2010. november 4., csütörtök

Közelmúlt

Az elmúlt hetekben sokat gondolkoztam azon - mivel nincs időm írni - hogy befejeznem Blanka blogjának írását. Aztán mindig van 1-2 apróság amit szívesen megosztanék a családdal, veletek így elvetem az ötletet. Csak sajnos napi szinten ez a blogírás már nem megy.
Nem mintha idáig így lett volna. De heti 1-2 post azért született régebben.
Szóval csak azt szeretném minden kedves ismerősömnek ezúton is jelezni, hogy a jövőben ritkábban fogunk jelentkezni. Igaz semmi sincs kőbe vésve, ha úgy alakul és időm engedi írok és igyekszem mindenkit olvasni és persze kommentelni is :-))

Blankáról azért néhány szót ejtenék:
A hisztizéseket leszámítva, ami minden nap van legalább 1x, nagyon cuki lett. Vannak már édes megjegyzései Pl: ne fésüljem meg, mert: fáj a hajam.
Imádom, ahogy beszél, ahogy összerakja a szavakat, ha telefonál. Mindenkivel akar legalább 1 szót váltani telefonon, a vonal túlsó végén pedig elalélnak csicsergő hangjától.
Az alvása mostanában szót sem érdemel, mert az óraátállítás óta 5:30-kor kel. Királyság, nem?
Én meg, alvajáróként megyek át hozzá, ő pedig így fogad: Na henóóó (helló) v. Hóóó cumi?(hol a cumi) :-)) Feltúrom az ágyát, felkapom az ölembe és átbaktatok a sötét lakáson a hálónk meleg ágyikójába és bedobom közénk.
Így el van még, akár vissza is alszik egy órára, fél órára. Milyen kedve van.

Evésünk ugyancsak csapni való, almán él ... és banánon is ellenne ha hagynám, ja és kekszen persze. Reggelizni szerencsére szeret. Ebédelni meg csak azt ami a fogára való. A rántott húst sült krumplival v. a tésztákat minden nap megenné. Szóval ha nem ez a menü akkor örülök, ha néhány falat lecsúszik.

Napközbeni alvás szintén elromlott. Max. másfél óra. És akkor már sokat mondtam. Egyik nap a saját ágyában egy szó nélkül, másik nap a hálónkban összebújva velem ... itt szerintem a fáradtság mértéke a döntő.
Egyébként szó mi szó, rákapott a délutáni alvásnál, az összebújós változatra.
Nem bánom, nem zavarja be az éjszakai alvását, este szépen nyugovóra tér egyedül a saját ágyában. Éjjel csak akkor kel föl, vagy kell hozzá menni, ha beteg és mondjuk az orrát szívjuk.

A névnapját családilag ünnepeltük a hétvégén, nagyon jó hangulat volt és baromi sok ajándékot kapott. Pedig megmondtam mindenkinek, hogy nem kell ebből nagy ügyet csinálni, mert ez nem egy szülinap(!) A legnagyobb durranást az új gyurmája keltette. Megállás nélkül formázza, gyúrja. Tetszik neki, nekem is :-) nagyon jó fajta gyurma, nem zsíros, a fehér szőnyegből simán kiszedem, nem hagy nyomot se ruhán se semmi. És jó a tapintása is.
Aztán megkapta az első Barbie babáját :-) még ismerkedik vele, a pici Barbie gyerekeket simán levetkőzteti a nagyot nem meri. Megkapta a kedvenc meséje figuráit (Csingiling). Utóbbi volt szerintem a nap fénypontja, mert azóta is ezekkel a picike babákkal molyol, sőt együtt fürdik velük.
Egyébként amennyire nem érdekelte őt a babázás, most nagyon megszerette. Hajnalban nyomja a kisbabák ruháját és egyéb kiegészítőit az arcomba: szoknya, cipő felkiáltással, hogy adjam rá a babára. Mert jelenleg az a játék, hogy ő vetkőztet, én öltöztetek - mindegy hány óra van :-)
Sok-sok szép ajándékot kapott még Babó: sapka, cipő, harisnyák, színes ceruzák, emlékkönyv, verseskönyv, micimackós dominó, haj-ékszerek ... stb :-))
Egyszerre sok is volt neki, mert nem tudta mivel játsszon, minek örüljön. Egyébként sem vagyunk hívei a gyakori játék/ajándékvásárlásnak. Tök felesleges. Így is halmokban állnak a szobában a játékok, és a felével sem játszik. Egyetlen dologra fogunk rágyúrni idén karácsonykor, az pedig a LEGO DUPLO lesz. Ez a top játék, a megunhatatlan. Hiába kezdett el babázni, a lego mindennap előkerül és épít. Imádja. Nagyon jó kis kreatív játéknak tartom az építőkockázást, a Lego pedig a legjobb minőség.

