2010. február 24., szerda

Tesók

Öcsém szabadságát tölti Magyarországon. "Első" útja hozzánk vezetett és persze hozta a húgomat is. Annyira jó volt, hogy együtt voltunk. (Bár beszélgetni alig tudtam velük, mert az időm nagy részét a konyhában töltöttem, nem is tudom mi lenne velem, ha nem lenne amerikai konyhánk)

Mi nagyon jó testvérek vagyunk, és régen is azok voltunk. A kötelező gyermekkori 1-2 rúgás/ütés/hajtépésen kívül soha semmilyen problémánk nem volt egymással. Sőt! Mindig csodálkoztam amikor a barátnőim titkolóztak a tesóik előtt, jaj meg ne lásson a húgom/öcsém, mert elmondja anyunak ... stb. Nálunk ilyen nem volt. Panna talán 5 éves lehetett mikor rajtakapott, hogy titokban cigizek az udvaron. Megkértem, hogy ne árulja el apuéknak, és soha nem is mondta el nekik. Az öcsémmel ugyanez a helyzet, csak pepitában :-) Mindig megvédtem az iskolában, ha bántani akarták később pedig ő védett meg engem. :-)) A húgomnál már nem kellett testőrt játszanom, más volt a helyzet a 12 év korkülönbség miatt. Viszont rengeteget babusgattam, teljesen más a testvéri viszonyunk.
Nekem nem volt nyűg a tesóm, egyik sem. Soha nem voltunk féltékenyek egymásra!
Nagyon ésszel neveltek minket, ha elakadok valamiben, vagy nem vagyok biztos magamban, mindig próbálok visszaemlékezni: vajon otthon ez hogy működött, a húgomnál hogy csinálták? Az is összekovácsolt bennünket, hogy a legrizikósabb időszakban (mi tinik, húgom ovis) egy szobában "laktunk" mindhárman. Ezért esténként nagyon sokat beszélgettünk, röhögcséltünk. Amikor az építkezés előrehaladtával mindenkinek lett külön kuckója, Panna még sokáig bekéredzkedett hozzám aludni, hogy este beszélgethessünk :-))

Szóval nem azért voltunk jó tesók, mert azt mondták legyünk azok ...
Ahogy felnőttünk, egyre inkább megértettük, hogy egymásra számíthatunk. (a közhelyek néha nagyon igazak) Főleg öcsémmel, hiszen nekünk vérszerinti rokonunk alig van. Ezért nagyon jó érzés, hogy Blankához is olyan szeretettel közelednek, mintha a saját kis testvérük lenne. Babusgatják, puszilgatják, húgom pelenkázza, fürdeti ... mivel elég romantikus meg szentimentális alkat vagyok torok szorító érzés látni, ahogy Blanka is viszont szereti őket :-))











Ezekről a képekről pedig ez a dal jutott eszembe:

Halász Judit: Ne legyen többé testvérháború

Egyedül voltál sokáig, de a helyzet változott
Neked is lett egy testvéred, és ez csodálatos dolog
Valaki más, aki nem te vagy és mégis hasonló
Es látnod kell, hogy milyen helyes, de gyakran bosszantó

Hogy őt is ugyanúgy ölelgetik, ahogy téged is ölelnek
És azt mondják, hogy szeretni kell, mert ő a testvéred
De néha furcsán viselkedik, és annyi baj van vele
Hogy mérgedben már arra gondolsz, hogy bárcsak ne lenne

refr.:
Pedig a testvéreddel együtt sokkal többet érhetsz el
A veszekedéstől bánatos és rosszkedvű leszel
Aki nem tud együtt játszani, az mindig szomorú
Én azt kívánom, ne legyen többé testvérháború

Tudod, ha lenne testvérem, én nagyon szeretném
Ha véletlenül elbukna, én felsegíteném
És azt hiszem, hogy szándékosan nem bosszantanám
Es örülnék, ha érezném, hogy szüksége van rám

Igen, ha lenne testvérem, én jól bánnék vele
Megvédeném bárkitől, ne bántsa senki se
És mindig megosztanám vele az örömöt, bánatot
Mert torzsalkodni nemcsak rossz, de haszontalan dolog

refr.:
Hiszen a testvéreddel együtt sokkal többet érhetsz el
A veszekedéstől bánatos és rosszkedvű leszel
Aki nem tud együtt játszani, az mindig szomorú
Én azt kívánom, ne legyen többé testvérháború

