2010. május 12., szerda

Bölcsi projekt kilőve ...

az a helyzet, hogy Blankának próbáltunk állami (nem fizetős) bölcsit keresni, amire egyébként nem láttam nagy esélyt ... :-)
Most meg baromira elvagyok kenődve, mert az lett a vége amire számítottam ... elutasítottak. Sőt még arra sincs most lehetőségünk, hogy várólistára kerüljünk olyan nagy a túl jelentkezés. Várnunk kell!
Siralmas ez a helyzet komolyan ... és így vállaljon az ember gyereket, és aztán menjen vissza dolgozni ... felháborító ami ebben az országban van. Hányni tudnék ...

Persze megkaptam a szokásos már tavaly kellett volna jelentkezni anyuka kioktatást, és a menjünk szeptember 1-jén akkor indul az újabb beiratkozás tanácsot. Ezzel meg úgy ahogy van kitörölhetem a ...

Nem is tudom, miért vagyok annyira kiakadva, hiszen számítottam erre, még is baromira bánt ... rossz érzés amikor az embert elutasítják, vagyis amikor a "gyereked nem kell" ... pedig egyértelmű, hogy nem személyes okok vannak a háttérben, hanem a hely hiány ... mégis :-)

Anyukám most a fizetős bölcsit javasolja nagyon, hogy keressünk valamit ... hát nem tudom a gatyánk rá fog menni :-))) főleg, hogy nekünk nem lakóhelyünkön kell megoldani az elhelyezést, hanem budán, hiszen ott dolgozunk, a nagyszülők is ott laknak akik néha besegítenének ...
Sajnos dunakeszire munka után "emberi" időben nem érnénk haza, 7-fél8-ig pedig nem lehet a gyerek bölcsiben ...

14 megjegyzés:

  1. Szia Timi!
    hát szomorúan olvasom... :-( Ez annyira igazságtalan, vagyis az egész rendszer! épp meséltem Tamásnak, és ő is ki volt akadva, hogy micsoda hülyeség, hogy egy évvel előre kell jelezni, mert miért?!?!?! nem ugyanezek a gyerekek akarnak az idén bölcsibe menni? Akkor minek kell előre, miért nem lehet időben??!?! nem is értem...
    Nálunk, Zuglóban más rendszer van: nálunk nincs várólista, és ha akarnál sem tudnál előre jelentkezni, itt áprilisban lemennek a nyílt napok, utána adnak 3 nap időpontot, hogy bemenj a jelentkezési lapért, amit május 21-ig kell leadni (addig ugyanis lemennek az ovis felvételik is, és akkor is szabadulnak még fel helyek, vagyis nem is értem, benneteket hogy utasítottak már most el... ) Szóval kitöltöd, munkáltatói pecsét, védőnői vélemény, személyes indoklás, és ők döntenek. Persze itt is iszonyat a túljelentkezés, és kihangsúlyozták, hogy szociális alapon döntenek, vagyis a rászorulókkal töltik fel az helyeket, és a szabad helyekre kerülhet a maradék. Köszi. Mi, mint teljes család, apával, anyával, ráadásul házasként és egy gyerekkel totális handicappel indulunk... Szóval sokkal ez sem igazságosabb, vagyis inkább más miatt igazságtalan... Állítólag egyébként itt "elosztják" a bölcsik a maradék gyerekeket maguk közt, vagyis igyekszenek mindenkit elhelyezni - persze lehet, hogy ez épp az idén nem fog sikerülni, mert persze most sok a gyerek (a szocpol beszüntetése miatt gyorsan összehozott gyerekek egy része "bölcsiérett" lesz) Szóval jó esélyeink nekünk sincsenek, én már el is kezdtem nézegetni a magánbölcsiket, mert félő, szükség lesz rá, pedig másra is el tudnék költeni 50-60 ezer forintot havonta :-( Budán egyébként van egy állítólag nagyon klassz magánbölcsi, és lehetett pl úgy spórolni, hogy mondjuk nem 4 csak 3 hétre fizetsz be, és 1 hét a nagymamáké, és így mondjuk 60 helyett 45...
    szóval fel a fejjel, ha magánbölcsi, vigasztaljon az, hogy legalább kapsz is valamit a pénzedért: csomó extra szolgáltatás is van, mint sószoba, kirándulások, angol, bio kaja stb. :-)
    Úgyis lesz valahogy, és pont jó lesz az úgy! :-)

    puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Timi,
    felháborító, hogy ennyire megnehezítik az ember helyzetét. Nem tudtok esetleg fellebbezni? Néha bejön. Nem tudom, itt nézik-e a kereseti kimutatást, nem tudtok valami kevés összeget írni, az azért számít? puszi, E.