Annyi minden volt még a fejemben amiről írni szerettem volna, hogy Blanka már csak rendes pohárból iszik vagy megtanult szívószállal inni (idáig nem volt hajlandó a szájába venni a szívószálat) megtanulta kifújni az orrát. És még sok minden másról ami szívemet nyomja (pl. mindenszentek, életem első nov.1-je ami nagyon megviselt. Nagyi sírjának elhanyagoltsága és a feltörő emlékek édesanyám miatt, az hogy a világvégén van eltemetve és nem jutok el hozzá amikor szeretnék) de most nem akarom túl hosszúra nyújtani a bejegyzésemet, meg nem is ide való téma :-)

Majd teszek fel képeket is, hiszen voltunk kiállításon, vagyis TerraPlaza börzén barátainkkal. Készült 1-2 aranyos kép. Bruncsi és Samu apukája hívott meg minket, mert ők is kiállítottak ... és elfogulatlanul mondhatom, de a legeslegjobb standdal büszkélkedhettek :-))
Aztán még Blanka névnapjáról is jövök néhány fotóval :-)


Mindenki vigyázzon magára ebben a takonykóros időben, mi egymás után 2x voltunk betegek :-(

9 megjegyzés:

  1. Timi, egy pillanatra megrémültem, ahol írtad, hogy abbahagyod a blogírást. Dehogy tedd, most jönnek csak az igazi kis dumák, komiszságok amiket feltétlenül meg kell osztani. (már csak azért is, hogy tudjam mi lesz Zozi következő fejlődési mérföldköve, hiszen szinte ugyanott tart, mint Blanka)
    Gyurma: Cucka blogjában találtam egy receptet, készülök megcsinálni, állítólag fantasztikusan jó gyurma lesz belőle, az sem baj, ha szájba kerül.

    http://kismamavagyok.blog.hu/2010/10/17/gyurma_4evor

    kukkantsd meg, ha gondolod.
    Vigyázzatok Magatokra, puszik!!

    VálaszTörlés
  2. Szia Ági!

    Képzeld én is pont most találtam egy blogon saját gyártmányú gyurmát, és ahogy nézem az általad be linkelt oldalon is ez a recept :-))
    http://inspiraciok.blogspot.com/2010/07/playdoh-gyurma-recept-gyurma.html
    Itt még színezik is :-) Nagyon jó pofa megfogom csinálni Blankának.
    Nem akarom abbahagyni sem bezárni a blogot, csak sokszor zavar, hogy nincs időm már ezzel úgy foglalkozni mint régen.
    De nem baj, majd írok ritkábban, csak sokat kell majd egyszerre olvasni :-))

