2009. november 17., kedd

Ünnepekre hangolódva ...

Őszintén szólva egyáltalán nem akartam még tudomást venni a karácsonyról, de egyszerűen nem lehet nem tudomást venni róla, minden utcasarkon díszbe öltöztetett üzletekkel, a karácsonyi ajándék ötletek széles választékával találkozol (csak legyen elég pénzed megvenni) ...

Félreértés ne essék, imádom a karácsonyt, a kedvenc ünnepem, csak ezt az ideje korán (október végén, november elején) elkezdődő őrültekházát utálom.
Ünnepek előtt közvetlen pedig nem szabad ilyen helyekre menni, mert az merénylet magunk ellen, mi tavaly csak 1 órára szaladtunk be az egyik üzletházba - még szopizott Blanka így időhöz voltunk nagyon követe - de szó szerint menekültünk. Egymást taposták az emberek, nem lehetett normálisan közlekedni ...
Idén Blankával nem is megyünk ilyen helyre, és nagyon leredukáljuk az ajándékvásárlás mennyiségét is. A terv, hogy előre megbeszéljük kinek, mit?! Így persze nem lesz olyan meglepetés, de sokkal egyszerűbb mindenkinek. Arra se időnk, se energiánk hogy órákig kóvályogjunk azon agyalva, hogy XY mit kapjon?

Nos, ma lapozgattam a naptáramat, és bizony elcsodálkoztam, hogy jövőhéten Advent.

Hűha, gondoltam magamban, akkor ha akarom, ha nem, azért ideje lenne egy kicsit összeszednem magam, átgondolni hogy is legyen: menü, sütés, lakás díszítés, mikor, kinél és hol leszünk, ki, mit kap ... stb.
Mint említettem karácsony a kedvenc ünnepem, de leginkább a készülődés részét élvezem, olyan jó látni apa arcát, mikor haza jön a munkából és látja, hogy kint vannak a karácsonyi fények, új terítő az asztalon, gyertyák ... stb.
Szeretem ennek az ünnepnek az illatát, és azt hogy kézzelfoghatóvá válik az a kifejezés, hogy az otthon melege ... és persze azt, hogy végre együtt van a család, kicsit megpihenhetünk, nem kell pár napig rohanni, dolgozni.

Szóval azon agyaltam, hogyan is kezdjek hozzá, hogyan hangolódjak?

Aztán jött egy isteni szikra, hogy van ám egy finom és bevált mézeskalács receptem, és úgy is azon törtem a fejem, hogy valami kézműves délutánt kellene egyik nap szervezni Blankámnak, hát akkor a héten megsütjük a mézeskalácsot együtt. (ennek a sütinek jót tesz ha áll)
Blanci úgy is szeret "főzni", most ez az abszolút kedvenc játék ... ez meg amolyan főzés és biogyurmázás egyben, hiszen ha "besegít" és esetleg belenyal a tésztába ettől azért nem lesz semmi baja. Másfelől remek karácsonyi ajándék ötlet, bár itt most minden titkomat nem fedném fel, mert az egész család olvassa naplónkat, és akkor bizony lelepleződnénk :-)

A másik terv, ez pedig már jövőhétre, hogy az adventi koszorút elkészítem. Van egy csomó gyönyörűséges díszítőkellékem csak az alapot kell megvenni és 4 db szép gyertyát, időm van és most úgy érzem kedvem is van hozzá.

Szeretném, ha Blankának a szeretet ünnepe ugyanolyan fontos lenne mint nekünk volt gyerekkorunkban. Nálunk ez amolyan családi hagyomány, mi mindig együtt díszítettük fel a lakást, készítettük a koszorúkat, és az ünnepből mindenki kivette a részét. Sok embertől hallottam már, hogy nem állítanak fát, mert minek? Vagy november közepén megajándékozzák egymást egy könyvvel, aztán ennyi volt december 24-e. Ez számomra annyira kiábrándító, hogy az valami hihetetlen. Nálunk ilyen biztos, hogy nem lesz, mert egy kisgyerekes család vagyunk, ahol a Jézuskát mindig nagyon fogjuk várni, énekelni fogunk a fának és fontos lesz az ünnepi vacsora közös elfogyasztása, az együtt töltött este.