    VálaszTörlés
  3. Ja, és az előjegyzés! Semmi értelme! Micsoda hülyeség, mikor a még várandós anyuka íratja be a gyerekét 2 évre előre a bölcsibe. Teljesen felesleges, meg lehetne szervezni, hogy mindig az aktuális évre előre kell jelentkezni, az egész csak adminisztráció. ÁÁÁ!

    VálaszTörlés
  4. Az egésszel már ott van a bibi, hogy azt sem engedik, hogy várólistára feliratkozzunk. Azért vagyok igazán csalódott, mert azt sejtettem, hogy a szeptemberi "turnusba" nem kerülünk be, de a vezetőnő nekem azt mondta, hogy igaz hogy lezárultak a jelentkezések április 30-ával, de május közepével újra lesz jelentkezés a várólistára, és adjuk meg magunknak az esélyt, még bármi lehet. ... stb. Én meg elkezdtem reménykedni, eltelt 2 hét újra telefonáltam (akkor amikor mondták, hogy telefonáljak), és a helyettes azt sem tudta miről beszélek, hogy ilyen nincs is nálunk, és aztán mivel mondtam, hogy nekem a vezető mondta nem az ujjamból szoptam az ötletet, visszahívást ígértek.
    Szóval most az van, hogy a várólistás vagy tudomisén milyen jelentkezés csak szeptembertől lesz lehetséges. Azt is mondták hogy akkor sem lennénk előrébb ha április 30-ig jelentkeztünk volna, mert már tavaly kellett volna. És persze dettó ugyanazon okok szerint, mint amit írsz Edina, mindenféle rászorultsági alapon döntenek ... stb. Az egyedülálló szülők gyerekei előnyben!
    Szóval Emese ezért nem tudunk fellebbezni, mert nincs mire, még csak jelentkezni sem jelentkeztünk, így nehéz.
    Tudom én vagyok a hülye, mert már tavaly el kellett volna kezdenem ezt intézni, de még most is rosszul vagyok ha rá gondolok, hogy nem sokára mások fognak Blankára vigyázni. Meg egyébként is a mai világban (mostanában) annyira nem tudok előre tervezni ... régen olyan jól tudtam tervezni/irányítani a jövőmet/életemet, 5 éves tervem volt mindenre, mióta gyerekem van azt sem tudom mi lesz holnap, nem hogy 1-2 évre előre. No mindegy, nem ragozom tovább, késő bánat ...

    VálaszTörlés
  5. Mifelénk is ez a rendszer működik.Felháborítónak tartom én is ezt az eljárást.Írassuk be már a meg sem születendő gyermekünket, hogy legyen helye mire oda kerül a sor?!Nekem ezt javasolták itt!Az a baj,ez is már protekciós alapon működik,ha van ismerősöd akkor nem kell tartanod,hogy nem veszik fel!Miért nem nyitnak ki vissza bölcsödéket és óvodákat amiket évekkel ezelőtt bezárattak a kevés gyermek hiánya miatt.Helyettük nyílnak a magán óvodák amit egy átlagos család nem tud megfizetni.Vagy csak arra dolgozzunk?Komolyan mondom ez egy agyrém ami ebben az országban működik.