    VálaszTörlés
  3. Szerintem nem baj, ha sokat írsz, mi nagyon szeretjük olvasni. :-) Blanka egyre nagyobb, és önállóbb, biztos ezért is vannak ezek a változások. Használja az akaratát. :-) A családban és barátoknál lévő kisgyerekeknél látom én is, hogy van amikor hihetetlenül sokat tudnak enni, van amikor csapnivalóan rosszan, és keveset esznek. Ez mindig változó. A délutáni alvás ideje pedig biztos egyre kevesebb lesz, hiába, ha egyszer nő az ember gyereke, akkor nincs mese.... :-)
    Rengeteg ajándékot kapott, nem is csodálom, hogy azt sem tudja, hogy mihez nyúljon. Ha néha elrakod a játékai egy részét, majd egy-két havonta cseréled, akkor mindig tud örülni az "újaknak". De azt hiszem, hogy te ezt már ki is próbáltad. :-))))
    Várom a képeket!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Petimnek is elég fura evései vannak mostanság...
    Virsli az jöhet,meg a tészta nálunk is.És a gyümölcsöt is szereti.Igazából mondhatom azt,hogy Ő mindent szeret,de van amikor egész nap nem tudok 2-3 falat ételnél többet bele"tuszkolni".Viszont van olyan,hogy már nem nagyon merek adni Neki többet,mert már olyan sokat evett(mondjuk ez a ritkább...)
    Nálunk a Thomas,Kisvakond,Postás Pett a menő:)
    A gyurmával mi még nem próbálkoztunk,de tuti tetszene Tökimnek,mert a múltkor vagy 1-órát eljátszott egy db tésztával amikor gyúrtam:)
    A képeket várom Én is!
    :)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Clau!
    Igen-igen szoktam ilyet csinálni, hogy néha elpakolok játékokat. De a kedvenceket nem tehetem, mert ahogy felébred már azt keresi. Az az első, hogy babázik, legózik. Mással nem is játszik mostanság.
    Hát igen sok klassz ajándékkal lett gazdagabb, a tőletek kapott kockakirakót nem is említettem, látod??? Tisztára feledékeny vagyok :-(

    Zsófi!
    Előfordult, hogy én is pánikoltam, hogy Úristen mennyit evett Blanka. De ez régebben volt és a nagymamás babanapok alatt fordult elő. Meg is kellett kérnem őket, hogy ne adjanak minden órában a gyerek szájába egy almát, banánt, kinder tejszeletet, túrórúdit. De a nagymamák már csak ilyenek, félnek hogy éhenhal a gyerek ha ott van náluk. :D Az én nagyim is így csinált, ebéd után 1 órával megkérdezte, hogy nem-e vagyunk éhesek :-))
    A gyurmázást próbáljátok majd ki, mi sem kezdtük hamar, mert féltem tőle, hogy minden tiszta maszat lesz. De ha megmutatod neki, hogy kell vele játszani, nem fogja szétszórni és aranyosan gyúr belőle mindenféle formákat :-))

    VálaszTörlés
  6. Szia Timi!
    Megértelek a blogírást tekintve, de szerintem sem szabad abbahagynod, mert később Blanka nagyon fog örülni, amikor visszaolvassa a régi történeteket :)
    Ahogy így olvastam miket csinál már, igencsak belehúzott a dolgokba. Gondolom sokszor és egyre többször lep meg az ügyes és aranyos dolgaival. Szuper érzés! Én még mindig az éneklős videón ámélkodom sokszor, hogy milyen ügyes volt!
    Örülök, hogy a gyurma Nálatok is bejött, és remélem hamarosan a művészi alkotásairól is teszel fel képeket!
    Egyébként az evés sajnos Nálunk is egyre rosszabb irányba halad az utóbbi időben. Keveset eszik és azt is megválogatja, az ivásáról pedig nem is érdemes szót ejteni, mert annyira gyalázatosan kevés, de csak javul a helyzet:o)

    VálaszTörlés
  7. Már meg is volt a válaszom az első pár szóra (NEEEEEEEEEEEM!!!!), aztán továbbolvastam. A blogírást TILOS abbahagyni. Én őszintén szólva nagyon ritkán olvasom vissza a mienket is, inkább néha megnézzük Glóriával a képeket és már az is oly öröm. Pont Tomival beszélgettünk pár napja, hogy milyen "időutazás" lett volna nekünk, ha visszaolvashattuk volna így a saját gyerekkorunkat. És ő mondta, hogy milyen jó, hogy írom a blogot, ő, aki az elején totál baromságnak tartotta az egészet...

