2010. május 16., vasárnap

Délelőtt a múzeumban

Szabadtéri program tervünket csúnyán elmosta az eső, vagyis mostanában mindent elmos ... lassan olyan ez a város, mint Forks :-))
Így muszáj volt valami olyan program után nézni, ami fedett helyen van. Már nagyon régóta terveztem, hogy megnézzük a Természettudományi Múzeumot az ötletet Eszter adta, ők remekül érezték magukat már többször is, az akkor másfél éves Glóriával.

A múzeumnak nagyon modern épület ad otthont, mindenhol liftek, így a mozgássérültek és babakocsisok is mindent meg tudnak közelíteni. S persze nem utolsó szempont, de a kiállítás igényes, élvezetes a pénzedért maximális élményt kapsz. (Nekem a kedvencem volt Noé bárkája)
Mi csak az állandó kiállítást néztük meg, de az is közel 2 óra volt - hozzáteszem Blankával, nélküle lehet rövidebb lett volna. :-)
Blanka, odafelé aludt a kocsiban, így mikor megérkeztünk kómás volt, s az első negyedórát - míg az épületben megtaláltuk a jegyünkkel látogatható kiállítást - babakocsiban töltötte, de nem sokáig, egészen hamar és hangosan tudtunkra adta, hogy közelebbről is meg akarja nézni az állatokat. Nagyon tetszett neki minden, boldogan rohangált a sok kiállított tárgy között.
Teljesen testközeli volt az élmény, ugyanis a legtöbb kitömött állat nem volt üvegkalitkában, csak egy kötél választott el tőlük.
Babó nagyon be volt zsongva, előfordult, hogy egy nyestet (vagy mit:-)) csak úgy kikapott a bozótból. Ez a felpörgött állapot szinte végig fennállt nála, így már meg sem lepődtünk amikor berongyolt a mamut alá követ szedni, vagy megtámadta a várandós ősember-asszonyt ... ezt leszámítva egész jól viselkedett (az első félóra kemény volt, izzadtam rendesen, hogy megértessem vele, az állatokhoz nem szabad nyúlni, vagyis ez egy mindent a szemnek, semmit a kéznek program).
(ja igen, szavam ne felejtsem, Ti tudtátok, hogy a mammut szót, ha 2 m-el írják akkor egy másik állatnemről beszélünk? Most nem megyek bele a részletekbe, amit én levágtam, az az, hogy az egyik szőrös, a másik nem, és másképp esznek, az egyik legel, a másik a magasból szerzi a táplálékát; a nagy szőrös barátunkat, 1 m-el írjuk :-)))
Az udvaron dinoszaurusz kiállítás is volt/van, ezzel úgy voltunk, hogy ha nem esik az eső megnézzük, ellenkezőesetben pedig kihagyjuk; (a dinók plusz belépőjegyesek). Kifelé jövet viszont esett, így ez most kimaradt.
Nagyon pozitív élményekkel indultunk haza, meg voltunk elégedve a látottakkal az ott dolgozók segítőkészségével és nem beszélve arról, hogy még van mit nézni, szóval megyünk még ...

















10 megjegyzés:

  1. De jó! :) Jövő nyárra betábláztunk egy magyarországi kirándulást, mindenképp ellátogatunk mi is ide. Köszi az ötletet!
    p.s. Nagyon édes Blanka a kis ruhácskában :)

    VálaszTörlés
  2. Jó kis program.Sok szép látnivalóval:)Mi még nem voltunk ott,de mi sem fogjuk ki hagyjuk.:o)Amit a mamutról írtál én sem tudtam :(Egyébként csinik vagytok a képeken :)

    VálaszTörlés
  3. Most látom elírtam.Szóval "mi sem fogjuk kihagyni" :))

    VálaszTörlés
  4. Mindenkinek ajánlom, hogy elmenjen ide, tényleg jó múzeum. Persze minél nagyobb a gyerek annál jobban élvezi (és Te is). Nyilván egy kisiskolással vagy egy nagycsoportos óvodással teljesen más élmény. De úgy gondolom, hogy érdemes az ilyen helyekhez/programokhoz is szoktatni a gyerkőcöket, minél többet jár hasonló helyen annál hamarabb megtanulja, hogyan kell bizonyos helyzetekben viselkedni. Ezt csak azért írom, mert apa rendszeresen mondja minden program után, hogy jaj ehhez v. ahhoz még kicsi volt Blanka ... ám én nem hagyom magam, menni kell :-))

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy tetszett a múzeum! Az állatsimogatós részre most nem lehetett bemenni?

    VálaszTörlés
  6. Szia Timi!
    Nagyon csinik vagytok:)
    Múzeum látogatás:) a forsk-i időjárásban:) nem is találhattatok volna jobb programot. (ha a moziban megnézed a következő részt /Eclipse, beszámolót kérek!:))
    Edináékat majd befűzöm én is egy kis múzeum látogatásra:)

    VálaszTörlés
  7. Szia Eszter!
    Igen én is hiányoltam, az állatsimizős/interaktív részt, de olyan nem volt, vagy nagyon elkerülte a figyelmünket :-) Szerintem az előbbi :-)) Tényleg szuper volt, köszi a tippet. puszillak

    Beám!
    Mondtam is Bálintnak, hogy szerintem nem lesz mindenkinek egyértelmű a forks-i hasonlat, de látom benned nem csalódtam :-))))))) Ok, majd beszámolok, de az még odébb van, kb. másfél hónap :-((
    Vegyétek rá Edináékat is :-)) nekik van nagyobb gyermek és ráadásul fiú, a dinókért biztos oda lesz :-) Csoook a családnak... :-)))

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!

    Először is: szuper lett az új dizájn!!! (most még fura, hogy itt nem látom, hogy milyen néven vagyok bent, lehet, kétszer lesz hozzászólásom :))
    Másodszor: itt még mi sem voltunk, de egy keresztlányos-gyereknapos programnak felvettem a listába.
    Ja, és én is csatlakozom: tényleg csinik vagytok ;))

    VálaszTörlés
  9. Köszi Vera, aranyos vagy :-)) Hogy érted azt, hogy nem látod milyen névvel vagy bent? :-)) Ezt a problémát nem igazán értem, (több nicked van? :-))) mert csak a blog hátterét változtattam, és közbeszúrt lett a megjegyzés rovat.

    VálaszTörlés
  10. Igen, ez a közbeszúrt megjegyzés még fura :) Mármint hogy később kell email-címet megadni, mint a korábbi változatban - igen, mert több gmail-em van, és nem írja ki kapásból, hogy melyik van bejelentkezve :) De majd megszokom :), nyugi! :)))

    VálaszTörlés