Szóval most, hogy vannak apró tervek, tennivalók az ünnepi készületekhez már sokkal több kedvem van :-))

17 megjegyzés:

  1. Drága Timi!

    Mintha a saját gondolataimat olvastam volna :) Teljesen egyetértek veled, én is ugyanígy érzem-gondolom-szeretném a dolgokat :)
    Utálom a tolongást, a tömeget, úgyhogy nálunk most csak süti lesz az ajándék - abban úgyis benne lesz a szívünk-lelkünk :)))
    Én hétvégén már szintén sütök egy adagot, mert Zsófinak É-Írországba fel kell adni hamarosan a karácsonyi csomagot, hogy időben odaérjen :)
    Jó készülődést, és Blanci biztos élvezni fogja a "maszatolást" :)))

    Pussz

    VálaszTörlés
  2. Hmmm, a mézeskalács finom, de hogy jövő 7en már advent van, az durva!

    VálaszTörlés
  3. Ja, azt el is felejtettem kérdezni (pedig akartam), hogy hogy megy a vezetés? :)))

    VálaszTörlés
  4. Szia Vera!
    Akkor örülök, hogy nem csak én vagyok így a karácsonnyal :-) Jó készülést neked is. A vezetéssel hogy állok? Hát nagyon nincs időm gyakorolni és nincs is min. Reményeim szerint ez nem sokáig lesz így :-)))

    Apucika, ugye milyen hamar eljött advent? Szerintem is durva. Viszont nagyon klassz ötleteim vannak mézeskalácsból, majd meglátod :-))

    VálaszTörlés
  5. Szia Timi!
    én is abszolút így vagyunk az ünnepekkel, nagyon szeretem, és valahol a körülötte lévő felhajtást is szeretem, de ez az őrültek háza, ami közvetlenül karácsony előtt van, az már nekem is sok... Valójában minden áldott év októberében szentül elhatározom, hogy november végéig (de max december elejéig) minden ajándékot megveszek, majd minden áldott év december 23-án szidom magam egy tetszőlegesen választott bolt pénztárának 345725 méteres sorában állva, hogy ezt mégsem valósítottam meg :-) És az idei év sem kivétel: az elhatározás megvan, sőt, már egy ajándékot is megvettem, de félek, hogy az erős kezdés ellenére az idén is valami hasonló fog történni :-)
    A mézeskalács nagyon klassz ötlet, ha nem titkos, igazán elküldhetnéd a receptjét ;-)
    puszi
    Edina

    VálaszTörlés
  6. Igazad van nagyon! En el is hataroztam nem megyek ilyen helyekre!
    Karacsonyra keszulok mar jo ideje mert a legtobb ajandekot kezzel szeretnem elkesziteni de ez hogy karacsonyi disze nov 1tol meg mikulascsomag szeptemberben....aztan lassan oda jutunk ezzel az ido surgetessel amikr tenyleg itt lesz az ideje mar nem lesz mar nyari disz lesz...
    A hagulat es az unnep itthon kell hogy meglegyen es en is torekszem sajat szokasok kialakitasara az unnep igazi lenyegenek "megtanitasara"
    Ezert is veselkedtem neki es alkotgatok hogy Anna mar most jo peldat lasson. Nagy ajandekot sem veszunk inkabb keszitem neki is hogy tudja nem errol szol.

    Bneten jartal mostansag. Olyan reg voltam. tali nem lesz valamikor????

    Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  7. pont ezen elmélkedtem, hogy mikor lesz Advent? Na akkor én is készülhetek. Most már szeretem, mert nem voltam nagy karácsony-fan, de mióta van Glória, olyan jó látni, ahogy örül a karácsonyi - adventi díszítéseknek :-) - és persze (mostmár) mindegyiket le akarja szedni, hogy maga is megnézhesse.

