2009. február 4., szerda

Blanka hétköznapjai és egyebek

Már nagyon régen nem írtam Blancika mindennapjairól, közös programjainkról.
Igazából nincs sok időm gép előtt ülni, mert január óta megváltozott az itthoni rend :-) Így például mindennap főzök. Az első félévet úgy csináltam végig, hogy ebédet rendeltem az egyik ebédszállító cégtől, ugyanis nem voltam magamban biztos, hogy képes leszek egy pöttöm bébi mellett ellátni a háztartást, főzni, mosni, takarítani... stb. Persze később rájöttem, hogy egy pöttöm mellett minden könnyebb, igaz akkor még én nem voltam elég erős.
Bizony akkor jól jött, hogy a szülők néha besegítettek egy-egy ebéd megfőzésével. Nos, most már - megannyi sorstársamhoz hasonlóan - magam oldom meg ezt a feladatot és elkell hogy meséljem Blanka mellett mindent lehet csinálni. Ezt sem hittem volna az elején. Sőt számára sokkal izgalmasabb, ha anya tereget, vagy porszívózik, főz mintha ülne és nézné a tévét, vagy leül a számítógép elé. Na akkor már rögtön nyekergés van, úgyhogy ilyen bejegyzések írásakor legtöbbször alszik az édeske.

Apropó alvás; alvási szokásunk szerintem most egy időre kialakulni látszik, bár mint sok anyukától hallottam, ez is ideig óráig, mert a szokásaik és a rendszerük még jópárszor változni fog. Jelenleg napi 3x alszik, egyszer 9-10-ig, majd van egy 12-13 óráig alvás, majd egy délután 15-16 óráig tartó pihi. Éjszaka szépen alszik Chamomilla Vulgarisszal (homeosbogyesz), 1x kell hajlnalban szopizni. Néha, ha engedi - vagy nagyon fáradt - bár nem mindig, akkor egy délután fél6 körüli alvást is beiktatunk. Ez azért jó, mert akkor teljesen kipihent a fürdésig nincs nyűglődés, boldogan várjuk apát haza.

Apa, hát igen, Ő az isten ... ha meglátja Blanka, prérifarkas vonyításba kezd, ez a hang jelent számára mindent ami szuper, amit szeret ... amit meg akar kaparintani. Szereti megtépázni apa dús sörényét, megrágni az orrát ... ja és imádnak lázat mérni közösen. Ezt már tökélyre fejlesztették.

Beszéd: HÁT egy dumagép, egyszerűen be nem áll a szája, magyaráz megállás nélkül, hajnalban nem sírásra kelek, vagy nyögésre hanem arra, hogy a gyerek 3 és 4 óra között hangosan beszél. Most pl ezt: KÁ-KÁ-KÁ, vagy még KÁ-KÁ-KI, mindent olyan változatos hanglejtésben, és nyelvöltögetés kíséretében, hogy az apukájával megtudnánk zabálni.

Zabálás ... hát ez is szuperul működik, erről már több ízben beszámoltam, hogy szépen eszik, nem kell tömni, mindent megeszik bármit adok neki. Legyen az cukkini főzelék, vagy paradicsomos krumpli, vagy céklás krumpli, vagy répás-rízs. A felsorolt étkek mindegyikét én is megkóstoltam, hááát borzasztó egyik másik, nem is értem, ő hogy eszi olyan jó ízűen :-)
Egy biztos megfogadtam, soha sem fogom beleerőltetni az ennivalót, most már egyre jobban biztos vagyok benne, hogy ha kedvesen beszélgetek vele evésközben sokkal szívesebben eszik ő is. Megfigyeltem, ha nem szólok hozzá, mert mondjuk nézzük közben a tévét vagy csak néha egy hammmmmm-ot nyögök nem eszik olyan ügyesen. De ha végig mondom neki, hogy egyél drágám, hamikázzál, ügyes, milyen szépen eszél, nagyon ügyes vagy, húúú de finom ... stb. hatalmasra tátja a száját és már várja a következő falatot.
Egyetlen dolog tudja csak kizökkenteni a BabyTV-n a szülinapos zene. Na ha ezt meghallja, szerintem még levegőt sem vesz ... rátapad a képernyőre és amíg szól a zene addig vissza sem fordul hozzám, hiába szólítom a nevén.

Új tudományok: a mászás tudományát próbáljuk elsajátítani, már nagyon ügyesen feláll négykézlábra és próbálna is elindulni, de vagy egy pofára csúszás lesz belőle vagy egy nagy hisztivel kísért pofára csúszás. Ilyenkor mindig megvígasztalom és együtt próbáljuk a mászást. Hát imádja, tetszik neki a mászás, vigyorog mint a vadalma közben, ezért is akarja mindenáron megtanulni. A járókában (most már elég keveset van benne, inkább csak reggel) megfogja a léceket és felemelkedik, valószínűleg nem sokára megtanul feltérdelni, ha ez bekövetkezik itt lesz az ideje majd az ágyakat leereszteni.

