2010. február 15., hétfő

Hétvégéről, névnapozásról, v-day-ről, blogról ... satöbbi

Február 14 ... van aki számára semmit sem jelent, giccses, átvett mű-ünnep. Asszem valahogy én is így voltam ezzel, úgy 7 évvel ezelőttig. Aztán megismertem Bálintot, és a névnapja miatt is fontos lett ez a dátum :-) Aztán 5 évvel ezelőtt ezen a napon kérte meg a kezem, így újabb jelentőséggel bír ez a nap. És milyen furcsa, de pont 2 éve írom a blogomat is, pont 2008. február 14-én nyitottam a pocakosnaplót. (erről még később)

Szóval erre a hétvégére már készültem egy ideje. Igazi meglepetést szerettem volna Bálintnak. Először is nagy volt a szervezkedés, mert egy olyan napot terveztem kettőnknek, amikor kettesben is vagyunk, szórakozunk és a végén még pihenni is lehet ...

Hetekkel ezelőtt pont kapóra jött Claudia ajánlata, mert színházjegyes ismerősétől remek ajánlatot kapott, így február 12-én pénteken egy szuper darabra vittük el közösen a fiúkat (Tháliába). A legjobb az volt, hogy egyik fiú sem sejtett semmit a meglepetésből. Bálint még azt sem tudta, hogy Blanka nem lesz itthon, ha hazajön. (Külön köszönet a nagyszülőknek, akik ügyesen próbáltak füllenteni) Annyit mondtam Bálintnak, hogy 17 órára mindenképpen érjen haza, mert meglepi lesz :-)
1. számú meglepetés az volt, hogy kettesben voltunk ... bár hozzá kell tennem, amikor belépett a lakásba, csak a gyereket kereste: A gyerek? Hol van a gyerek? Kinél van a gyerek?
Amikor azt mondtam: anyukádéknál van, akkor nyugodott meg:-)) Persze örült, meg minden, de annyira furcsa volt, tényleg kezd teljesen, ízig-vérig apává változni :-)))
2. számú meglepetés a színházjegy volt, amit az orra alá dugtam, Páratlan páros c. darab a Tháliában.
3. számú meglepetés - ezt csak a színházban két felvonás közt árultuk el - hangulatos vacsora egy jó kis étteremben :-))

Hát szerintem fantasztikusra sikerült az este, legalábbis én nagyon jól éreztem magam. A színdarab hatalmas volt, ennyit nem nevettem színházban, a könnyem is hullott közben, és a 850. jubileumi előadás volt, most már értem, hogy élhet meg egy darab ilyen hosszú életet. Vicces, szórakoztató és nem mellékesen jók a színészek, 1985 óta játsszák, aki teheti nézze meg!
Vacsorázni a Jókai utcába mentünk a Dzsungel/Crazy Caféba ahol már voltunk egyszer Clauval a lánybúcsúján. Mivel jó emlékeink voltak a helyről, most is valami furcsa öröm ült az arcunkon. Asszem egyszerűen csak boldogok voltunk. Én legalábbis nagyon, annyira vártam már ezt a napot, és örültem, hogy Bálint is jól érzi magát. :-))

Ezt követő események már top secret kategória :-) hmm a randizós korszakunkat idézte, és először aludtunk úgy otthon kettesben, hogy reggel 7-kor nem kellett Blankához szaladni, nem keltünk Bachra, Mozartra vagy Beethovenre. Furcsa is volt, tudom ez már nem az első, hanem a 3. ilyen éjszaka nélküle, de az első hogy otthon vagyunk, otthon ébredünk, nem kell sietnünk haza, nem kell időben felkelni ... hiányzott Bogyó, de nagyon jó volt pihenni. Annyira fel voltunk dobva, nem hittem volna, de rengeteg energiát ad egy ilyen "házas-hétvége". :-)

Szombat délelőtt a nagymamáékhoz mentünk, ott ünnepeltünk tovább :-) persze már reggel hívtuk őket, hogy mi volt éjszaka, Blanka hogy viselkedett ... ???
A válasz: egy angyal volt. Este 8-kor lefektették, és reggel 7-ig a hangját sem hallották :-) Király! Úgy látszik csak minket boldogít a hajnali ébredéssel :-))

Mivel ebédre mentünk, még dunakeszin beültünk egy jót kávézni a kedvenc éttermünkbe, a Part Café-ba ahová szintén csak szökőévben egyszer jutunk el :-)
Mire megérkeztünk budára, a nagyszülők már vártak minket - Blanka a délutáni sziesztáját töltötte - apa névnapi köszöntése nagyon jó hangulatban telt, volt finom hami, persze tésztás, apa fogára való és fincsi torta. A vasárnap már nyugisabb, Blankásabb volt, együtt voltunk, pihentünk, vásároltunk ... stb. ja és megsütöttem a vatikáni szerencsekenyeret ami szerintem isteni finom lett :-))