    Szerintem is jó, bár néha nekem sincs kedvem-időm, de most hogy Glória elkezdett dumálni, szeretném megörökíteni ezeket is. (Főleg mert anyukám nem csak azt nem tudta megmondani, hogy mi volt az első szavam, hogy mikor álltam fel és mikor lettem szobatiszta, de arra se emlékezett már, hogy melyik napszakban születtem. No comment). Egyébként én tervezem, hogy valahogy nyomtatott formában, kézbevehető módon megcsinálom a blogunkat és ha Glórika 18 éves lesz, akkor megkapja.

    És látod milyen ügyes a Blanka már, és milyen jó, hogy most ezeket leírod, hogy végre szívószállal iszik, és fújja az orrát meg édesen dumálgat :-))). Milyen öröm lesz neki visszaolvasni majd, ha "felér az esze odáig".

    Azt is megtudhatják gyermekeink milyen szorongásaik voltak szüleiknek, milyen bánat, milyen öröm érte őket és ezáltal az ő személyiségük értelmezése is könnyebbé válik.

    Bennem annyira sok kérdés van saját magammal kapcsolatban, ami biztos gyerekkoromból, neveltetésemből származik, és a választ soha nem fogom megtudni, mert ezek rejtett dolgok, ami csak akkor marad örök, ha valaki megörökíti.

    VálaszTörlés
  8. Szia Kriszti!
    Készülök egy újabb éneklős videót feltenni, mert bővült a repertoár. Pl. a Micimackó (Halász Judit féle) első versszakát szinte végig tudja, néhol bele halandzsázik ahol fogalma sincs mit kell mondani. De nagyon ügyi ... és még van egy meglepetésünk is!!! :-)))

    A játékok használatában is sokat változott már. Kezdi a dolgokat rendeltetés szerűen használni. Persze még sok-sok mindent kell tanulnia, de egyre ügyesebb és tényleg látványosan okosodik, ez leginkább az angol szavak gyakorlásánál vettük észre. Eszméletlen mekkora hatása van az angol nyelvű meséknek, mondták régen, de nem hittem el :-))
    Aztán tegnap pl. az Ikeában végig kézen fogva sétált velünk. Ez nálunk oltári nagy SZÓ(!)
    Nem szaladt el, csak a pénztári sorbaálláskor szakadt el nála a cérna. Bár azt nem csodálom, mi is untuk. :-)

    (Nem, nem hagyom abba a blogját ... csak ritkábban fogok írni, mert sajnos nincs időm már semmire :-)))

    VálaszTörlés
  9. Drága Eszter!
    Olyan szépeket írtál nekem :-))) És biztos vagyok benne, hogy ha egyszer nyomtatott változatban kézbe foghatja Glória a naplóját, nagy örömet fogsz neki szerezni. Már sokszor írtam, de kevés olyan anyuka van aki ilyen irodalmi vénával van megáldva mint Te. Aki úgy tud írni a vonyarcvashegyi hentesről, hogy szinte látom magam előtt, érzem a leírt illatokat ... stb :-))) Szóval ennél szebb ajándékot 18 évesen kevesen fognak kapni :-)))
    Mint ahogy a postban és a fenti kommentben is írtam csak elgondolkodtam rajta, hogy abbahagyom, de nem, nem fogom. :-) Csak nem szeretek semmit úgy csinálni, hogy nem teszem bele a szívem-lelkem, félmunkát sem szeretek végezni. 1 hete nincs időm a képeket kiválogatni és feltenni. Áááááá, nos csak ennyi a bajom :-))))
    Sok-sok puszi nektek

    VálaszTörlés