Jó testvérnek lenni, hidd el, igazán felemelő
És mindenféle rosszaság is könnyen legyőzhető
A jó testvér nem verekedős, nem önző és irigy
S ha bajba kerülsz, a jó testvér mindig megsegít

refr.:
Tudod, a testvéreddel együtt sokkal többet érhetsz el
A veszekedéstől bánatos és rosszkedvű leszel
Aki nem tud együtt játszani, az mindig szomorú
Én azt kívánom, ne legyen többé testvérháború

(Bródy János)

10 megjegyzés:

  1. Szia Timi!
    nagyon szerencsés vagy, hogy ilyen családod van, és az benne a legjobb, hogy Te is ilyen mintákat adsz tovább a gyereke(i)dnek! :-) Mi négyen vagyunk testvérek, és most így, felnőtt fejjel egészen másként értékelem ennek fontosságát. A nővéremmel nem volt felhőtlen a viszonyunk, de mindig számíthattunk egymásra. Az öcsém és a hugom (gyors egymásutánban :-) ) 8 év szünet után jöttek, velük már egészen más volt a viszonyunk, hiszen ők valahogy a mi szárnyaink alatt nőttek fel, és valószínűleg a korkülönbség miatt sosem volt pl rivalizálás köztünk! (a nővéremmel persze volt...) Nagyon szeretem őket, és ha vannak is vitáink, nagyon jó, hogy vannak ők nekem :-)
    Egyébként pedig a tesód nagyon hasonlít rád! :-) (jó, nem feltétlenül a hajszín ;-) )
    És igen, nagyon büszke lehetsz a családodra! :-)
    puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Timi!
    Jó olvasni a tesós hétvégét, jó kis "csapat" vagytok, imádjátok egymást:) és mostmár Blanka leányod is a "csapat tagja":):):)
    RozitAnyud:) mindíg is nagyszerű szűlőnek tartottam és imádnivaló! Valami fontos maradt volna ki az életemből, ha nem ismerem meg! (Sajnálom, hogy nem ismerheti meg mindenki!) Laci az esküvőtökön találkozott vele először, de abban a pillanatban megszerette - Krisztiánnal együtt:) Apud és Pannát sajnos nem igazán ismerem. Panna még kicsi volt amikor suliztunk:) de a vérében van az a kisugárzás, az a szeretet ami Roziból árad':)
    Pannából igazi vagány csajszi lett. Krisztiánt már ezer éve nem láttam, de teljesen megpasisodott, férfivá vált:) Örülök, hogy tettél fel képeket:) Üdvözlöm Krisztiánt, Pannát és Rozit is:) Jó olvasni ezt a feltétel nélküli szeretet és köteléket ami köztetek van, testvérek között!
    Az embernek szüksége van egy testvérre, akire számíthat ha boldog, ha bánatos... lelki társ:) A Hugom a mindenem és Én is neki, a kisebb-nagyobb viták ellenére:) Ami kell is, nem érthetünk mindenben egyet:):) Az 5 év korkülönbség néha sok, de nem tudnánk egymás nélkül meglenni:) Laci és Nővére között már 13 év van, ez már tényleg sok:) de MINDÍG számíthatnak egymásra:) Laci nagyon figyelt/figyel a jó testvéri kapcsolatra, akár nálunk, akár náluk van mosolyszünet... nem engedhetjük meg! Szükségünk van egymásra és a harag a szülőknek is fáj! "Testvér testvérnek farkasa NE legyen!"