És akkor a blogolásról, az online naplónkról ha már a 2. szülinapja van :-))

Avagy ami felgyülemlett bennem két év alatt :-)) (sértődékenyeknek nem ajánlom)

Szeretek blogot írni ... bár közel sem érzem olyan lelki szemetesládámnak, mióta nem az Nlcafé-n írok. Ott valahogy sokkal őszintébben tudtam írni. Nem tudom miért, de így érzem. Sok embert ismerhettem meg a blogolás által, de azt hiszem túl sokat olvasok. Anyukám mondta mindig, mikor Blankát vártam: NE OLVASS ANNYIT! és milyen igaza volt. Minél többet olvasok annál jobban érzem, nem tudok semmit, rossz, béna anya vagyok nem vagyok képes a gyereknek bizonyos dolgokat megtanítani ... időben. :-)) Mostanában kezdek másképp viszonyulni ehhez a blogolás dologhoz is, már csak egy jó időtöltés, hobby ... amire ha van időm jó, ha nincs nem érdekel ...
A blogolás miatt sok mindent másképp láttam, sőt megfelelési kényszerem is volt ...
Rá kellett jönnöm Blanka más, mint ahogy minden gyerek más .... és pokolba a nevelési elvekkel, könyvekkel és a sok hülye ezt kell tudni a gyereknek ennyi-annyi hónaposan cikkel. Blanka egy önálló személyiség ... olyan amilyen és ilyennek szeretem.

Más dolgok is voltak amelyek nem tetszettek a blogban pl: hogy nyilvánvalóan hazudnak egyes emberek azért, hogy írhassanak valamit, vagy a semmit feltupírozzák, ötleteket lopnak vagy szándékosan bántják egymást. Soha nem kommentelem ezeket a bejegyzéseket, úgy vagyok ezekkel, hogy semmi közöm sincs hozzá, így hát nem alkotok véleményt. Persze van véleményem, mert a barátokkal szóban megbeszéljük és egyértelműen azon az állásponton vagyunk: akinek nincs önálló gondolata az ne írjon blogot! A másik bajom sokáig az volt, hogy mindenféle véleményt, magamra vettem: állatgyilkos,- környezetszennyező,- erdőirtó, gyermeknevelés és anyaság tekintetében pedig egyáltalán nem illek bele a mostani trendekbe ...
Aztán a blogolás örökös kérdése: nyitott vagy zárt? Bár hazudnék, ha az én fejemben nem futott volna át ilyen gondolat. Volt, hogy zavart, hogy mennyi idegen olvas. Erre apa, mint általában a hülye eszmefuttatásomra csúnyán reagál, de ő már csak ilyen. "aki kurvának áll, az ne sírjon ha ba...ák". Először mérges voltam, komolyan ez a véleménye? De igaza volt. Nem a francia kockás spirál füzetben írogatok, ilyen az INTERNET, bizony más is olvassa.
Ha pedig nekem nem tetszik valami nem olvasnom el. Olyan mint a tévé, ha nem érdekel a műsor ott is tovább kapcsolok :-))
Minden negatívuma mellett szeretem a blogot, bloggert, mert nagyon felhasználóbarát, szuperul szerkeszthető, élvezem készíteni a fotómontázsokat, a videókat. Szeretek Blankáról írni ... őszintén! Ami nagyon jó, hogy olyan családtagokkal tarthatom ezáltal a kapcsolatot akik messze élnek tőlünk és nem láthatnak mindennap!

u.i: a hétvégéről képek később :-))

16 megjegyzés:

  1. Kedves Timi és Blanka! Marcipánéktól tévedtünk ide, és ez a bejegyzésed kissé elgondolkodtatott. Nyitott vagy zárt blog?én úgy vagyok ezzel, hogy olyan nagy ez a netes világ, hogy el is lehet benne bújni meg nem is.kérdés, hogy el akarunk bújni, vagy szeretnénk megmutatni lelkünkből egy kis darabot. Én azért nem zárom be, mert a barátok és rokonok, akikkel nem mindig találkozom, tudják mi történik velünk, és ebből tudom, hogy érdekeljük őket, kiváncsiak ránk. és ha meg nem,hát akkor ne nyissák meg az oldalunkat és pont!csak írj sokat, mert aranyosak, kedvesek a soraid, és nekem az jött le belőle, hogy így ismeretlenül is egy kedves és nyitott anyuka vagy. csak így tovább!ja, és ezentúl csatlakozunk rendszeres olvasóitok népes táborához. Itt megtalálsz minet is: www.emmablogjja.blogspot.com.
    Marianna

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz volt a pénteki meglepetés! Még egyszer köszönöm,)

    VálaszTörlés
  3. Utólag is Boldog Névnapot Bálintnak :)Örülök,hogy jól sikerült a meglepetés. Egyben Boldog Évfordulót a blogotoknak!Már csak a házasságkötésetek dátumának kellett volna e napon köttetnie ;-))
    Amit a blogról írtál, elgondolkodtató és van benne igazság!:)

    VálaszTörlés
  4. Szia Emma és Marianna!
    Üdv itt nálunk, köszönöm hogy írtatok is, nagyon kedvesek vagytok. Pontosan ezért nem zárjuk mi sem a blogunkat, mert így azok maradnának kívül akik fontosak: rokonok. Anyukám soha az életben nem fog regisztrálni ide, még is mindennap mutogatja a munkahelyén az unokáját :-))
    Majd mi is bekukkantunk hozzátok. :-9

    VálaszTörlés
  5. Apaaa ... ne viccelj! Szeretlek!

    VálaszTörlés
  6. Andi!
    Köszönjük, majd továbbítom a köszöntést apának :-)) Miközben írtam a postot, gondoltam is rád, hogy pont most akarsz bezárni. Persze én nem mondom, hogy ne, mert ezt mindenki maga dönti el. De meggondolandó, így sok kedves embert zársz ki Patrik életéből.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem is szuper volt a péntek!!! A blogos témával kapcsolatban pedig IGAZAD VAN!! Én imádlak olvasni titeket! Puszi

    VálaszTörlés
  8. Olyan jó volt olvasni arról. hogy még a mai napig is így szeretitek egymást! Érdekes volt látni a régi képeiteket, hiszen csak nem olyan rég óta vagyunk rendszeres olvasóitok.
    Egyébként miért váltottál anno blogoldalt?
    Mi még nem mertük így Ricsit másokra bízni éjszakára, pedig azt hiszem Ránk is ráférne már 1 ilyen házas nap. Irigykedem 1 picit :).
    További sok-sok ilyen SZERELMES Valentin- és hétköznapot Nektek!!!!!

    VálaszTörlés
  9. Szia Kriszti!
    Anno azért váltottunk a bloggere, mert sokkal felhasználóbarátabb. Nagyon macerás volt kezelni a nlc-set. Egy linket sem lehetett beszúrni. De még arra sem volt lehetőség, hogy a lap szélére beszúrjak egy oldalt amit esetleg olvasok. Szóval tökre kőkorszak. Abban az időben váltottak Bettyóék és Moncsiék is ők ajánlották :-) Jaj, hát köszönjük ... bizony fontos kettesben is lenni. És nem azért mert a régi életemet szeretném vissza, mert azáltal hogy gyereket szerettem volna, már nem volt elég a régi életem (ez egy nagyon jó gondolat olvastam valahol :-))). Viszont gyermeknevelésnek és házaséletnek/párkapcsolatnak úgy érzem meg kell férnie egymás mellett. Első perctől azon dolgoztam, hogy mindkettő (Blanka-Apa) érezze, hogy szeretem! Közös, kettesben töltött programot pedig kell szervezni, szerintem fontos, erősít benneteket. Ezek az élmények, emlékek sokszor még a nehézségeken is átsegítenek.
    Ricsi már nagyfiú, próbálkozzatok először csak rövid időre, majd szép fokozatosan. Mi is most jutottunk el idáig októbertől :-))

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok! Nagyon szép meglepis-szerelmes estét szerveztél! Tényleg nagyon szuper lehetett! Nálunk még nem volt ilyen:) Próbálkozás volt egy koncertezés alkalmával:) A napokban voltunk egy délutánni mozizáson, de az esti alvásra haza is értünk:) Ránk is ránk férne már, de valahogy úgy érzem még nem jött ez az ideje. Pedig Gergő már 2 éves lesz + szeretnék már elvinni aludni is! Timi, te ezt a helyzetet is nagyon jól kezeled:)

    Én a te blogodat olvastam először a nlc-n:) Sokáig csak olvasóként voltam jelen, aztán megpróbáltam én is... Több kevesebb sikerrel:) én még 'új vagyok" próbálkozom a beállításokkal stb. - sokszor egyedül:), napi szinten én sem tudok/nem akarok jelen lenni ...írogatok és örülök, hogy benéztek!

