2008. február 14., csütörtök

Az első jelek, és az első orvosi vizsgálatok

A mell feszülése és fájdalma már a második héten érezhető volt nálam, de úgy gondoltam, hogy ez a melltartóm miatt van, így mindegyikből kivágtam a merevítőt :-) valószínűleg a megtermékenyüléstől kezdve éreztem ezt a fájdalmat. A következő jelek amelyeket már komolyan vettem, émelygés és undor a szagoktól. Francia sajtokat száműzni kellett a hűtőből, mert nem tudtam a hűtő közelébe menni. A 4. héten végig rosszul voltam, az összes terhességi tünetet produkáltam: fájt a fejem, émelyegtem, hánytam, feszült a mellem, aluszékony voltam, és éhségrohamok gyötörtek …. sajnos picit vérezgettem is.

Az 5. hét sokkal jobban telt, mint a 4. már nem hánytam, nem fájt a fejem reggeltől estig, és nem is véreztem. A 6. hétben, a harmadik napon volt egy pici vérzésem, ezt említettem a leendő orvosomnak is. Bár ő mindig azt mondta, hogy nem lát vérzést ... utólag kiderült, hogy az aranyerem rendetlenkedett a vitaminok hatására ugyanis csúnya székrekedéssel küzdöttem.

Az első orvosi vizsgálat … 2007. november 27-én volt. Picit izgultam, több dolog miatt is, még nem találkoztam ezzel a doktor bácsival, kíváncsi voltam minden rendben lesz-e.

Gondolatok: "Remélem egymásra tudunk hangolódni a doktor úrral, és aranyos lesz. Remélem, hogy a babával nincsen semmi baj, nem méhen kívüli, és nagyon jó lenne, ha hallanánk egy kis szívhangot is. Mindegy, hogy fiú lesz vagy kislány, csak egészséges legyen … Az első számítások szerint 2008. július 26 és 30-a között várható, hogy megszületik. Már most nagyon várom azt a percet, amikor a karjaimban tarthatom."

2007. december 3.

Már túl vagyunk 2. orvosi vizsgálaton … hát kisebb meglepetések értek „bennünket”. Először is, az első orvosi vizsgálat alkalmával megismerkedtem az orvosommal aki rögtön nagyon szimpatikus volt, megvizsgált, rákszűrést csinált. Megállapította, hogy terhes vagyok és val’szeg annyi idős terhes vagyok, mint mondtam. Én akkor 6 hetes terhesnek gondoltam magam. UH-vizsgálatot az első alkalommal nem csinált, úgy gondolta, hogy inkább 1 héttel később visszahív a kórházba és akkor majd ott csinál UH-t, mert az már sokkal izgalmasabb lesz. Többet látunk, nagyobb lesz a embrió … stb.

Közben minden lényeges dolgot megbeszéltünk: vitaminok szedése, folsav szedése, védőnő – kiskönyv kikérése, háziorvos felkeresése, laborvizsgálatok elkészítése, fogorvos.

Mivel a magánrendelésén voltam, ezért a vizsgálatért 8.000 Ft-ot kellett fizetnem. 1 héttel később találkoztunk a kórházban reggel fél 9-re kellett mennem.

Remek kis hányingerrel indítottam a napot, a kocsiban nagyon rosszul voltam … már régen volt ilyen, csodálkoztam is. Bálint azt mondta, hogy biztos izgulok amiatt vagyok rosszul. Én szerintem ez butaság …

A doktor úrra nem kellett hála az istennek sokat várni, bár vizitelt így azért késett egy kicsit. A vizsgálóban gyorsan neki is láttunk az UH- vizsgálatnak … nagyon izgi volt, annyira kíváncsi voltam, hogy mi lesz mit fogok látni. Él-e, a helyén van-e … stb. A legjobb, hogy a Bálint is bejött és ő is végig nézte az ultrahangvizsgálatot és ugyanazt a boldogságot láttam a szemében, mint amit én is éreztem. Hihetetlen öröm, boldogság töltött el, annyira jó volt látni, a pici embriót. A doktor úr mindent elmagyarázott, hogy mit látunk a monitoron, először egy kis pacának tűnt, majd jól kinagyította és akkor már szinte minden látszott :-) Hallottuk a szívhangját, úgy kalapált, doktor úr azt mondta, hogy egy picit gyorsan is, de ez azért van mert nagyon gyorsan fejlődik ebben a szakaszban. Láttuk a végtagkezdeményeket, és hihetetlen de mozgatta őket, sőt izgett-mozgott olyan kis eleven volt. Idáig is szerettem Őt, de ebben a pár percben még jobban a magaménak éreztem, még inkább imádtam, valami fantasztikus érzés … 21 milliméter volt, az orvos szerint nagy 7 hetesnek, ugyanis számításaim szerint 7 hetes terhes voltam. Az doki szerint és persze a baba méretei szerint is inkább 8 hetes 5 napos. Vagyis van kb. 10 nap diffi :-)

Nem tudom, hogy miként lehet ilyen, hogy tévedhettem, én mindig pontosan írtam a menzeszem dátumát, minden információt feljegyeztem magamról … lehet hogy a költözés izgalmaiban valamit elírtam? Vagy csak egyszerűen nem 14 napra van nálam a peteérés, hanem jól előbb??? Nem tudom … :-))

Mindenestre a leleten ez áll: Gravid uterusban egy élő, jó szívműködést mutató embryo látható. CRL: 21,4 mm


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése