2010. szeptember 17., péntek

Zalakaros

Mint ahogy, az előző bejegyzésemben írtam, szuper pár napot töltött együtt a család egy újabb minivakáción, Zalakaroson.
Előzményekről röviden:

Már sokszor írtam, hogy idén sajnos hosszabb nyaralásra nem futotta a családi kasszából, külföldi nyaralásra meg még inkább nem. Igaz a család összedobott egy szép kis összeget a szülinapomra, hogy menjünk el valahova. Egy ideig agyaltunk, hogy kettesben vagy hármasban utazzunk-e? És nem azért, mert nem akartunk Blankával menni, hanem akárhova én nem fizetek be egy csomó pénzt. Nekünk fontos, hogy a gyerekkel való nyaralás azért ne legyen egy tortúra, mi is pihenjünk, esténként ha már elmenni nem is tudunk, legalább legyen hova kiülni (terasz). Blanka külön szobában aludjon és tudjunk még ezt azt csinálni, ha már Blanka az igazak álmát alussza. Az ilyen nagyon exkluzív bababarát családi lakosztályos szállodák pedig az anyagiak miatt voltak kilőve.
Még nyáron szóltam Claunak, hogy ha bármilyen ötlete van, bátran bombázzon vele, mert ő Magyarország nyaraló/üdülő, kiránduló helyeiben nagyon otthon van. Szinte már minden valamire való szállodát bejártak, fejből tudják, hova érdemes menni gyerekkel. Szóval tippek jöttek rendesen. Balatont kilőttük, mert tavaly ott voltunk és ha nagyon akartunk volna, idén is mehettünk volna ingyen is, ezért fizetni nem akartunk.
Aztán egy kis idő múlva, Clau küldött egy mailt, amiben egy Zalakarosi üdülési lehetőség volt mivel nekik üdülési joguk van, állandóan megtalálják őket ezek a nagyon kedvezményes ajánlatok.
Megnéztem az apartmanházat és rögtön tudtam, hogy nekünk ez nagyon megfelelő lenne 2 szintes, külön háló Blankának, külön nekünk. Lent a nappaliban van tévé, ha Blanka alszik mi még tudunk tévézni nem zavarjuk őt, kint saját terasz, kitudunk ülni esténként beszélgetni, iszogatni, vacsizni ... stb. Ára pont ideális és marad minden másra is pénzünk (kirándulni, múzeumba menni, étteremben enni, fürdőzni). Megbeszéltük apával és pikk-pakk lefoglaltuk a helyet, egy kikötés volt, hogy egy 20-30 perces beszélgetésen részt kell vennünk és csak szeptemberben mehetünk - de azt is mi választhattuk meg, hogy mikor szeptemberben.

Nos így jutottunk el oda, hogy szeptember 13-án megérkeztünk a Szabadics Apartmanházba Zalakarosra. A szállásunk tényleg olyan volt mint az ajánlatban és a honlapjukon. Nagyon jól felszerelt, szuper kis házunk volt semmiben sem szenvedtünk hiányt, hotel színvonala volt ...
És ami a legfontosabb - ami miatt napokig izgultunk - tökéletes vénasszonyok nyara volt a 4 napban. Hogy ilyen mákunk legyen? komolyan nem hiszem el. Az idén 3x utaztunk el, és mindhárom alkalommal kifogtuk a nyarat. Olyan boldog voltam, madarat lehetett volna velem fogatni.
Blanka végig egy tünemény volt, mindenki imádta, a szomszéd házban lakók mindig integettek neki, bárhova mentünk, legyen az fagyizó, étterem vagy fürdő mindenki őt bámulta, hogy milyen aranyos kislány és milyen szép ... megállás nélkül dumált, olyan mondatokat alkotott, hogy apával egyfolytában nevettünk :-))) úgy látszik igazi kis cserfeske lesz végül belőle!!!