    VálaszTörlés
  11. Drága Bea! Persze, hogy benézek hozzátok. Sajnos már nem találkozunk úgy mint annak idején. De lassan 15 éve hogy megismerkedtünk. :-)) Érdekel, mi történik Gergővel és veletek. :-) Az ott alvás dologgal kapcsolatban fog ez nálatok is változni, hiszen nagymamáékkal sokat van Gergő szerintem aludna ott éjjel is. Azt hiszem ha már nem fog szopizni ebben is lesz változás. Blanka addig míg szopizott és még utána is hónapokig nélkülem alig volt egy-egy órát :-) Ez így normális!
    Ja, ha kell segítség blog szerkesztésben mondtam, hogy írj nyugodtan :-)) Puszi

    VálaszTörlés
  12. Szia Timikém!
    jó sokat írtál, nekem meg sorra cikáztak a kommentek a fejemben, hogy na, erre majd ezt írom, hogy ... erre azt, hogy... de rájöttem, hogy végül hosszabb lenne, mint a bejegyzésed :-))
    Próbálom rövidre fogni:
    a szuper meglepi hétvégéről az első gondolatom az volt, hogy öregem, ha következő életemben pasi leszek, esküszöm, feleségül kérlek :-) Aztán gondoltam, ha ezt leírom, azok, akik nem ismernek, félreértik a sajátos humoromat (?!? ;-) ) és hajajaja, mit fognak gondolni rólam. Aztán arra gondoltam, lesz@rom :-))) mármint, hogy mit gondol, aki nem érti :D mert hogy többek között ez is a blogolás lényege :-) Amit az önálló gondolatokról írtál, szóról szóra egyezik az én gondolataimmal(vicces, mi? :-)))) ) na, félre a tréfát, igazad van, én is rosszul vagyok a nyilvánvaló felvágósdi-hazudozósitól!
    A Te blogodat viszont imádom olvasni, remekül írsz, imádom, hogy ízig-vérig anyuka és feleség vagy (a sorrend tetszőlegesen variálható), remek a humorod, és a csalódottságodat vagy pillanatnyi bánatodat/kételyedet éppúgy megírod, mint az örömteli pillanatokat! Ettől olyan hiteles az egész! :-)
    A párodnak is igaza van az örömlányos hasonlattal, azt hiszem én pont ezért tartom zárva a blogomat, szeretem azt hinni, hogy irányítom, ki olvashatja :-) Ahogy magamat ismerem, én napokig rágódnék egy-egy rosszindulatú vagy kétértelmű kommenten, és ezt inkább megspórolom magamnak :-)
    na, végül ismét nem sikerült rövidre fognom, bocsika :-)

    VálaszTörlés
  13. Jaj Edina, jó hangosan röhögtem itt magamban :-))) Már írtam, hogy bírom a humorod :-)) De ezekből a kommentekből mások is láthatják, hogy nem a fellegekbe beszélek :-) Köszi amit írsz, jól esik. Én próbálok egyszerűen és őszintén írni. (Hozzáteszem azért nagyon sok anyuka így ír!) Mindig ehhez fogom tartani magam. Úgy érzem szülőként liberális gondolkodású vagyok én elfogadom, ha valaki a gyerekével alszik és azt is aki a másik szobában altatja. De megfigyeltem, hogy vannak akik a saját elképzelésüket szeretik másra erőltetni. Egyébként aki viszonylag csak a gyerekével foglalkozik, szinte csak róla ír azt nem bántják. Aki úgymond ossza az észt, annak beszólnak a kommentelők. Ahogy én ismerlek, veled ilyet senki sem tenne. Ritkán zugolvasók, de tévedtem már olyan ismeretlen blogra ahol azt hittem mentem írok valami "szépet". Egy anyuka pl. finoman szólva lefikázta azokat akik babakocsiban hordják/viszik a gyereket. Mondván szegény gyerek csak a lábakat látja a világból. Hát elég sok babakocsis szülő van a kis hazánkban, abból ha csak 10 elolvasta azt a postot akkor már 10-et megbántott!

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  15. Klassz kis meglepetést szerveztél Bálintnak és magadnak. Én is irigykedem jócskán, mert egy kezemen meg tudom számolni, hány közös programom volt nekem a férjemmel mióta megszületett Glória... És olyan jó, hogy Blanka meg így elvan a nagyszülőkkel!
    A blogolással kapcsolatban meg szerintem is mindenki csinálja úgy, ahogy érzi. Nálam konkrét személyektől való távolságtartásom miatt nem akartam nyílttá tenni a blogot.Eredetileg az se zavart volna, ha csak Tomi olvassa :-). Találó Bálint véleménye az egészről :-). Hogy van aki hazudik a blogjában? Jó nagy tökfej lehet...
    És hogy ne lennél tökéletes anyuka...? Nekem épp az ellenkezője jut eszembe rólad :-), csak még a tökéletes feleség is hozzáadódik :-).
    Nagyon sok puszi, jó, hogy ilyen sokat írtál!

    VálaszTörlés
  16. Drága Eszter! Köszi, nagyon jól esett amit írtál, bele is pirultam. De nagyon messze vagyok én a tökéletestől (szerintem nem is létezik tökéletes ember, pont azért mert emberek vagyunk, hibázunk satöbbi. Ha nem így lenne robotok lennénk)
    Igyekszem jó anya és feleség lenni, mint ahogy Te is és mások is ezt teszik ... ez így van jól!

    VálaszTörlés