    VálaszTörlés
  8. Szia Timike!
    Át tudnád dobni a mézeskali recit?
    Eddig amikbe belebotlottam mind szörnyen sikerültek:-( Idén szeretnék a fára is mert amik vannak azok elég viseletesek már, meg AZ idei Maya által készített ajikat is mézeskalácsból szeretnénk elkészíteni.
    A bevásárló központokkal pont úgy vagyok ahogy te. Két hete voltunk mert kornél szemcsiét meg kellett csináltatni. Vasárnap volt. No comment. Azt hittem megőrülök. Az adventi koszorút is mi készítjük, mint minden évben.A menüt is lassan összeállítom és meg veszem a hozzávalókat amik elállnak. Sőt!
    Idén szeretném megsütni életem első beigliét:-)

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!

    Edina, Bettyó!
    Elküldöm nektek a mézeskalács receptet mailen, csak előtte le kell gépelnem, mert papíron van meg. Ez egy mézesbábos-mester receptje, és már csináltam szerintem nagyon jó. Amennyire paráztam tőle annyira könnyű elkészíteni. Sok lesz belőle, szóval ebből ajándékok, díszek ... kávé mellé harapni való is lesz elég :-)

    Tamara!
    Úgy volt, hogy lesz babatali, de aztán sokan lemondták, betegség, egyéb okok miatt. Így sajnos nem tudom mikor lesz legközelebb. Az ajándék készítést illetően nagyon irigyellek, hogy Te ilyen ügyes vagy és mindent saját kézzel megtudsz oldani. Én azért nem vagyok ennyire kreatív, de próbálkozom :-))

    Eszter!
    Szerintem a lányok idén még jobban fognak örülni a fának, csili-vili díszeknek, fényeknek ... igaz nálunk idén nem a földön fog állni a fa, mert félünk, hogy magára rántja. Egy pici fánk lesz a konyhapulton. Nem baj, majd jövőre bepótoljuk és lesz plafonig érő :-))

    VálaszTörlés
  10. Szia Timi,

    én is megkaphatom azt a mézeskalács receptet? :)
    Köszi :))))

    VálaszTörlés
  11. Szia Vera, neked is elküldöm. Puszi

    VálaszTörlés
  12. Én is kérem szépen a receptet!
    A könyvekkel kapcsolatban ideírom, hogy mi mit szoktunk olvasni. Mi Glória születésétől kezdve olvasunk neki este mesét. Régebben hosszabb meséket olvastunk (A világ legkedvesebb meséi - Readers Digest kiadó, amiben klasszikus mesék vannak káprázatos illusztrációval. Ára: borsos, de később majd még elő fog kerülni, mert tényleg jó mesék vannak benne.) Nálunk favorit: Kisvakond (ajánlom: Kisvakond nadrágja, és Kisvakond az állatkertben, meg a Kisvakond+nyár/ősz/tél/tavasz) és Boribont is nagyon szereti Glória. Ezek azért jók, mert rövid történetek, egyszerű képek, érthető szöveg, visszatérő karakterek. Aztán van még a Vidám mesék (Szutyejev), ami saját kedvenc is. Az AnnaPetiGergőn én is gondolkodok, lehet, hogy egyet megpróbálok azért Karácsonyra...

    VálaszTörlés
  13. Szia Eszter,
    köszi a könyv tippeket :-)Elküldtem a receptet.

    VálaszTörlés
  14. Szia Timi!
    Én egy rendszeres olvasód vagyok, szintén Dunakesziről. :) Nem vagyok egy nagy hozzászóló, de most a segítségedet szeretném kérni.
    Találtam egy hátteret, arról az oldalról, ahonnan te is választottad ezt a pöttyöset. Ami szintén tök cuki. :) De sehogyse sikerül beilleszteni. Segítenél, hogy te hogy csináltad?
    Előre is köszönöm!
    Dorka

    VálaszTörlés
  15. Szia Dorka!
    Hol akadtál el? A kiválasztott háttér kódját be kell másolni, a TESTRESZABÁS / HTML/JavaScript szerkesztésbe. Menteni és már meg is van.
    Ha nem ez a probléma akkor dobj rám egy mailt a timi.nagy@gmail.com -ra és ott megbeszéljük/segítek.
    Üdv:
    Timi

    VálaszTörlés