    VálaszTörlés
  3. Edina! Jó nagy családban nőttél Te is fel. 4 tesó :-)) persze meg van az előnye és a hátránya is. (főleg gyerekkorban érezzük sokszor így) Mert néha úgy érzed valamiről lemaradsz mert pl. segíteni kell a testvérednek, vagy valamit helyette kell megoldanod ... stb. De ezek olyan apróságok amik hamar feledésbe merülnek ha felnövünk. A veszekedések pedig tesók között természetes dolog. A szülőnek nagyon jó diplomatának kell lennie. Én pl. mindig kiakadok, ha látom, csak a nagy kap ki, pedig a kicsi szemmelláthatóan a hibás fél. Melyik tesóm hasonlít rám? Az öcsém? Ő az édes tesóm, a húgom nem, sőt semmilyen vérszerinti viszony nincs köztünk. :-))) mIlyen érdekes, mert ezt már sokszor mondták. Sok évvel ezelőtt apu hozott a házasságba 2 gyereket, anyu 1-et. Így lett három, ha lett volna közös gyerekük akkor nálunk is megállta volna az a mondás a helyét, hogy: Drágám, veri az én gyerekem, és a te gyereked, a mi gyerekünket! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Beám! Jaj de édes vagy. Anyunak szólok, hogy olvassa majd el amit írtál, mert biztos meg fog hatódni. :-)) Hát igen Kiki már 28 éves lesz. :-) nagyon durva, nem rég még kísértem az első személyi igazolványát elkészíteni. Meg elsétáltam vele a tánciskolába vezető úton, és átkísértem az Árpád úton (újpesten) mert úgy féltettem :-)) Ma meg már több száz kilométert levezet, ingázik országok és városok között. Most már csak egy rendes lány kéne neki ... ami késik nem múlik. :-)
    Panna meg 18 éves lesz. Durva :-) tisztán emlékszem, hogy (14voltam) én vittem bölcsibe reggel :-)) Panna még suliba jár, nagyon utálta, de már szereti mert ő is iskolát váltott ahogy mi is tettük anno, és most megtalálta a helyét :-)) Itt pedig jól tanul.
    Apu ... nehéz eset, majd írok mailt, mert az már nem tartozik ide/másra :-)

    VálaszTörlés
  5. igen, igen, persze, hogy az öcsédre gondoltam, nem is nagyon véltem felfedezni hasonlóságot a hugoddal, ezek szerint nem véletlenül :-) de az öcsédet ha akarnád sem tudnád letagadni ;-)
    Anyuék nálunk 3 gyereket szerettek volna (még a házukat is így építették :-) ) de a hugom "grátisz" jött gyorsan 15 hónappal az öcsém után, és mivel annyira akart jönni, hát maradt ;-)
    puszi

    VálaszTörlés
  6. Szia Timi! Én is azt mondom, szerencsés vagy :)Nekem csak egy hugom van, hasonló volt a mi gyerekkorunk is mint a Tiétek.De mindig számíthatunk egymásra, a mai napig.Mostanra még szorosabb lett a kapcsolatunk :)Nem is értem azokat akik évekig nem beszélnek egymással!Hiszen olyan rövid az élet, addig kell élvezni amíg lehet! :)

    VálaszTörlés
  7. Nekünk is ilyen különleges-szoros kapcsolatunk volt a Tesómmal.Még bulizni is mindig együtt jártunk.Vigyázzatok nagyon egymásra!Puszi

    VálaszTörlés
  8. Andi! Nagyon köszi a kedves sorokat. Örülök, hogy a húgoddal jó a viszonyod. Úgy gondolom semmi sem működik magától ... a kapcsolatokat ápolni kell, testvéri,családi, mint baráti viszonyt. Néha nagyon nehéz mert kisebb gondja is nagyobb az embernek mint hogy hívogassa, látogassa a rokonokat, barátokat ... stb. Pl. amikor megszültem, egyáltalán nem volt kedvem mindig mindenkihez ... aztán szépen kezdtem újra magamhoz térni és kinyílni. És ebben sokat segít Bálint ő rendkívül jó kapcsolattartó, sokat tanulok tőle!

    Moncsi! Az öcsémmel mi is jártunk régen bulizni, teljesen természetes volt, hogy együtt megyünk :-)) Igyekszünk egymásra vigyázni, de felnőtt korban már ez nehezebb! Inkább arra figyelek, hogy ne bántsuk meg egymást, jó kapcsolat legyen köztünk. Keveset is találkozunk, így többnyire marad a telefon, skype+webkamera!

    VálaszTörlés
  9. Nekem az egész post torokszorító volt. Jó értelemben persze, de irigyellek érte. A többit úgyis tudod. Pusszantás
    Ui: jók a képek, már csak egy közös fotó kellett volna hármotokról, meg négyötökről. :-)

    VálaszTörlés
  10. Szia Timi! Aki ismeri Rozit, az tudja, hogy tényleg igaz amit írtam:)
    Puszi Nektek

    VálaszTörlés