    VálaszTörlés
  6. ... és az a legfelháborítóbb, hogy ha úgyis szociális alapon döntenek, akkor tulajdonképpen mi értelme is van az előre jelentkezésnek...? Itt is minden a mutyin múlik :-(

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Én most találtam rád Anditól, nagyon aranyos a kislányod, gratulálok hozzád. Szeretnélek olvasni téged és ha nem baj, kiraknálak a bloglistámra, persze, ha megkapom a beleegyezésedet.
    A bölcsivel nekünk szerencsénk volt, nagyobbik lányom is oda járt, szerintem csakis azért vették fel.
    Különben csak egy tipp. Ha elutasítják támadd meg és keresd fel a helyi Pedagógiai Szakszolgálatot (kérdezd meg a védőnőt ki foglalkozik ezzel), náluk jelentsd, hogy nem vették fel és hidd el, lesz helye. Sajnos a mi bölcsinkben is rengeteg anyuka nem is jár dolgozni, mégis a gyerek ott van...

    VálaszTörlés
  8. Szia Orsi!
    Persze nyugodtan :-) Üdv itt!

    VálaszTörlés
  9. Szia Timi! Nagyon tetszik az új design :))Ki csinálta?

    VálaszTörlés
  10. Szia Andi!
    Én és férjem :-) Övé a fejléc ;-P

    VálaszTörlés
  11. Szia Timi!
    Nagyon sz@r helyzetbe kerültetek, de nem a ti hibátok hanem a rendszer" nem működik. Beigérték a gyed-vonás után, az óvodai férőhelyek bővítését stb... de mi lett ebből? Semmi! Mindenhol ez a probléma, nincs hely. Mégsem tesz senki semmit? Felháborító.

    Gergő 1éves lehetett, amikor eldöntöttük megyek vissza dolgozni -ha Gergő betölti a 2évét.
    A védőnénink előtt szóba jött, utána járt és szólt, hogy már MOST be kell iratnom!
    Beirattuk az 1 éves gyereket! Kérdés: ha mégsem adom be? Válasz a bölcsi igazgatójától: Beiratkozás után Gergő helye meglesz 2010.márciusra! Ha mégsem adnám be, a következő várólistás gyereket felveszik.
    Azokat a gyerekeket fel sem veszik, akinek az Anyukája otthon van gyesen-gyeden a 2. gyerekkel- ez még talán rendben is van, nálunk mégis van kivétel! Akkor?!?
    Persze a várólistás gyerekek között is az kerül be előbb' akinek protekciója van...
    Magánbölcsi nálunk nincs is, de ha lenne is megfizethetetlen áron! Hol van az államilag beígért bölcsöde??? Sz@r ez úgy ahogy van.
    Remélem találtok valami rendes megfizethető bölcsit!

    Klassz az új dizájn:)
    Puszi

    VálaszTörlés
  12. jó az új Blankás stílus :-)! Sajnálom, hogy nem sikerül a bölcsi. Én azt tanácsolom, hogy mindenképpen ki kell harcolni, hogy "jelentkezhess" a bölcsibe. Milyen alapon tiltják meg? Ez szerintem jogellenes. Ha jelentkezel, akkor kitöltöd az indokokat: (sok hiteletek van, vissza kell menned dolgozni, szülőket ti támogatjátok anyagilag, GYES semmire sem elég stb.) és ha elutasítják, fellebbeztek. Ne adjátok fel még, az összes fórumon lobbizni kell. Máshol megérthető, hogy a rászorulókat veszik fel elsőként, nem is ez a baj, hanem hogy ha valaki dolgozni akar, akkor nem tud visszamenni, mert nincs hely a bölcsiben. Nálunk Budaörsön pedig az a helyzet, hogy tegyük fel felveszik a gyereket, szépen beszokik és megszokik, de ha utána teherbe esik anyuka újra, akkor a megszületés után 3 hónappal kiteszik a bölcsiből... Na ez a durva!

    VálaszTörlés
  13. Eszter!
    Ismerem ezt a szitut is, a barátnőm kisfia aki óvodás volt elszólta odabent magát, hogy jön a kis tesó. Amint lehetett közölték az anyukával hogy ha már egyébként is otthon van, meg ugye terhes, akkor jobb lenne már nem vinni a gyereket szeptemberig :-)) Kitenni nem tették, mert óvodából az gáz lett volna, de lerövidítették az évet simán.
    Mi most kivárjuk a szeptembert, és utána megyünk jelentkezni, nem akarok erőszakos lenni, mert akkor pont azért fognak velünk kitolni.

    VálaszTörlés