2010. február 9., kedd

Mostanság

Talán már nem is újdonság, hogy Blankánk magyarul még nem beszédes :-) viszont egy pár napja úgy érzem kezd valami megváltozni. Elsősorban hintáé az érdem. Ha hintázunk és most nagyon rákattant, szóval napi 2-3 órát simán, közben rengeteget beszélgetünk, és főleg énekelek. És a lényeg, ma már a csipp-csipp csókát is magától elkezdte énekelni. Olyan boldog vagyok, mert ezidáig csak mutatni tudta a kis kezével. A boci-boci-t, a boldog szülinapot is ismétli és a hinta-palinta is szerepel a repertoárban. Vagyis Blanka dalban mondja el a mondandóját :-)) igaz mindnek csak az elejét. De ez a legkevesebb ... :-)
És az új szó: SZIA!

Közben nálunk töltötte a húgom a hétvégét szombattól-hétfőig. Ami nagyon jó volt, sokat beszélgettünk - 18 éves lesz és elég alter kinézetű, azon filóztam, hogy ha Blanka haza állítana egy piercinggel aztán egy újabbal + tetkóval mit tennék? mert a húgom csinál ilyet. Legutóbbinál esélye sem volt anyumnak véleményt alkotni, mert mielőtt egyet szólt volna, már ott díszelgett Pannán egy újabb valami. Ja, a legújabb egy microdermal! eddig azt sem tudtam, hogy ilyen létezik. Hmm, Blanka fog ilyet csinálni? Nem tudom, talán a szülők is puhulnak, mert ugyanaz volt az anyánk, még is nekem egy plusz lyukért a fülcimpámba évekig kellett könyörögnöm és talán ennyi is volt az összes extrémségem :-)) -
Mindennek dacára a világ legrendesebb húga az enyém, imádom és fura lehet egy tinitől de kérés nélkül segített nekem kiteregetett, felmosott, porszívózott, vasalt és még egy csomót Blankázott is. Blanka és Ő imádják egymást, sőt szerelmesek egymásba, állandóan puszilkodnak. :-))
Viszont most el is kélt a segítsége, mert megfázhattam múlthéten, vagy nem tudom mi van velem, mindenesetre szombat reggel enyhe torokfájással és kába fejjel ébredtem. Köhögök, tüsszögök, de az még nem is zavar, csak ne lenne tele az orrom és éjjel tudnék aludni!
Szóval tök jó volt, hogy itt volt a húgom, nem szeretek egyedül lenni, ha ilyen nyomi vagyok :-))

Tegnap délután pedig Bálint szülei is meglátogattak bennünket, igazából azért jöttek, mert elvittek minket ortopédiára. Kontrollra.

Utoljára 2008 decemberében voltunk, akkor "hagytuk el" a Bebax gyógycipőt. És azt beszéltük meg a doktornénivel, hogy ha már Blanka biztosan jár, akkor menjünk vissza. Kicsit szégyelltem magam, hogy ilyen sokára mentünk vissza, de a doktornő azt mondta, hogy ez így volt jó, mert most figyelhető meg rendesen a járása. Mezitlábon végig kellett sétálnia a rendelőben és mint sejtettük kinőtte a varus nevű láb deformálódást. (befelé forduló lábfejjel született) (az asszisztens ezt mondta: szebben megy mint én :-)))
Szóval miután megvizsgálták Blanka lépéstechnikáját már indultunk is haza, hála az égnek, 10 perc alatt végeztünk. Egyébként megkockáztatom, hogy dunakeszi legjobb fej orvosa és asszisztense dolgozik az sztk ortopédiáján (bababarátok) mi legalábbis elég sokat jártunk ide és csak pozitív élményeink voltak.

Nos többet nem kell mennünk, azért arra felhívták a figyelmemet, hogy ha 3 éves koráig esetleg észlelnénk valamit a járásában pl: x-láb, o-láb ... stb. akkor érdemes vissza menni, de már nincs kötelező szűrés, szóval ez a szülő felelőssége.

Este még anyum is beszaladt hozzánk - jött húgomért - így Blanka igazán nem panaszkodhatott, mert nagymamák, nagypapa és keresztmami vették Őt körbe egésznap.



Keresztmamival színeznek:


12 megjegyzés:

  1. Nekem nem is mutattátok a műveit!
    Na majd este, ugyi?

    VálaszTörlés
  2. Mivel elég későn érsz ma haza, lehet, hogy reggel lesz belőle :-)

    VálaszTörlés
  3. Jobbulást Timi! Blankának pedig gratula a szuper ortopédiai eredményhez! Na meg az új szavakhoz :) A sziával én is bepróbálkozom néha, de Zozi nem mondja, de integet olyankor, tehát legalább tudja miről beszélek :)Puszi Nektek!

