2009. április 21., kedd

Keresztelő

Blankám keresztelőjére vasárnap, 19-én került sor. Korán indult a napunk, fél7-kor már fent voltunk és mondhatom valami furcsa nyugalom volt rajtam. Előtte persze paráztam egy csomót, hogy jaj mi lesz, hogy lesz, elférünk-e, elég ennivaló, innivaló lesz ... stb.


A rokonok folyamatosan érkeztek (mindenki tálca számra hozta a süteményt, húsokat, salátát, még tortát is kaptunk) pár perc alatt sok ember töltötte be a lakásunkat, ugyanis a találkozó nálunk volt, innen indultunk a kápolnába, konvojban :-) Izgalom is volt, mert 10-kor elkellet volna indulni, de két társaság a városban zajló futó, kerékpározó és egyéb versenyek, felvonulások miatt kicsit késett. (persze senki sem tudta hol a templom)

Szerencsére azért időben megérkeztünk a kápolnába, még helyünk is maradt :-) mert ez egy icike picike kápolna Dunakeszin, olyan szép környezetben, tisztára mint egy ékszer.


Szép számmal összegyűlt meghívottakkal - összesen 21-en - vettünk részt a kereszténnyé váló „beavatáson”. A szertartás maga nem volt hosszú, szinte pillanatok alatt történt minden, de a templomi program kb. másfél órára nyúlt (szentmisével egybekötött). Blanka a mise elejét végig aludta, még a papi és kereszt szülői áldásra sem kelt fel, pedig akkor egy páran keresztet írtunk a homlokára. (Hát igen, az autó még mindig nagyon elaltatja, az 5-10 perces úton is :-))


Amikor felkelt, nagy szemekkel nézett, hogy Ő most hol van. A hordozóban elüldögélt így egy kicsit, mikor megunta kivettük. Néha hangosan dumált, párszor leEDÉ-zte az atyát :-)

Egy percig sem hisztizett, nem volt nyűglődés, sírás. Talán csak az nem tetszett neki, hogy ölben kell lenni, ezért egyfolytában fészkelődött, nem egy ilyen ölbenlevős gyerek, soha sem volt az! Így a keresztelős ceremóniára, már elfogyott a türelme, nem nagyon akart nyugton/ kézben lenni, ezért csak mi fogtuk, és nem a keresztmami és keresztpapi. A keresztvíz alá is apa tartotta, de akkor sem sírt, kicsit pislogott, hogy most miújság, fürdés van? Volt olajjal, krizmával megkenés, gyertyagyújtás – két gyönyörű gyertyát emlékbe kaptunk. Szép és nagyon tartalmas szertartás volt, a pap bácsi kedves volt, barátságos.

A templom kertben és a templom előtt még fotózkodtunk egy kicsit, Tomi barátunk megállás nélkül kattintgatott, nem kis melója volt.


A templomtól mindenki hozzánk jött, és a vendégek átadták Blanka keresztelős ajándékait. Nagyon sok mindent kapott: emlékeket (ékszer), lapokat szép gondolatokkal, ruhákat, játékokat (Fischer Price cd-lejátszót, Micimackós labdát, Micimackós sátrat, hintát). Ezután belevetettük magunkat az evésbe, ivásba és még így is, hogy mindenkinek csomagoltunk, majd este a szomszédainkat is meghívtuk mozsa-bálra, szóval még így is itt áll a hátam mögött egy tálca süti. Már az irodában is beküldtem egy tál zserbót a kollégáknak.

Summa summárum, szépen lezajlott Blanka keresztelése, szinte hihetetlen, hogy ezt is megértük. A szalad az idő, szállóigévé vált mondat/om, itt tényleg megállja a helyét, mert belegondolni is elképesztő, hogy már ezen is túl vagyunk. Anyaként pedig csodálatos dolog volt átélni ezt az eseményt. Talán majd ehhez fogható boldogság és büszkeség fog eltölteni, ha elballag az iskolából, szalagavatója lesz, diplomaosztójára megyünk, vagy majd egyszer – remélem jó sokára - férjhez megy.

Addig is megpróbáljuk méltón, fogadalmunknak megfelelően jó szülőként nevelni, vezetni ezen a nem könnyű úton, amit úgy hívnak ÉLET.