Bűncselekmény: túl vagyunk életünk első lopásán is :-) voltunk múlthéten az IKEA-ban a nagyival és nagypapával, anya ahogy tanulta az OKOSBABA.hu-n a vásárolni szándékozó játékokat előbb megmutatta Blankának és amelyiket ő kiválasztotta csak azt vettük meg.
Így is történt, egy kék elefántot választott. Blancika örült neki, elrágcsálta szokásához híven, majd elaludt vele. Pénztártól való távozás után, mikor az ajtóban öltöztettem, észrevettem, hogy Blankánál maradt az elefánt, és nem fizettük ki. Persze mielőtt mindenki összeráncolná a homlokát egy 60 Ft-os kis vacak az egész, talán az IKEA sem roppan bele.

Barátok: még nem volt időm beszámolni arról, hogy két hete meglátogattuk Maya barátnőnket, (képek a Maya élményekkel teli mindennapjai blogon megnézhetők) aki egy tündér édes leány. Már olyan nagy, legalábbis Blancihoz képest ... édesen beszél, bár még sok mindent anyukája sem ért meg. Blanka természetesen minden játékát szépen aprólékosan megcsócsálta, de hát jön a fogunk kérem szépen, úgy hogy nincs mit tenni. Egyébként nagyon jól éreztük magunkat, és egy újabb kölcsön szerzeménnyel tértünk haza, fürdőkarikával, amit Blancika nagyon ügyesen használ. Remélem Maya már meggyógyult és nem sokára ír a blogján. Innen is puszi neki.

Aztán van nekünk két fiú barátunk is Brúnó és Samu. Brúnó már nagy fiú ő már vagy még(?) nem foglalkozik Blankával. Bár ami késik nem múlik :-) De most még egy 4 éves mit foglalkozzon egy 7 hónapossal? De ott van Samuci aki 9 héttel idősebb és korban teljesen hozzánk illik. Vasárnap meglátogattuk őket és Samucival jól kijátszhatta magát Blanka. Persze még nem volt igazi közös játék, mert Blanka nem tudott utána mászni, Samu pedig már bejárja az egész lakást négykézláb. Ám, ha egymás közelébe kerültek, rögtön ment a simogatás és hajcibálás ... Végre Blanka is megtudta, milyen az ha valaki istenigazából belekapaszkodik a hajába. :-)) Remélem képeket majd kapunk és akkor megmutatom milyen édesek voltak.

Hát nagyvonalakban ennyi lenne most rólunk, pénteken betöltjük a 7. hófordulónkat ... a hetes szám szerencsés szám, misztikus szám ... mesebeli szám ... remélem meghozza a fogacskát is, a mászás tudományának igazi elsajátítását.

Puszi MINDENKINEK, csók a CSALÁDNAK...

6 megjegyzés:

  1. Blanka egy kis tünemény. Én is úgy szeretem, hogy amikor átmegyek, rögtön beszél hozzám, és persze vigyorog - bár kicsi korától mindig mosolygós baba volt. Hamarosan biztos mászni is fog, úgyhogy lehet pakolni! :)

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok Csajok:)!!! Már nagyon vártuk Gergővel a fejleményeket és meg kell mondanom, nagyon örülünk hogy ismét tudattál Blankáról:) Már most nagyon ügyes a kis Hercegnő! mi azért jóval lustábbak voltunk:)Cupp:)Gergő és anyukája

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok Csajszik!

    Nagyon jó olvasni, hogy mi minden történik Blankával :)
    Kívánok nektek élményekben teli mosolygós napokat!

    VálaszTörlés
  4. nagyon jó, hogy ilyen sokat írtál Blanciról - jó volt olvasni, hogy milyen új történések vannak nálatok! Blanka baba nagyon ügyes! Érdekes: Glória épp ugyanígy alszik :-), csak nálunk este már óriási hiszti van, ha nincs egy rövid alvás fürcsi előtt...(Ja: és Glória 3x is felkel éjszaka, de már azt hiszem megszoktam). Gratula a mászáshoz és szurkolunk a fogacskához!

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok Csajszikák!

    Remélem jól vagytok és messze kerül benneteket az influenza!!! Blanka nagyon ügyi vagy! Szerintem hipp-hopp menni fog a mászás!! Innen már egyszerű!! Beszélhetnél Mayával kaja téren!
    Puszi

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok LÁNYOK!!!

    Köszönjük szépen a dicséreteket. Mindenkinek nagy-nagy cuppantósat küldünk érte!
    Nagyon örülök, hogy írtál BEA, köszönöm, hogy olvasol. Millió puszi Gergőkének is.

    Mi jól vagyunk, még egészségesen, az influenza egyenlőre elkerül bennünket, de ezt sajnos nem lehet kivédeni, úgyhogy csak reménykedni tudunk, hogy így is maradunk.

    Puszi a bébiknek is!

    VálaszTörlés