2010. február 3., szerda

Az idei első ...

Maya találkáról:
se perc alatt telik el az a pár óra amit együtt töltünk Velük ... mondtam is Bettyónak, ha legközelebb meglátogatnak minket, korábban jöjjenek!

A lányok nagyon édesek voltak ... szeretgették egymást, rajzoltak, buborékot kergettek, Maya énekelt és mint mindig most is jól éreztük magunkat.

Ám azt hiszem, most inkább arról a gondolatról írnék ami tegnap szöget ütött a fejembe.

A lányok közt 9 hónap a korkülönbség. Amikor Blanci még pici volt akkor azt érzetem, hogy fényévekre vannak egymástól a gyerekek, de ahogy nőtt, fejlődött, értelmesebb lett Blanka mintha csökkent volna köztük a korkülönbségből fakadó távolság. Most viszont megint úgy látom az a 9 hónap mintha éveket jelentene. Maya hihetetlen sokat változott nagy lány és nagyon okos lett. Anyukája, sok anyukával ellentétben visszafogottan fogalmaz; ismerem őket, olvasom a blogjukat, még is tegnap ledöbbentem. Mayával játszani valami egészen új volt. (Valami hasonlót éreztem egyszer Brúnó barátunkkal is mikor kettesben "találd ki"-ztünk - ez egy társasjáték - na jó de Ő már 5 éves) Valószínű ez annak is betudható, hogy Blanka még nem beszél, nem tudja úgy kifejezni magát; ahogy Maya fogalmazott: Mért beszél összevissza Banga? (nem értette a halandzsáját).
Szóval lehet ez természetes egy 2 évestől, de számomra óriási tudásnak tűnt. Az ismeretlen forma kirakós játékok darabjait pikk-pakk a helyére illesztette, összefüggő értelmes mondatokban beszél. Ismeri a színeket, elmondja mi a családtagok kedvenc színe. Énekel, kedvenc dalait szinte tökéletesen végig énekli és nem csak a szöveg megy, de a dallam is stimmel. A járművek nevét vagy állatok nevét is keni vágja. De amitől azt hittem eldobom az agyam, az az volt, amikor a Micimackóval és barátaival úgy játszott, hogy egyik kezében az egyik figura a másikban a másik és beszélgetett a két állatka. Vagyis megy már a hagyományos értelemben vett "babázás".
Ahogy elnéztem tegnap Blankámat úgy éreztem, mi ettől tényleg fényévekre vagyunk, és asszem ebben csak akkor lesz forradalmi változás, ha közösségbe fog járni. Hiszem, hogy sokat számít a szülői foglalkozás, de az hogy napi szinten van kivel játszania Mayának (Marci) ez rengeteget számít. Sokszor el is vagyok szontyolodva, mert úgy érzem azáltal, hogy nekünk nincs velünk egy idős kis barátunk a közelben, Blanka valamiből kimarad.

Mindenesetre ami tőlem telik mindent próbálok megadni neki és szeretem az utolsó leheletemig.

Képek a tegnapi találkáról, köszönjük Bettyónak:

10 megjegyzés:

  1. Édes vagy Timike!Mi is nagyon jól éreztük magunkat. A képeken meg szakadtunk itthon a nevetéstől:-)Ne siettess semmit. Blanci a saját ütemében fejlődik és szerintem nem vagytok lemaradva semmiről. Nyár végére pedig az a 9 hónap megint olyan lesz szinte mintha nem is lenne. Jövőhéten is talizhatunk:-)
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Timi ne aggódj.Blanka is szuperül fejlődik akárcsak Cicó.És ennyi idősen ugyanolyan ügyes és okos lesz.Ez nam attól függ,hogy van-e gyerektársaság.Ráadásul tavasztól indul a játszótéri szezon,ott szerezhet magának Blanci barátokat.Amúgy azt vettem észre,hogy fázisokban fejlődnek.Pici állás után hatalmas ugrás.Mayának is olyan hirtelen indult meg a beszélőkéje.Két hét alatt óriásit fejlődött.És Marci ugyanazt kérdezte,mint Cicó,csaképp Ő Cicót nem értette:)
    Tudod,amikor még nem jár,alig várjuk,hogy elinduljon,aztán alig várjuk,hogy beszéljen.Aztán meg alig várjuk,hogy 5 percre csöndben és nyugton legyen:):):)
    Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem semmi okod nincs aggodalomra!Igaz még személyesen nem találkoztunk, de amióta olvaslak Titeket azt gondolom, hogy nagyon jó szülei vagytok Blankának.Hiszen nem véletlenül választott Titeket :))Minden gyermek más tempóba fejlődik és szerintem nem vagytok lemaradva semmiről.Ne aggódj :)
    Talán mi annyival vagyunk szerencsésebb helyzetbe, hogy ahol mi lakunk nagyon sok gyerek van.Szinte minden nap együtt vannak.Sokat is tanulnak egymástól,de nem ettől függ minden.De jó hatással vannak egymásra.Egyszer majd ha oviba mennek, könnyebb lesz beilleszkedniük,mert itt is egy kisebb fajta közösséget alkotunk :).
    Egyébként nem lakunk egymástól messze kb.20percnyire,szívesen látunk Mi is Titeket :)

    VálaszTörlés
  4. Bettyó: jaj hát nagyon édesek a képek, én is nevettem egy csomót rajtuk. Maya haláli az éneklősön, Blanka meg egy-kettőn úgy néz ki mint valami mekis-kaján hizlalt óriásbébi :-))
    Nagyon örülnék ha jönnétek jövőhéten, nekünk a kedd és a csütörtök lenne jó.

