2010. április 9., péntek

Az elmúlt hétről vegyesen ...

Először kezdem talán a jó hírrel Blanka (és jómagam, mert közben rám is ragasztott egy keveset a betegségből) jól van. Felér egy gyógyulással, hogy az elmúlt éjjel már nem volt ébredés. Az orra szépen tisztul, bár rengeteget szívom és orrsprayezem. Szóval örülök, hogy már nem olyan letört nem látszik a szemén a betegség, talán a legrosszabb látvány ilyenkor a gyerekek tekintete. Olyan esendőek ... csak ránk számíthatnak. Engem borzasztóan felkavarnak a beteg gyerekek, persze a saját gyermekem betegségét tudom "kezelni", de nem tudnék egészségügyi dolgozó lenni (pedig a fél család az nálunk) képtelen lennék érzelemmentesen, higgadtan dolgozni ...

Na de, nem is erről akartam írni. Annyi felé jártunk az elmúlt napokban és volt közben egy húsvét is, téma van bőven.

Az elmúlt héten rengeteget voltunk Bálint szüleinél.
Szerdán a nagyszülős babanapot most én is Blankával töltöttem, és délután megnéztem, hogy táncol. Elég inaktív volt, meg anyás, állítólag, ha nem vagyok ott akkor jobban ropja.







Csütörtökön a Rózsi nagymamát látogattuk meg - délután apukámat - húgom is otthon volt, úgy hogy egy igazán csajos napot töltöttünk Gödöllőn. Nagyon jól éreztük magunkat, remek idő volt, egész nap kint voltunk a kertben. Blankának pedig rettentően sok dolga volt, például cicát kergetett (Ekkor mondta ki először a cica szót. /Érdekesség: egyszer mondtam, hogy nézd cica, utána már mondta is./ Pedig vesszek meg, ha ezelőtt nem mondtam ki vagy 1000x ezt a szót és soha nem mondta utánam ... brrr... hmm és a többi :-)))
Cicázás mellett labdázott, kavicsokat gyűjtött és kipróbálta az új bicaját ... a nagymama és a keresztmama nyula hozta húsvétra :-))




Pénteken ismét Budán voltunk Bálint szüleinél, mert este programunk volt. Bálint gyerekkori barátjának volt a meglepetés szülinapi bulija a Mammutban, másnap pedig Blankás program és húsvétolás ... így nem volt értelme az ingázásnak, ott aludtunk a nagyszülőknél.
Blankára a mamáék vigyáztak, fürdették, vacsiztatták, fektették. És minden a legnagyobb rendben volt, szóval nagyon büszkék voltunk rá, hogy ilyen rendesen viselkedik a kisasszony. Mi pedig ismét egy kicsit kimozdultunk és "szórakoztunk" (azért furcsa, egy baráti beszélgetős este is szórakozásnak számít, öregszünk :-))

Szombat délelőtt végre elérkezett a várva várt Halász Judit koncert! 11 órakor volt a kezdés meghirdetve a Millenáris Parkban. Egy órával előbb érkeztünk, mert nem helyjegyes volt a jegyünk ... ajánlották is! Persze mivel mindenkinek mondták, hogy a jobb helyfoglalás érdekében időben jöjjön már negyed11-kor kígyózó sor állt a kapuban. De viszonylag nagyobb fennakadás és várakozás nélkül hamar bejutottunk. Blanka szerencsére mindebből nem érzékelt semmit, mert koncert kezdetéig aludt az ölemben. Nagyon tetszett neki a koncert és mikor összeszedte a bátorságát elindult a többi gyerek példáján felbuzdulva a színpad irányába.
Igazából számomra picit csalódás volt, mert azt hittem meghittebb vagy talán élvezetesebb lesz ez az egész. Voltaképpen egy nagy össznépi jövés-menést kell elképzelni :-))) Az imádott koncertfilmet vettem alapul, de ez a valóságban egyáltalán nem olyan cuki-muki ülünk és élvezzük a gyermekünkkel meghatódva a klassz műsort. :-)) 1 órán keresztül a gyerek után járkáltunk felváltva. De hogy? Földön ülő gyerekek és felnőttek ... aprócska kezek között botladozva, szlalomozva, összegörnyedve ... mert ugyebár másnak látnia kell tőlem (utolsó 2 videó egészen jól szemléltei milyen is volt) :-))))))) Szóval valami hasonlóra számítottam; vagy még sem?













