2010. március 4., csütörtök

Az alvás újra a régi ...

Még régebben írtam, hogy eléggé eldurvultak az éjszakáink és nem tudom az okát, keresem a miérteket. Akkor azt mondtam, ha tudok gyógyírt majd megírom.
Mindez november környékén kezdődött ... Blanka a szokásos egyszeri ébredésekor nem volt hajlandó visszafeküdni az ágyába, hanem csak állt és nagy szemekkel nézett rám ... amint kitettem a lábam a szobájából már ordított (szó szerint).
Nem tudtam hova tenni, gondoltam biztos rosszat álmodott (mert a foga helye bekenve, megitatva, cumi szájban, tigrise a kezében) máskor mindez megoldott minden problémát.
Ma már tudom, hogy se sírni nem akartam hagyni, de kellően fáradt és lusta voltam ahhoz, hogy végig csináljak vele egy nyavalygós estét és fogtam átvittem közénk. Ez kb. december végig teljesen jól működött, ha felkelt átvittem közénk negyedóra - félóra után már vihettem is vissza. Megnyugodott, jól esett neki köztünk utána aludt tovább a kiságyában. Kezdetben még el sem aludt úgy is visszavihettem. A félórák később órák lettek, majd volt hogy fél éjszakát köztünk szenvedett, de már félálomban sem tudtuk visszavinni a helyére. Januárban szinte nem is volt egy normális éjszakánk, már minden csodaszert kipróbáltunk. A végén már nekem volt elegem, hogy a gyereket feleslegesen tömöm a baromi drága homeopátiás cuccal ... feleslegesen.

Summa summárum teljesen elfajult a helyzet, nem hogy nem aludt el köztünk, de hajnal 4-ig csinálta a fesztivált, rúgkapált, járkált a fejünkön, énekelt ... apa minden éjjel kiszorult a kanapéra, hátha az a baj, hogy Blankának kicsi a hely köztünk, legalább a gyerek aludjon el. Nem aludt.

Február elején úgy láttuk ez így nem mehet tovább, valamit tenni kell. Ez senkinek sem jó, Blanka nem alszik éjszaka, nappal is hulla fáradt. Már késő délután dülöngélt a fáradtságtól (ennek például egyik eredménye az lett, hogy egy másik fogából is letört egy darabka, mert két lépést nem tudott elesés nélkül tenni ... akkor nagyon kiborultam, igaz nem a gyerek előtt, de jól kibőgtem magam, hogy miért velünk történik mindez, annyira sajnáltam a fogait, a világ legrosszabb érzése, hogy ha a gyerekeddel történik valami).

Ma már tudom féltem nekiállni a visszaszoktatásnak ... féltem hogy sírni fog, féltem az éjszakáktól, nem akartam hogy a fél ház azt hallja hogy a gyerekem ordít. Féltem, hogy türelmetlen leszek, ideges mert fáradt vagyok és órák óta küzdünk ... Egyszerűbb volt gyorsan átszaladni, kikapni az ágyból és betenni közénk, ezt én rontottam el ... a jó alvó gyereket rászoktattam valamire ami senkinek nem volt jó!

Öröm az ürömben, hogy az egész alvás probléma 2 éjszaka után megoldódott, ha ezt tudom, már sokkal hamarabb neki álltunk volna. Hiszen Blanka újszülött kora óta csak az ágyában alszik, ott tud jól aludni, köztünk, most is be bizonyosodott, nem tud. Ami nekem nagy segítség volt, hogy Bálint végig kint ült velem a nappaliban (hajnali 2-3 körül), ez sok erőt adott, jó érzés hogy a férjem ugyanúgy kiveszi a részét a feladatokból. Megmarad a türelem, ha felváltva mehetünk a gyerekhez. A kontrollált sírás módszerét követve amit rengetegszer mutattak a tévében (LifeNetwork-Babaszoba) problémás családoknál, problémás nem alvó gyerekeknél ... mi is kipróbáltuk. (Elképzelhető, hogy ezzel nem mindenki fog egyetérteni, mindegy leírom :-))) Ennek a lényeg, hogy nem hagyod hosszan sírni a gyereket, folyamatosan bejárkálsz, bizonyos időközönként (1, 2 percenként) ebből a gyerek tudja, hogy a közelben vagy, mert ha hív mész. Fontos, hogy ne vedd ki a kiságyból úgy vigasztald meg. Az első éjjel 1 óra után aludt el Blanka, a második éjjel 15 perc után. Most már 3. hete egyszer sem kelt fel pedig a 14-15. foga is áttört (ma reggel vettem észre). Se Nurofent nem kap éjszakára, se Viburcol kúpot. Azóta aludt már a nagymamáéknál - valentin napkor - náluk szintén végig aludta az éjszakát.
Sokáig vártam vele, hogy megírjam, mert nem akartam elkiabálni, hogy végre 11-12 órákat alszunk egyhuzamban, de úgy láttam most már megosztom másokkal is.