Az első nap fele, sajnos az utazással telt, így a maradék időnkben feltérképeztük Zalakarost, voltunk a "híres" kilátót megnézni, kajáltunk a főtéren, sétáltunk a parkokban, fagyiztunk.
Másnap délelőtt volt a betervezett 20 perces beszélgetés, ahol 1 óra 15 percben(!) sem sikerült minket meggyőzni, hogy milyen remek befektetés az üdülési jog :-) Bálint elég szemtelen módon, de tök jogosan a végén beszólt az amúgy is erőszakos ügynökasszonynak, hogy nem tud minket meggyőzni és mennénk, a gyerek fáradt, éhes ... meg egyébként is, lejárta a rá szánt 20 percünk :-)
Talán csak ez az 1 óra volt az egyetlen olyan esemény, amikor kedvünk nem volt a toppon, mert még mi éreztük magunkat kellemetlenül, más bunkó viselkedése miatt.
De miután megérkeztünk a Kápolnapusztai Bivalyrezervátumba, már semmi sem tudta elvenni a kedvünket. Egyébként is tiszta nyár kerekedett ... sütött a nap, együtt voltunk, jó levegőn, szép helyen, kell ennél több? Itt volt Blanka első igazán vicces dumája:

Blanka: Nézd Anya, látod? Oroszlán!
Én: Nem Kicsim, szürkemarha. :-))

A bivalyrezervátum után elmentünk ebédelni, majd ebéd után bejártuk a Kis-Balaton környékét. Szerencsére Zalakarostól kocsival minden nagyon hamar megközelíthető volt.
A Kis-Balatoni táj számomra olyan gyönyörűséges volt, romlatlan, csendes, fantasztikus élmény. Rengeteget sétáltunk, játszótereztünk ... így estére Blanka hulla volt. Egyébként sem kell esténként altatni, de itt épp hogy a teste elérte az ágyat, már aludt is :-)
A szerdai napot úgy terveztük, hogy egy kicsit messzebbre is ellátogatunk. Igazából nem akartunk teljesítménytúrát csinálni, de az egy helyben nyaralás nem igazán jellemző ránk. Vagyis medencében ücsörögni mi nem tudnánk, Blanka sem bírná, meghalna az unalomtól :-) Bálintról pedig ne is beszéljünk :-)
Szóval szerdán felkeltünk, reggeliztünk és indultunk Keszthelyre, de nem siettünk, nagyon komótosan élveztük ki a helyet. Megkávéztunk a Festetics kastély kapujában, majd végig jártuk bent a kastélyt, a végén pedig nagyot sétáltunk a több hektáros angolparkban. Nagyon szép volt, tényleg megérte.
Szerintem remekül időzítettünk mindent, mert Blanka alvásidejét, mindig az "üresjáratokban" oldottuk meg. Amikor aludt, gyorsan beültünk valahova enni, vagy éppen utaztunk egyik helyről a másikra.
A kellemes keszthelyi sétánk után, Kehidakustányba mentünk fürdőzni. Nem mondom, hogy rossz volt, de semmi érdekes. Rájöttünk, hogy mi inkább nyáron a kánikulában szeretünk strandolni azt is inkább kint. Bálint 3-4x a sodrómedencében körözött, majd úszkált kicsit, de másfél óra múlva benyögte: Most kezdtem el unatkozni :-)))
Na mondom, tiszta szégyen, hogy fürdővárosba jöttünk "nyaralni" :-)) Persze ettől függetlenül jól éreztük magunkat, de ez a pár óra pancsolás pont elég volt, ez a nap is teljesen kivette minden erőnket és hullafáradtan mentünk haza.

Csütörtökön délelőtt kellett elhagyni a szállást, így a reggel már aktívabban telt, mint az előzőek. Valahogy pakolásban az utóbbi 1-2 évben nagyon profi lettem, magam is meglepődtem, de 1 óra alatt útra készen voltunk.
Az utolsó napra, a telepakolt autó miatt, nem nagyon terveztünk már kirándulást, de Bálint unokatestvért Adrit és a férjét Miklóst meglátogattuk Nagykanizsán. Kanizsa is csak 20 percre volt Zalakarostól.
Náluk is nagyon jól éreztük magunkat, finom süteményekkel vártak minket, majd elmentünk egy étterembe ahol megebédeltünk. Ebéd után, és Blanka látványos fáradtsága miatt, hamar búcsúztunk és hazafelé vettük az irányt. Ismételten jól időzítve, mert szinte végig aludta az utat.

