg vízzel segített a végén. Már semmi sem hatott, ha ott hagytam akkor jött utánam üvöltve, hogy Anya-anya ..., ha mellette ültem, akkor ellökött magától és látványosan fetrengett. Tök durva volt!)
    Az a szerencse, hogy ezt a változatot nem csinálja olyan sűrűn, affektál és nyávog inkább. Bár az is éppen elég.

    Szerintem sem kell nagyon tanítani a kicsiket ilyen korban, egy-egy foglalkozás, játék sokkal többet ér. Most elkezdtem vele mindent a helyére rakatni, hogy légyszíves vidd ezt be, tedd le ide vagy oda. Szeret segíteni.
    Foglalkoztatós kártyákkal is játszunk, mindent eltud mondani amit kérdezek. Most a doktornéni a kedvenc "foglalkozás" és tudja, hogy a doktornéni gyógyít, meg van injekciós tűje, meg ragtapasza ... Majd szerintem én is veszek neki egy orvosi táskát és játszunk orvososat. :-)
    Tényleg úgy tud csüngeni minden szavamon, nagyon figyel rám ... 1-2x eléneklek neki egy dalt és már ügyesen visszaadja. Favorit "Az árgyélus kismadár, nem száll minden ágra" kezdetű dal, ha elakarom kápráztatni a "közönséget" ezt énekeltetem vele :-))

    VálaszTörlés
  3. Na azért én nem kuncogtam annyira,)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg szivacs az agyuk :) épp a minap döbbentem le én is. Szedegetem össze a két és féléves poszthoz a dolgokat, hát sokszor magam is elcsodálkozom, hogy milyen kis okos, pedig tulajdonképpen milyen picikék még :)
    ...és, hogy mennyi megint a hasonlóság Blanka és Zozi közt... :D

    VálaszTörlés
  5. Én is mosolyogtam a hisztin. Jó érzés, hogy nem csak Én kapok ilyeneket... És ez most nem kárörvendés volt, hanem talán egy bizonyíték, hogy nem velem van a baj. :)Úgy látszik egyszerűen ezen át kell esniük, be kell próbálkozniuk ezzel is. :)
    És talán az okos kislányok többször is vetik be ezt a "fegyvert"... ;)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg büszke lehetsz Blankára és természetesen Magatokra is, hiszen miattatok is ilyen fogékony és okos Blanka!
    NÁlunk a bújócskás és a főzős számolásos dolog jött be, mint tanulási módszer. Hozza a 2-3 tojást ha kérem vagy elszámol 10ig ha elbújok.
    Viszont az éneklés Nálunk is szeretett dolog, csak egyáltalán nem megy. Olyan édes ugyan amikor énekelget, de szinte 1 dalt sem tud végig és jól, keveri a sorokat és még a dalokat is. Úgy látszik nem zenész lesz:)
    Egyébként a hisztis rész akár Rólunk is szólhatott volna, mert amikor 1-1 este Krisz hazért régebbenÉn is úgy adtam át Neki még Ricsi, hogy csak 1 perc nyugalmat Nekem és Ő nem értette miért, de most, hogy már régóta itthon van és nem tudja el- és kikerülni ezeket a helyzeteket, így Ő is sokkal megértőbb Velem és az Én nehéz pillanataimmal.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    hát igen, ez az időszak elég kettős, vagyis a fejlődés és a tehetség szerencsére és sajnos mindkét póluson megmutatkozik :-) hiszti terén Lili még csak most kezdi bontogatni a szárnyait, de néha tud meglepetést okozni már most is! :-)
    Büszke lehetsz Blankára - naná :-) - nagyon ügyes, hogy már így számol, ráadásul két nyelven :-)
    puszi

    ui: még március előtt találkozhatunk ám, ha van kedvetek :D

    VálaszTörlés
  8. Szia Ági!

    Zolikáddal Blanka nagyon egy hullámhosszon lenne :-)) Kár, hogy olyan messze laktok tőlünk :-(

    VálaszTörlés
  9. Edit! Ez azt jelenti, hogy a mi lányaink túl okosak, mert igencsak sűrűn bevetik ezt a fegyverüket ;-))
    Huh, mi lesz még később?

    VálaszTörlés
  10. Kriszti, nagyon átérezem a kommented utolsó sorát. Ez nálunk is így van néha napján. :-)

    VálaszTörlés
  11. Edinám, persze, gyertek. Mielőtt még belevetitek magatokat a komoly és felelősségteljes bölcsődei és munkás hétköznapokba :-)))

    VálaszTörlés