13 megjegyzés:

  1. Szia Timikém!
    mikor olvastam a soraidat, annyira magamra/magunkra ismertem, és tudom, rengeteg anyuka társam van ezzel így... Mikor tudod, hogy valami rossz, tudod, hogy nem ezt kellene tenned, de egyszerűen valahol a kudarctól félvén (és valljuk be, kicsit a saját pihenésünket és idegeinket is féltvén) nem vágunk bele a le/visszaszoktató programba. Pontosan ugyanezt csináltam/csinálom, mikor két éjszaka úgy sikerül elaltatnom a gyereket, hogy az ágyában, és egyedül (igaz ott vagyok mellette) és először 1 óra, majd 30 perc alatt alszik el, és akkor a harmadik nap egyszerűen nem érzem magamban az erőt, a türelmet és a kitartást, és a cél előtt feladom, és a könnyebbik megoldást választom: ölembe veszem, énekelek neki, és 10 perc múlva alszik. Sajnos nálunk Lili lefekvéskor vagy éjjel sokszor csak engem fogad el (néha meg csak az apját! ki érti?!?!?! ) De lám, van élő, valós pozitív példa, és nem az ismerős ismerősének a szomszédja, aki hallott már olyat, akinél bevált :-) Szóval köszönöm, én részemről vettem az üzenetet, és erőt merítettem, ezennel ünnepélyesen megfogadom, hogy kitartó leszek (nem ma, mert ma délután valami miatt nagyon nehezen aludt el... :-/ ) De holnap, becsszóra :-))))
    És a szülőké mellett azt hiszem, Blanka ellenőrzőjébe is bekerülhet ismét egy hatalmas piros pont :-))))
    pusz
    e

    VálaszTörlés
  2. Drága Edinám!
    Köszönöm aranyos vagy :-) de nem okoskodásnak szántam, csak gondoltam megírom, nálunk hogy volt. Azt hiszen Blankát tényleg megilleti a piros pont, mert egyre jobban látom, vele bizony sok minden könnyen ment/megy. Igaz én elég következetes vagyok és első perctől úgy szoktattuk Blankát ahogy majd később mi szeretnénk hogy a dolgok működjenek.
    De tudod minden család/szülő/gyerek más. Van aki nem tudna egy éjszakát sem a gyereke közelsége nélkül tölteni (erről már írtam egy hosszú postot amikor egy ismerős kioktatott, hogy miért altatom a gyereket külön szobában), van olyan gyerek akivel bármit csinálnak akkor sem akar az édesanyja nélkül aludni!
    Szóval úgy csináld Lilivel is ahogy a szívednek/lelkednek is jó!
    puszillak

    VálaszTörlés
  3. Szia/sziasztok:)
    Igen jó volt olvasni ez a postot, hogy Blanka és Szülei:) milyen ügyesen megoldották az átállást":) ...és hogy más is küszködik alvási problémákkal:)
    Tényleg nehéz egy síró/kérlelő gyerkőc mellett kitartónak lenni!
    Az elmúlt hetekben nekünk is szenvedés volt az esti elalvás - volt hogy napokig éjfélig is húztuk:( Csak nehézkesen sikerült visszaállni a szoktatott" alvásidőre. Sajnos, kitartás nélkül semmi sem működik egy gyerkőc mellett. Manipulatív kis lurkók:) néha tudtukon kívül:)
    Szerintem jó, ha a gyerkőc külön szobában alszik.. legalábbis 1-1,5 éves kor után tuti. Persze ez nem megy mindíg olyan könnyen (tapasztalat)! Mindenki maga érzi, hogy mi a jó....:
    A gyermek mellett aludni is NAGYON jó:)
    Ügyesek voltatok!
    cupp

    VálaszTörlés
  4. Soraidat olvasva helyedbe képzeltem magam. Nem csodálom, hogy a "könnyebbik utat" választottátok, nagyon fárasztó lehet éjjel virrasztani, nappal helyt állni. De nagyon ügyesek, és erősek voltatok. Én még mindig nem tudom, hogy ha lesz gyerekem, hogy fogok nappal létezni az éjszakai kelések miatt. Imádok aludni, és ha nincs meg a napi 7-8 órám egyhuzamban, akkor hulla fáradt vagyok másnap. Szóval nagy gratula, ügyik vagytok!!!!