Mindent összevetve remek nyaralás volt, nagyon rövid, tényleg csak mini:-) de élménydús és úgy érzem feltöltöttem a lelkem ... remélem kitart jövőnyárig :-))))))

Zalakaros:

Apartman:

Bivalyrezervátum:

Kis-Balaton Ház, Kis-Balaton

Keszthely, Festetics kastély

Kehidakustány:

Adriéknál, Nagykanizsán:

1. Nagyon szerencsétek volt az idővel, igazán klassz helyeken jártatok. Zalakaros-Keszthely-Bivalyrezervátum-Kis-Balaton...tavaly mi is bejártuk ezeket a helyeket - igazi feltöltődés a kikapcsolódás, a kiszakadás a hétköznapi mókuskerékből...
    Fantasztikusak a képek is, nagyon szép család vagytok így hármasban :-)!. És hogy Blanci már miket dumál :-)...

2. Szia Eszter!
    Nagyon aranyos vagy :-))
    Hát igen, tényleg szuper volt kimozdulni és együtt lenni, szép helyeken járni. Kár, hogy nem tudunk sűrűbben elmenni.
    Hú, Blanka nagyon vicceseket mond már, mindenhez hozzászól, egyfolytában véleménye van. Azon gondolkoztam, hogy néha jó lenne egy kandi kamera, hogy felvegye :-))

3. Ááá, írtam az előbb egy hosszú bejegyzést, de nem küldte el. A lényege az volt, hogy nagyon örülök, hogy jót ajánlottam, izgultam egy kicsit. Blanka beszólásán jót nevettem, na és az a gumicsizmás szerkó nagyon édes, olyan nagylányos. :-)

4. Imádom a fotóitokat! Nagyon édesek vagytok rajtuk mind a hárman! :)
    És nagyon tetszik, hogy ennyi élményt tudtok nyújtani Blankának!
    Remélem, azért Ti is tudtatok pihenni!

5. Szia Timi!
    minket is folyamatosan "bombáznak" ilyen ajánlatokkal (minivakáció előadással - bár nekünk már eleve 1.5 óráról beszéltek...) ám ezidáig kicsit vonakodtam, de komolyan, meghoztad a kedvemet :-) - már csak apát kell meggyőznöm ;-) Igaz, Blanka már sokkal "nagylányabb" Lilinél; nálunk még nem sok értelme van a múzeumlátogatásnak... :-/
    Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült ez a mini vakáció, és micsoda mázli, hogy kifogtátok a jóidőt :-) Nagyon klasszak a képek! :-)
    Remélem hamarosan találkozunk, és meghallgathatom a személyes élménybeszámolót is :)
    pussz
    e

6. Szia Clau!
    Jaj, velem is előfordult egy jó párszor, hogy írok egy tök jó kommentet aztán valamiért nem küldi el. Nagyon dühítő! :-(
    Köszönjünk tényleg a Zalakarosi tippet és a lehetőséget, hogy tovább küldted nekünk. Nagyon jó volt :-)) még annyi mindent akartam írni, de a végén, inkább nem tettem. Pl. minden este a szomszéd csárdában lagzis/táncos zenés est volt. (lagzis alatt inkább a zenék stílusát értem) és elég jó hangulatunk volt, -rosét iszogattunk :-))))), annyit röhögtünk esténként :-))Szóval tényleg nagyon jó volt. Blanka pedig angyal volt, de komolyan. A velünk szemben lévő apartmanban, igaz 3 pici gyerek volt, de mi már rég lefektettük Blankát, ők még mindig ott rohangáltak, kiabáltak este. Látszott a nagyszülőkön, hogy nekik ez baromira nem tetszik. Csodálkoztak is, hogy mi mennyivel szabadabbak vagyunk esténként. Blankával tényleg nagyon könnyű ... áldom az eget, hogy így szoktattam!

7. Köszi Edit, aranyos vagy. Sajnos a képeket most nagyon rossz minőségben tettem fel. Szóval most nem is olyan jók, mint amilyenek igazából. Amikor lekicsinyítettem a fotókat, valami filter be volt állítva és mindegyik kép tök homály ... De nem fogom újra fel rakni ez már így marad :-)))))
    Egyébként igyekszünk Blankának, mindent megmutatni a nagyvilágból a kereteinken belül. Bár többet tudnánk ...
    Ha megnyerjük a Lottó5-öst akkor világ körüli útra megyünk az már biztos :-))))))))))

8. Szia Edina!
    Nekünk ez a hét most nem jó, de a jövő hét tökéletes lenne. Sajnos a héten már be van tervezve egy baba-mama találkozóm, és egy temetés is. Úgy hogy lőjük be a jövő hetet. OK?