Húsvét:
Nálunk már szombat délután elkezdődött a húsvétolás. Igazából ez az ünnep nem jelentett számomra túl sokat, gyerekkoromból leginkább az maradt meg hogy kirándulni mentünk. A locsolkodást pedig egyenes utáltam. Utóbbit még ma sem szeretem ... de a húsvét 2006. tavaszán vált számomra fontos momentummá. Nem tartom magam elvakultam vallásosnak, de 4 éve keresztelkedtem, elsőáldoztam és bérmálkoztam, pont Nagyszombaton. Mai napig nem bánom, hogy nem gyerekként lettem megkeresztelve, mert felnőttként sokkal nagyobb élmény volt megélni a keresztelőmet, tudatos döntés, saját elhatározás ... Nagyon jó érzés visszaemlékezni rá, ott volt az egész család + (fél Budapest) a Bazilikában, hihetetlen volt, még most is izgalommal tölt el ha rá gondolok. Azt pedig csak halkan jegyzem meg, hogy Magyarország katolikus egyházfője keresztelt (Erdő Péter) ami nagy megtiszteltetés. Kicsit más szemmel látom már ezt az ünnepet és ha nem is olyan bigottul, de azért hagyományokat tiszteletben tartva úgy érzem átfogom tudni adni Blankának a húsvét ünnepének a lényegét.
(ne csak azért várja a húsvétot, mert egy újabb nap, hogy ajándékot kapjon! bár azt most is kapott bőven!) Egyébként a legtöbb ünnephez tartozik egy csomó szokás, hagyomány ezeknek mind van miértje, amit ha az ember megismer másképp látja a dolgokat. Az én húsvéti kedvencem például ez: hagyomány szerint az egészben főtt tojás a családot az összetartozást jelképezi és együtt kell elfogyasztani, mert ha eltévednénk az életben, akkor jusson eszünkbe kivel fogyasztottuk, hogy hazataláljunk :-))



Az én nyulam :-))


A vasárnapunk félig meddig pihenősen telt, délután Tomi és Szilvi barátunkkal mentünk sétálni a dunapartra és beültünk egy jó kávéra, desszertre a kedvenc éttermünkbe.






Blanka estére lett rosszul, de igazán beteg hétfőn lett, akkor baromi nyűgös és sírós volt. Meg lázas is persze. Úgy hogy ilyen félig-meddig betegesen, nyűgösen tartottuk meg apa szülinapját. Bálintom Krisztusi korba lépet (milyen érdekes hogy pont húsvétkor:-)) kapott sok szép ajándékot és fincsi tortát.
Az ünnepelt :-)) hááát ő sem lesz már 18 ;-)
Isten éltessen Drágám :-)


Nagyvonalakban ez történt az elmúlt héten, jaj már megint irtó hosszú lettem ... upsz :-)

5 megjegyzés:

  1. Hát jó sűrű volt a hetetek :)! Én sem szerettem a húsvétot, de Ricsi miatt most élveztem minden pillanatát: a sütést-főzést, díszítést, készülődést.
    Látom Nálatok is volt terülj terülj asztalkám :o)! Ezt nem is tudtam a tojás hagyományáról, de úgy látszik tényleg holtig tanulunk :).
    Remélem már mindketten tényleg jobban vagytok, mert azt hallottam, hogy ezt a vírusos izért a legjobb kipihenni!
    És Boldog Szülinapot a Párodnak!

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!
    jó hosszú bejegyzés, de nagyon örülök neki :-) Mozgalmas hetetek volt, amit sajnos betegség is tarkított, de hál' Istennek ez már a múlté :)

    VálaszTörlés
  3. Igen sajnos ez a vírus levett a lábunkról, de már jól vagyunk ... túl jól is ... ahogy elnézem Blankát párnacsatázás közben :-)))

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy jobban vagytok! Élvezettel olvastam a gazdag élménybeszámolót! Sok-sok esemény, színes programok, barátok, húsvétolás... huh...mi kell még :-)?

    VálaszTörlés
  5. Semmi Eszter, hidd el semmi :-)))))

    VálaszTörlés