    Moncsi: Nagyon aranyos vagy, köszönöm a biztatást. Nem aggódom Blanka miatt, csak lányok közt lévő - szemmel látható - korkülönbségen döbbentem le a héten. Furcsa érzés amikor a szülő szembesül azzal, hogy még mennyi mindent kell a gyerekének "megtanítania" és még mennyire az elején vagyunk mindennek, milyen sok a tennivalónk. Bár apa állandóan azt mondja, hogy ne hasonlítgassam Blankát senkihez, (mondjuk Mayához nem is szoktam :-)) mert szerinte ez nem egy verseny (ez a blogolás egyik hátránya) ... ja és még azt szokta mondani: néma úgy sem marad!!! :-)) Ha van kedvetek csatlakozzatok Bettyóékhoz, ha jönnek hozzánk :-)

    Andi: Köszi, nagyon aranyos vagy! az a helyzet, hogy hazudnék ha azt mondanám, hogy a környéken nincs elég gyerek. Sőt! De nem is tudom hogy fogalmazzam meg, szóval ebben a társasházban ahol lakunk mi voltunk az első babásak. Most nagy babyboom van nálunk, de a babucik Blankához még nagyon kicsik, vagy még meg sem születtek, legalább másfél év múlva tudnak majd talán valamit kezdeni egymással. Az még hosszú idő. A vele egykorúak pedig más társasházban laknak. Valahogy az a szokás erre felé, hogy az egyházban lakó gyerekek együtt játszanak. Sajnos más lehetőség nincs, mert játszótér csak nagyon messze van. Egyébként Ti hol is laktok? Igazából nem az a gondunk, hogy nincs hova menni, hanem a hogyan?! Nagyon kellene még egy kocsi :-(

    VálaszTörlés
  5. Szia Timi!
    tudom én, hogy valójában nem is aggódsz, csak gondolom néha rádtör, hogy kicsit siettesd Blanka fejlődését, hogy Téged idézzelek: hogy végre történjen valami :-) szóval Blanka is tökéletesen fejlődik a maga tempójába, és bár tuti sokat számít a kb egyidős játszópajti, épp most olvastam, hogy egy ilyen épp úgy lehet gát is, mint húzóerő!! Tudom, ez kicsit ellentmondásosan hangzik, nem is bonyolódom részletekbe, Tracy Hogg megtette már helyettem :-))
    Igaza van szerintem is az előttem szóló anyukáknak: egyrészt tényleg fázisokban fejlődnek, másrészt pár hónap múlva megint eltűnik majd a különbség (és biztos lesz majd még olyan is, mikor a 9 hónap megint fényéveknek fog tűnni :-) )
    puszi
    Edina

    VálaszTörlés
  6. Szerintem is a Párodnak van igaza, de nehéz bölcsnek maradni, amikor a saját gyerekedről van szó. Tényleg szuper jó Nekünk, hogy ennyi gyerek van itt, de szerintem sem ez befolyásolja az egészet. A legjobb barátnőm kisfia, Ákos 7 hónappal idősebb Ricsinél, és már szépen beszél, kirakózik, autózik, motorozik, stb. Pedig ők még kevesebbet voltak hasonló korú gyerekek körében, mint Ti, és mégis "időben" tud mindent. Én is sokat szoktam azon gondolkozni, hogy Ákos miket is csinált, amikor annyi idős volt, mint Ricsi, és tényleg furcsa, hogy pár hónap és olyan ügyes lesz, mint Ő. Hamarosan Te is csodálkozni fogsz miket tud már Blanka!!!!

    VálaszTörlés
  7. Köszi lányok :-)) aranyosak vagytok! Edina: gyorsan utána kellett néznem ki az a Tracy Hogg :-) ciki mi? Én nem olvastam a suttogót, bár lehet egyszer kézbe veszem a könyvet. Csak a könyvvel kapcsolatban is hallottam már pozitív véleményt és negatívat is. :-)

    Jaj istenem pont azon gondolkoztam miközben olvastam a kommenteket, hogy jól lehúztam szegény Blankámat, lehet azt hiszi most mindenki, hogy semmit sem tud :-) Én úgy érzem, hogy játékban: rajzolás, építőkockázás, kirakózás ... stb. korának megfelelően ügyes, egyedül a beszédfejlődése lassú. De ma énekelt: bota-bota (boci-boci), hi-hi-hi (ez a hinta palinta) és a legújabb bo-bo-bo szüpot vagy valami hasonló volt a vége (ez a boldog szülinapot volt ha valaki nem jött volna még rá :-))))))) Szóval mondtam is apának ma telefonon, hogy úgy látszik dalolva fog beszélni, mától bevezetjük, hogy rappelünk neki :-)))

    VálaszTörlés
  8. jaj, dehogy ciki, csak megneveztem a forrást :-) egyébként pedig szerintem senki nem feltételezte, hogy Blanka nem "elég ügyes" :-) Biztos vagyok benne, hogy más anyukák meg azt kívánják, bárcsak olyan ügyes lenne az ő kicsinyük, mint Blanka :D
    pusz

    VálaszTörlés
  9. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    VálaszTörlés
  10. Hi Hapi! I welcome you on my blog. Come another time.

    VálaszTörlés