Előadással egybekötött nyaralás: Egyébként szerintem ha elég ügyes az ember és határozott akkor hamarabb is végez mint másfél óra egy ilyen előadással. De nálunk azért volt másként, mert 20 percről volt szó. És az elején, én nem mentem Bálinttal, így viszont ez nem tetszett nekik. Hiába hivatkoztunk arra, hogy a gyereket nem fogjuk tudni lekötni, 20 percig nem ül egyhelyben, nem érdekelte őket.
    Ha legközelebb mennénk, tuti beülnék a gyerekkel, mert így vették a jogot, hogy 2x elmondják ugyanazt, 1x Bálintnak, majd nekem.
    Arra hivatkoztak, hogy ezek az ajánlatok csak pároknak szólnak :-)))

Egyébként szerintem Lilivel is lehetne már menni múzeumba (pl.: természettudományi), mi Blankával elég korán mentünk már mindenfelé. Sőt van ismerősöm aki már sokkal hamarabb is járta a múzeumokat mint mi, mármint fiatalabb volt a gyerek 1 éves max. És el volt a kislány, igazából minden leköti őket, ami új. :-) Legalábbis én így gondolom :-)

9. Szia Timi!
    Örülök, hogy Nektek is jutott a nyárból és a nyaralásból, ha vissztekintesz :)!
    A bivalyoknál, a kis Balatonnál, Kezsthelyen és a vizes játszótéren Mi is voltunk, és Ricsi is borzasztóan élvezte, mert az órákig tartó fürdőzést Ő sem bírja. Mi ezért passzoltuk is Kehidát.

10. Zalakaroson tavaly meg tavaly előtt nyaraltunk,idén pedig mi is voltunk Kehidán.
    Én szeretem Zalakarost,de az Uram azt mondta,hogy ne mindig ugyan oda menjünk(mondjuk teljesen igaza van!!!)
    Szép helyeken jártatok,és látszik,hogy jól is éreztétek magatokat!

11. Kriszti!
    Képzeld a nyaraláson jöttem rá, hogy Ti is ezeken a helyeken jártatok, mert emlékeztem a képeidre. Méghozzá a vizes játszótéren esett le, hogy én ezt már láttam valahol :-)))))))) Ááá akinek kisgyereke van az tudja, hogy csak fürdőzni nem lehet egész nap. Nem csak azért, mert a gyerek megunja, hanem egy olyan felfokozott figyelem/koncentráció az egész. Komolyan belefáradsz agyilag. A gyerek minden lépésére, mozdulatára figyelni kell, és itt ezt tényleg szó szerint értem!

12. Szia Zsófi! Megértem a férjedet :-))))), szép hely Zalakaros, de én sem tudnék ott sokáig lenni, vagy sokszor menni. Nekem azért elég picike városnak tűnt és lássuk be a fürdőzésen kívül semmit sem lehet nagyon csinálni. Nekünk ezért is volt muszáj sokat menni, hogy érdekesebbé tegyük a gyerek és magunk számára is ezt a pár napot :-)De tényleg jól sikerült, jól éreztük magunkat!

13. Hát ebben teljesen igazad van!!!Ott sajnos tényleg lehet azt mondani,hogy az ég világon semmi nincs a fürdőn kívül...
    Max a kirándulás!
    Nálunk Pepével nincs gond a strandon,mármint a fürdéssel.Egész nap bent lenne ha lehetne.Az viszont tény,hogy valóban nagyon kell figyelni.
    Kehidán voltunk úgy,hogy reggeltől estig(zárásig 8-ig),de Peti még mindig vissza akart volna menni a vízbe:)
    Igazi vízicsibe:D

14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

15. Blanka is nagyon víz imádó, rák, vagyis vízjegyű, rá is illik :-) De talán jobban szereti a tavakat, ahol lehet a pancsolás mellett sarazni, és ha kedve van ki-be rohangálhat. Itt azért annyira nem engedhettük őt szabadjára. Kint pedig nem volt olyan jó idő a fürdéshez, nem mertük bevállalni, így csak bent pancsoltunk.