2008. december 9., kedd

Sütőtök

Néhány hete, ott motoszkált a fejemben, hogy venni kéne egy sütőtököt. Igaz még Blanka nem eszik anyatejen kívül mást, de úgy gondoltam, hogy januártól egyébként is elkezdjük a hozzátáplálást, és mi lenne, ha előtte már elkészíteném a pépet. A későbbiekben más teendőm nem lenne csak elővenni egy adagot, amit főtt krumplival vagy reszelt almával is fellehetne dobni.

Igazándiból attól tartottam - bár ezt azért kétlem, mert a télihónapok, a karácsonyi időszak sláger zöldsége - hogy janurában nem fogok kapni. Summa summárum, vettem egyet a legutóbbi nagybevásárláskor és ma megsütöttem. Először főzni akartam, mert minden babaszakácskönyv/ bébiétel recept azt ajánlja, hogy főzzük: hámozzuk meg és vágjuk kockára, majd nagyon kevés vízben pároljuk puhára. (Állítólag sokkal kevesebb a macera, a koszolás) Na ez a tervem gyorsan szertefoszlott amikor próbáltam kettévágni a tököt, ugyanis olyan keménynek bizonyolt, hogy úgy döntöttem, a fene fogja ezt hámozgatni, kockára vágni. Betoltam a sütőbe és 180 fokon, légkeveréses üzemmódban elkezdtem sütni.

Így nézett ki:



Nem sütöttem túl sokáig, és nagyon égettre sem mertem, villával teszteltem a keménységet, és mikor vaj puha lett kivettem.



Nagyon egyszerű volt kikanalazni a tök húsát, szinte elvált a héjjától. Egy közepes méretű tál tele lett.



Turmixgéppel nagyon pépesre dolgoztam. Közben kóstólgattam, már akkor is mikor kivettem a sütőből. Hááát el kell, hogy mondjam, szerintem isteni finom, édes tököt sikerült venni. Annyira boldog voltam, hogy ilyen jó ízű ez a pép, hogy ránéztem a földön rúgkapáló Blankámra és megkérdeztem tőle: megkóstolod kicsim?
Persze nem ellenkezett :-)) és úgy döntöttem, hogy csak úgy a turmixgéppől egy kicsit megkóstoltatok vele. Gyorsan beültettem a pihiszékbe és a földön ülve megpróbálkoztunk ezzel a finomsággal... A kiskanalat belenyomtam a pépbe és odatartottam a szájához, legnagyobb meglepetésemre, szopómozgással, de elkezdte lenyalogatni a kanalat. Sőt annyira megtetszett neki, hogy megfogta a kezem, amiben a kanál volt, hogy még adjak neki, ne vegyem el előle. A végén 3 kiskanállal be is vágott :-)) De csak azért ennyivel, mert nem mertem neki többet adni. Ha rajta múlt volna, még evett volna ...

Blanka a tesztelő:







Igaz legközelebb januárban (6. hónaposak leszünk) fogjuk újra megkóstizni ezt a finom sütőtökpépet, de legalább nem lesz bennem görcs, hogy elfogadja-e.
A pépeket AVENT-es poharakba tettem, mert ezek fagyasztóba tehetők, egymásba rakhatók, jól záródnak, mércések, úgy gondolom erre a célra tökéletesen megfelelnek.
6 pohárkával tudtam lefagyasztani, és mint látjátok a HACCP élelmiszer minőségbiztosítási rendszernek megfelelve dokumentáltam a bébiétel elkészítésének folyamatát :-))


4 megjegyzés:

  1. Jaj ez nagyon jópofa volt, ez a képes beszámoló "A sütőtök és Blanka esete"!!! Már én is beszereztem egy sütőtököt, csak ez a főzögetés nekem se volt szimpi, de akkor most már bátran megsütöm én is!

    VálaszTörlés
  2. Szia Eszter!

    Süsd meg :-)) 1.)Fincsi, jó illat lesz a lakásban. 2.) Nagyon finom. Nekem annyira bejött a sütőtök, hogy magunknak is fogok sütni :-) Anyukám szerinti főzni is könnyű, és lehet belőle főzeléket is főzni ... állítólag. :-)) De nekem megpucolni sokkal macerásabbnak tűnt!

    VálaszTörlés
  3. És a legfincsibb a sütőtökkrémleves,de az majd csak később.Nekem szerepelni fog a karácsonyi menümben,az tuti:)Amikor ilyen picurka voltam,mint Blanka Mami sült almával keverte.Persze csak akkor,amikor ár mindkettőt ettem külön is:):)nyami

    VálaszTörlés
  4. Nahát Blanka!!

    Nagyon ügyes vagy, eszegetted a sütőtököt. Én most éppen a nemszeretemasütőtököt időszakomat élem, de volt amikor imádtam. Mondjuk engem nem kell alapul venni ha evésről van szó, mivel nem vagyok egyszerű eset. Szerencséje lesz anyának ha jó evő leszel.
    Puszi

    VálaszTörlés