2008. április 17., csütörtök

28. hét, a 3. trimeszter!

Most jöttem csak rá, hogy én már a harmadik trimeszterbe léptem. Juppijééééééé!
Vagy ne örüljek ennek ennyire?
Most kezdődik a java a terhességnek ...
Hát igen a harmadik trimeszter az tényleg sok mindent tartogat még számomra, főleg a testemnek. Bár a lelkemnek is ... egyre furcsábban viselkedünk. Én is Bálint is.
Mondtam neki, hogy néha úgy érzem depis vagyok ... erre azt kérdezi, miből gondolod, hogy az vagy, miért lennél az? Erre a válaszom az volt, hogy annyi minden nyomaszt ... mire ő: engem is!
Mégis miért tartja magában a férfi a problémákat? Nem értem, talán nekünk azért is könnyebb, mert ha úgy tetszik mi jól kisírhatjuk magunkat, vagy hisztizhetünk ... de legalább beszélünk róla. Ő nem ilyen, nem beszél a félelmeiről az aggodalmairól ... de most már végre bevallotta, hogy azért őt is nyomasztják bizonyos dolgok.

Hazugság lenne azt állítanom, hogy nem vagyok besz....va az előttem álló kihívásoktól. Mint bejegyzésemben kezdtem a harmadik trimeszter igen sok mindent tartogat még nekem ... ebben a szakaszban fog a testem még jobban változni, és ebben a szakaszban ismerem meg a szülés, egy aprócska kisember világrahozatalát.
Olyan furcsa ... Úristen még bele sem gondoltam idáig. A baba már csak nő, mert szinte már minden kifejlődött rajta. Pontosan megfogalmazni nem is tudom, inkább jöjjön a szakirodalom a 3. trimeszterről :-))

"A harmadik trimeszterben számtalan tünettel találkozhatsz: gyomorégés, székrekedés, aranyér, vizelettartási problémák, visszér, vizesedés és olykor bőrviszketés. De ebben a trimeszterben vár rád a szülés élménye is. Melleidből ekkortájt már némi kollosztrum ürülhet, ez az előtej, ami majd a szülés után közvetlenül is kiválasztódik, és elképesztően magas zsírtartalma és immunanyaga miatt pár korty is elég lesz belőle újszülött babád számára. Az, hogy tapasztalsz-e már most tejkiválasztást vagy sem, semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy később tudsz-e majd szoptatni, emiatt ne aggódj! Orvosod mostantól lehet, hogy már kéthetente látni szeretne. Ha eddig még nem jártál szülésfelkészítő tanfolyamra, ideje utána nézned, mire is számíthatsz a vajúdás, szülés hosszú és fárasztó órái alatt.
A kicsi szemei már részben nyitva vannak és érzékelik a fényt. Szempillái és szemöldökei folyton csak nőnek, miközben a zsírraktárai egyre jobban feltöltődnek. Ha kisfiad lesz, heregolyói mostanra már a herezacskóban várakoznak. Az ilyentájt született babáknál már 10 közül 9 életben marad, persze orvosi segítséggel és folyamatos megfigyeléssel. Porontyod méretei: 38-41 centi és több, mint egy kiló."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése