2009. október 5., hétfő

Rólunk, zanzásítva

Elég régóta nem írtam egy sort sem, nem azért, mert nincs miről, egyszerűen nincs időm. Az elmúlt hét is bővelkedett tennivalókban, programokban (pl: grillparty a házunk lakóival /minek vége az lett, hogy kihívták ránk a rendőröket, mert hangosak voltunk ... no comment/, Samuci és Brúnó kisbarátaink látogatása Diósdon, nagymamás-nagypapás-keresztpapás vasárnap ... stb) de most nem ezekről fogok írni.

Itt az újabb hét ... már előre nyavalyogtunk apával, hogy jaj annyi dolgunk lesz.
Bár inkább csak neki, mert ősz beköszöntével mindig nagyon sok a munkája. Hál'Istennek! Még csak október 5-ét írunk, de már a karácsonyi kampányon dolgozik. Nekem pedig megjött az újabb elszámolás adag a karácsonyi bevásárló őrület időszakában megjelenő filmekről (mióta Blanci van itthon dolgozom). Neki kéne állnom megcsinálni, de Blanka ma kerek 55 percet aludt, és az ilyen munkáknak csak úgy tudok neki ülni, ha nyugi van. Bár ahogy most hallgatózom, végre elaludt. :-)

Szóval a mai nap nem állt másból mint mosásból, mosogatásból. :-)) Micsoda háziasszony vagyok. :-) Nem olyan rég azon nevettünk - imádott szomszédasszonyomból mára már egyik legjobb barátnőmmé lett - Claudiával, hogy hazaszaladt a munkából beindított egy mosást, meg a mosogatógépet és most itt van nálam és kávézik, erre én: hát akkor most házimunkát végzel, nem?
Ám visszakanyarodva az asszonyi teendőkhöz, főzni mit és mikor fogok fogalmam sincs??? Nem tudom, csak engem súlyt ez a teljes ihlettelenség? Szinte meg kell erőszakolnom magam, hogy kitaláljam az éppen aktuálisan készítendő est-ebédet. Tudom furcsán hangzik, de sok más asszonytársammal ellentétben, 4-5 körül állok neki főzni. Azért, hogy apát friss és meleg étel várja, és nem utolsó sorban, másnapra ne legyen rémes az állaga, hiszen ő azt eszi ebédre amit itthonról visz. Buzgón nézegetem a főzősblogokat, de sajnos nem igazán találok a szánk ízének valót. (Ha valaki tud olaszos, főleg tésztás, nem teljesen vega, könnyű ételeket - itt a könnyű alatt az elkészítést értem, és az alapanyagok beszerzése se legyen egy kalandtúra - felvonultató oldalt az ne kíméljen)

Na de csapongó gondolataimat kissé ráncba szedve a lényeg: holnap 15 hónapos lesz Blanka és bizony eljött az újabb orvos, védőnő látogatás ideje. Ettől még nem is nagyon félek, de attól már igen, hogy oly sok idő után egy újabb oltást fogunk kapni. Vagyis pontosítok, egyszerre kettőt. Blanka idáig nagyon jól tűrte az oltásokkal járó kellemetlenségeket, egy kis hőemelkedésen kívül nem volt semmi problémánk. Remélem most sem lesz.
Telefonon egyeztettem a doki néni asszisztensével és a védőnővel, hogy mikorra menjünk hiszen apának sietni kell tovább, vár rá a munka és persze pont csütörtökre jönnek hozzá ügyfelek. :-S

Kivételesen, doki néni asszisztense jobb lábbal kelt reggel, mert kedves volt. Általában mindig úgy beszél telefonon velem, mintha azt kérném tőle, hogy rendelési időn túl egy órát még várjanak ránk :-)) most is elmondta nyomatékosan, hogy minél hamarabb menjünk, mert 10 óra után elszabadul a pokol :-))))) Ezen a megjegyzésén jót kuncogtam magamban, nem is értem, mire ez a nagy sietség, hiszen aznap délután 2-ig rendelésük van. Meg is fordult a fejemben, hogy teszek egy epés megjegyzést, de megkíméltem magam a konfrontálódástól.

Egy csoda, hogy az ember a gyermeke érdekében mire nem képes!

Blanka egyébként olyan sok ügyes dolgot csinál, nap mint nap ámulunk és bámulunk apával. Persze most még a tudományok 100%-át csak nekem hajlandó megmutatni. Legújabb és legcukibb dolog: ha tüsszentek akkor bármit is csinál és bárhol is van, azt mondja egészségedre. Na jó, nem teljesen így:-) hanem így: ESS ... Először beképzeltem, hogy biztos csak én gondolom, vagy véletlenül mondja és hasonlít a felnőttek által oly gyakran használt: eks szóhoz/szlenghez. De most már minden tüsszentésemnél csinálja, és ha egymás után 2-3x tüsszentek akkor is. A másik újdonság, hogy ha azt mondom, köszönöm, akkor azt mondja: SZI (szívesen). Ez még nem olyan természetesen jön, mint az ESS, de nekem mondja ezt is.
Oh, most már van remény, hogy végre, talán beszélni fog a gyerekem!!! :-))))))))))))))

Aztán másban is történtek változások: 1-2 hónapja teljesen egyedül fürdik a nagy kádban, már semmilyen biztonsági berendezést (fürdőkarikát visszaadtuk jogos tulajdonosának, Mayának) nem használunk. Picit féltünk az elején, hogy jaj mi lesz, ha elesik a kádban, vagy megcsúszik (mert nem az az egy helyben ülős fajta, folyton kommandózik a kádban (is) és természetesen meg kell fürdetnie az összes samponos és tusfürdős flakont). Annyira önálló egy gyerek. Egy gond van ezzel az egyedül fürdéssel, hogy mostanában megtetszett neki, hogy milyen frankó dolog belekakilni a vízbe, mindezt guggolva prezentálja és közben nézi. :-)) Kicsit bajban vagyok, hogy mit tegyek? Leszidjam, hogy nem szabad, de akkor meg lehet, hogy később nem fog bilizni.

Rosszalkodásban egyébként egyre inkább nincs hiány. Huncut mosolya, akár egy fiúé is lehetne, a szeme sem áll jól :-))))) Ma például szétszedte a kis puff alját, ráült persze nem rendeltetés szerűen ült rá, hanem felfordította, így az a semmike vászon, amit oda tűzőgépeztek szétszakadt az alján. Ő meg csak ült a puff aljában, és vigyorgott rám ezerrel.
De a legnagyobb gaztettét is elkövette már, az LCD tévét megkarcolta :-((((((( Nem tudom mivel, nem láttam mikor csinálta, csak amikor ujjlenyomat mentesítettem a lakás üveg-berendezési tárgyait (fúúúúúj, soha többé nem kell üveg asztal!!!!!!!) és a tévét, akkor vettem észre. Isten bocsássa meg, de olyan dühös lettem, morogtam mérgemben. Szerencséje, hogy éppen aludt :-))))))) Igen ám, de leszidva nem lett, utólag? Tök felesleges! Így most különös figyelmet fordítok rá, ha dobverőjét a tévéállványon próbálgatja, mert ma egész délelőtt ezzel boldogított!

Holnap jönnek Mayáék, hurráááááááááááá, lesz ki lefárassza Blankát :-)) De most nem itthon szedik szét a kecót, hanem megyünk játszóházba. Mekkora találmány ez, bármivel játszhatnak, bármit le és szétszedhetnek, és még csak rendet sem kell utánuk rakni. :-)))))))

4 megjegyzés:

  1. Drága Barátnőm! :)
    Nagyon jót szórakoztam a postodon! :-)
    A hétvégétek élménydús volt, a mostani hétvégétek pedig a változatosság kedvéért program dús lesz! :-) Unatkozásnak helye nincs.
    Alig várom, hogy halljam Blanci kis szavait, lehet, hogy holnap elbújok valahová, hátha mondja neked. Ez a kaki téma nagyon aranyos, látom magam előtt, ahogy guggol abban a nagy kádban! Nagyon cuki lehet! Gondolom te nem szórakozol olyan jól. A tévét és a puffot sajnálom, de ez szerintem mindenhol megtörténik, ahol kisgyerek van a családban!

    VálaszTörlés
  2. Ja, a teletál oldalán vannak jó kis receptek, nézd meg, hátha találsz valamit.
    A "gombás-tejfölös husi kagylótésztával" receptet pedig holnap lediktálom! Issssteni, és szerintem Bálintnak is ízlene...
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Hello!

    Kádba kaki miatt ne aggódj, nálunk is volt, legalább tudod, hogy olyankor szokott, és elkezdheted alátartani a bilit! Mi is így csináltuk a pisivel.

    A fürdéshez pedig van gumi-csúszásgátló szőnyeg, azon tuti biztonságban lesz Blanka!

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!

    Először is: nagyon cuki lehet Blanci, ahogy próbál beszélni :)
    Remélem, a dokinéninél minden rendben lesz majd.
    Kajákkal kapcsolatban én is meg vagyok lőve, van, hogy abszolút semmi ötletem nincs a másnapi kajával kapcsolatban :( Viszot küldök neked mailt, tudok pár könnyen elkészíthető tésztás kaját, hátha tetszeni fog nektek is.
    A kakival kapcsolatban pedig: szerintem (bár még nincs gyerekem) nem baj, ha az elején fürdés közben kakil Blanci, mert így rá lehet vezetni, hogy ha ilyet kell "produkálnia", akkor szóljon, és jön a bili... Mondom: szerintem...
    Na, akkor a mailt is gyorsan megírom :)

    VálaszTörlés