    VálaszTörlés
  4. Szia Pannaa, köszi próbálok gyógyulni, de tudod hogy van ez, feküdni nincs esélyem :-(( szerintem Zolika is nem sokára mondani fogja a sziát, de fontosabb, hogy tudja mire való az a szó. Blanka is régóta tudta már, mert rögtön pápázott, sőt a viszlátra is pápázik. Egyébként hétvégén kezdte el Ő is használni. Egyébként most olvastam a beszédhibákról (logopédus írta), és a legnagyobb baj az hogy baromi sok felesleges infóval tömik a gyerekek agyát. Ami pl. beszédhibához vezet hadarás, mert az agyuk jobban pörög mint a nyelvük.

    VálaszTörlés
  5. Látod-látod milyen gyorsan és ugrásszerűen változik Blanka is! Szerintem tök jó, hogy énekelget, biztos írtó aranyos ilyenkor!
    És később nem kell majd visszamennetek még a dokihoz amikor 25ös körül lesz a lába a lúdtalp miatt?
    Remélem hamarosan jobban leszel, és újjult erővel mehettek szánkózni! Én is egész hétvégén döglődtem, de hála a Páromnak sok mindent levett a vállamról és tudtam pihenni.
    Most hallottam először erről a piercing fajtáról és egész jópofán hangzik. Régebben csináltam a kolléganőmmel retro-piercingeket, de azt nem nagyon szerettem, viszont ehhez lenne kedvem - azt hiszem :).

    VálaszTörlés
  6. Szia Timi!
    remélem mire ezt olvasod már sokkal jobban vagy :-)
    Tök jó, hogy így helyrejött a lábacskája Blankának! Az meg egyenesen szuper, hogy énekelget :-) Igaza is van, énekelni mégiscsak jobb, mint beszélni, sokkal jobban hangzik :D
    Azt hiszem piercing szakterületen elég nagy hiányosságaim vannak, öregszem...? ;-) én egyébként úgy vagyok ezekkel, hogy másokon tök jó, de magamnak köszönöm, inkább nem :-)
    Figyi, az én szemem káprázik, vagy tényleg világosodik Blanka haja? Olyan lesz, mint anyucié? :-)
    puszi nektek!

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Igen Kriszti így van, egyik nap még nem mond szavakat, másik nap már akár 2 új dolgot is mond, nekem is furcsa. De úgy látszik ehhez hozzá kell szoknom.
    Nem mondták az ortopédián, hogy a lúdtalp miatt vissza kéne majd menni. De szerintem az x-láb az a lúdtalp miatt van nem? Vagyis ha nagyon befelé csámpázik akkor lehet, hogy ez a gond. Bár nem értek hozzá, mindenesetre figyelni kell a picurkákat és ha rendellenességet tapasztalunk érdemes szakembert felkeresni.
    Tényleg volt piercinged? :-) én majrés vagyok, nem merném magam lyukazgatni :-))

    Edina, köszi gyógyulgatok, de még nem vagyok a toppon :-(
    Igen világosodott Blanci haja, de nem szőke, hanem világosbarna. Ezt a színt, ami nekem is van festéssel érem el :-)))

    VálaszTörlés
  8. Jobbulást Neked Timi! Gratula az új szavakhoz :))na meg az énekhez:)Látod megy ez, csak majd győzd őket jegyzetelni;-)

    VálaszTörlés
  9. Eddig azt hittem, hogy csak bénaság, ha eltűnik a bejegyzés... Most látom, hogy az én tegnapimat elnyelte az univerzum... Amit írtam: jobbulást, klassz, hogy rendbejött Blanci lába és nagyon édes a kis farmerruhájában!!! A beszédhez meg gratula!

    VálaszTörlés
  10. Ja és hogy mi az a microderma?

    VálaszTörlés
  11. Andi! köszi, javulgatok-javulgatok :-) Igen azt hiszem lassan alakulunk beszédileg, mint púpos gyerek a prés alatt :-))

    Eszter! Már én is tüntettem el kommentet, pedig nem szándékoztam :-)) A microdermal egy piercing fajta, ha rákattintasz a szóra, látni a képen. Ilyen picike kő/ékszer amit belefúrnak a bőrbe, vagyis nem egészen ... de mindegy :-))) egy kutya szerintem :-))) tetoválás díszítésre találták ki, de most már bárhova felteszik ezeket. A húgomnak az arcán van. Egyébként először azt hittem felragasztott egy strasszkövet, mire rám nézett csúnyán és közölte: nem vagyok dedós :-)) Hát ez van; fiatalság, bolondság!

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű ezeken a képeken (is) Blanci! :)))))))
    Az első képen pedig úgy néz ki, mint egy kislány modell! :)

    VálaszTörlés