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy rátaláltál a Számotokra megfelelő megoldásra, mert tényleg nehéz lehetett már. Nálunk tavaly volt 1 ilyen időszak, de Nekünk más vált be - azt hiszem :)- és most végre Mi is alszunk, bár Ricsi sohasem volt nagy alvó. De most átalussza végre az éjszakát. Gratulálok Nektek, mert ez nagy dolog volt, hiszen minden kezdet nehéz :)!

    VálaszTörlés
  6. Szia Timikém!
    jaj, dehogy vettem okoskodásnak, nagyon örülök, hogy leírtad, én meg erőt meríthetek belőle :-) szóval köszönöm még egyszer :-)
    puszi
    e

    VálaszTörlés
  7. Timi!

    gondoltam én is támogatlak lelkileg ebben az alvás témában. nekünk tavaly volt ilyen időszakunk, és sajna 5 nap kellett,és több órányi éjszakai sírás. de mi is ugyanígy csináltuk. a Madarász utcában van alvásklinika, ők adtak ki egy könyvet, amiben ugyanez a módszer van leírva.
    szép napot!
    ügyesek voltatok!!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól megoldottátok az alvásproblémát!Tényleg nagyon nehéz egy sírós éjszakai ébredős gyermek mellett kitartónak lenni.Mi is átéltünk pár ilyen éjszakát.Sok mindent kipróbáltunk már mi is, de minden kudarcba fulladt.De én a könnyebb megoldást választottam, amivel tisztában vagyok, hogy nem a legjobb mert később lesz még bajom vele,de akkor ezt láttam jónak Patriknál és én is tudtam pihenni. :)Egyéves korától beköltöztünk a gyerekszobába és azóta is mellettünk alszik a saját ágyában.És ha valami gubanc lenne akkor csak átnyúlok hozzá,megsimogatom, beszélek hozzá és alszik tovább.Említetted ezt a tv csatornát, tényleg jó :)Én a szuperdadát is néha megnézem, nagyon jól megoldja a problémás helyzeteket!Lényeg az , hogy Ti nagyon ügyesek vagytok :))

    VálaszTörlés
  9. Ne haragudj,de mindig elfelejtettem válaszolni arra amit korábban kérdeztél :)XVII.kerületbe lakunk!pusz

    VálaszTörlés
  10. Nagyon-nagyon ügyesek vagytok! Blankának innen is repül egy pirospont. Sajnos ez a módszer Zolikánál nem jött be (igaz más sem) ... így csak abban bízhatom, hogy egyszer magától rájön: aludni jóóóó...

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok Anyukák!
    Köszönöm a biztatást, nagy jól esik. Ezt a módszert azért mertem kipróbálni mert szakember segítségével csinálták végig a tévé műsorban is, olyan gyerekeknél akik tényleg nem akartak aludni/elaludni. Nálunk közzel-hellyel jó volt Blanka alvása, ez a pár hónap viszont eléggé fárasztó volt. Mert nem arról szólt a történet mint előtte, hogy fogzáskor van 1-1 rossz éjszakánk, fel ébred a gyerek, megyek, megnyugtatom ... vagy szopizós korában ébred mert éhes akkor megetetem és utána alszik. Hanem felkelt éjfélkor és nem lehetett visszarakni. Tudom sokan vannak hasonló cipőben, új dolgot nem mondtam azzal, hogy baromi nehéz és fárasztó hosszú távon az éjszakázás.
    Én pedig úgy vagyok mindennel, aki olvas az már ismer, hogy ha valamit nem akarunk a végtelenségig csinálni megoldást keresünk. Egyébként aludtam volna Blankával, szerintem még apa is ha lehetett volna, de nem tudtunk ... ő nem az a fajta gyerek!

    VálaszTörlés
  12. Hát ez tényleg húzós lehetett, főleg, ha Blanci igazán veletek se nyugodt meg és aludt egy perc alatt vissza. Ügyes voltál, hogy kitaláltad: Mi a helyes megoldás és mi a jó Blankának és mi nektek! Na meg hogy kitartottál mellette, ez az igazi nagy szó! Szerintem örökérvényű recept nincs, minden gyerek és anya más, mindenkinek saját magának kell rálelnie a receptre... És tudom, hogy ezt te is épp így gondolod! Nagyon sok puszi az ügyi bogyó Blancinak és az ügyes szüleinek!

    VálaszTörlés
  13. Köszi Eszter! Nektek is millió puszi!

    VálaszTörlés