Képek később :-)




7 megjegyzés:

  1. Úgy látszik, az érzékenységed ragályos! :)) Tiszta libabőr voltam, ahogy olvastam soraid, a végére pedig még a szemem is könnybe lábadt! Blanka egy tündér baba, annyira nyugodt és jó kislány, gondoltam, hogy nem lesz vele gond a templomban is! Kíváncsian várom a képeket, hogy milyen kis csini(k) volt(atok)! El tudom képzelni azt is, hogy mennyi kajátok volt, hogy az úgynevezett Morzsa-bálon is terülj-terülj asztalkám volt. Az egész házat is vendégül tudtátok volna látni. Ezen a nagy eseményen is túl vagytok, így lassan kezdhettek a következő feladat elé állni: bölcsit keresni Blancikának!

    VálaszTörlés
  2. Köszi :-)) Úgy látszik, mostanában nagyon mélyen szántóak a gondolataim :-))) Most ilyen korszakomant élem :-)))))

    Egyébként libabőrről: Tegnap megköszöntem sms-ben mindenkinek a segítséget, a keresztszülőknek (Bálint öccsének, Dávidnak és húgomnak Pannának, hogy ügyes keresztszülők voltak) és még Ők köszönik, hogy Blanka keresztszülei lehetnek. Ez olyan jó dolog, jó érzés :-)))
    Szerintem tök jó dolog a család, az egység, az összetartozás. Mióta gyerekem van teljesen másképp látom ezt az egészet!

    Volt egy-két olyan megjegyzése a papnak, amitől még én is libabőrös lettem. Mert én mindig szentimentálisnak gondoltam magam, hogy így odavagyok az ünnepekért, és mindig készülök és számomra egy boldogság, hogy együtt van a család, ünnepelünk. És azt mondta a pap, hogy az ünnep nagyon fontos, és az aki nem ünnepel az nem is él igazán, és ez annyira IGAZ!
    Meg hogy hagyjuk élni a gyereket, és ne csak tanuljon, hanem játszon, kiránduljon, éljen mert a túl okos, túl tanult emberkekkel mindig csak baj van :-)) Erre mondott példát is ott nevettünk a templomban. Tényleg jó mise volt, már régen nem voltam misén, de nagyon élveztem, mert kézzelfogható dolgokról beszélt, nem egy túlmisztikus hablatyolás volt.

    A képeket én is várom, de Tomi személyesen akarja áthozni. Ma Bálint nagyon későn jön haza, így a mai nap ugrott, holnap Tominak nem jó, szóval marad csütörtök, szerintem pénteken fogok majd fotókat feltenni.

    Böcsi: ne is mond ... jövő ilyenkor már lassan készülünk bölcsibe. Még nem tudom, hogy lesz, lehet, hogy csak 2010 szeptembertől megy.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy minden símán ment a keresztelőn. Nagy stressz ez emlékszem, én is tiszta para voltam, hogy rendben lesz-e minden. Várom a képeket!
    ... Azt a tálca sütit pedig fénypostával küldheted :) úgyis nyitva van az ablak... :))

    VálaszTörlés
  4. Szia Panna!
    Hát igen, tiszta para voltam előtte, de jól lepleztem :-)) Ok, küldök fénypostával :-)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon meghatóan írtál a keresztelőről, teljesen átjöttek az érzelmek, a mise hangulata... Igazi jó házigazdasszony voltál, biztos azért elfáradtatok estére! Nagyon várom én is a képeket! Én is izgulok a mi keresztelőnk miatt, leginkább, hogy Glória hogy fogja viselni, meg tűrni a sok embert nagy felfordulást a nap kellős közepén (az ő alvóidjében...), babi nem az, aki bárhol bármikor elszaik... - na de majd csak lesz valahogy.
    Tényleg megy Blanka bölcsibe?

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Szia Eszter!

    Köszi szépen, biztos nálatok is minden rendben lesz. Ezek a nagy összejövetelek mindig izgalommal járnak az elején, aztán minden megy magától. Szerintem azért fog jól viselkedni Glória, mert leköti majd a nagy nyűzsgés, konkrétan Blankának egy hangja sem volt, a 20 emberből mindig valaki játszott vele, vagy aludt :-)) Én szinte egésznap nem is foglalkoztam vele. Nálunk is bele esett az alvásidőbe a szertartás, de egy picurkát azért aludt a templomban így nem volt vészes.

    Hát muszáj bölcsibe mennie. Mivel a GYED csak 2 éves koráig jár. És GYES-en 25ezer forintért, nem sokáig tudok itthon lenni. Persze nem rögtön valószínű - egyelőre úgy tervezem - csak szeptembertől. De ez még úgyis odébb van.

    VálaszTörlés