2009. szeptember 10., csütörtök

Első este tej nélkül

Tegnap este lementünk a Duna partra vacsorázni, itt Blanka is jól belakmározott a mi sültkrumplis-pisztrángos ennivalónkból. Így mire hazamentünk, sejtettem nem fog egy korty junior tejet se inni.
Az igazat megvallva már napok óta csak 20-30 ml junior tejet ivott lefekvés előtt (pedig előtte nálunk nem volt nagy vacsorázás, 5-6 között szokott lenni egy kis uzsizás féle). Így érezhető volt, ennek véget akar vetni.
Tegnap este, lefekvés előtt, csak teát adtam neki, ebből pár kortyot ivott, mint a tej esetében. Az éjszakát tekintve semmiben sem volt változás, végig aludta.
Pár hónapja már próbáltam elméletben megreformálni az étkezését - tej helyett szilárd reggeli és vacsora - de jól tettem, hogy vártam, így magától hagyta el a május óta bevezetett "szopi pótlékot".
Még egy pozitív változás, tegnap végre a fránya 8. fog is kijött így most reménykedünk, hogy visszakapjuk a jól viselkedő Blankánkat :-)

3 megjegyzés:

  1. Gratula a 8.-ig fogacskához. Nagyon ügyik vagytok Timike, hogy nem kell a Blankát leszoktatgatni dolgokról.Tudják ezek a gyerekek, hogy mi kell nekik:-) Mi is így voltunk a tápszerrel meg a cumival is. Tápit 10 hós kora óta nem iszik. A dudut meg már csak alváshoz használja. Most a napközbeni cumisüveg elhagyásra várok. Képzeld ma nem vittünk cumisüveget csak itatót magunkal. Inkább nem ivott, pedig szomjas volt, mert nem volt cumisüveg.Ennyit a beváltnak tünt új itatóról:-)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy kijött Blanci 8. foga! Akkor ő most már nagylányosan vacsizni fog veletek! Mikor adsz neki rendes tehéntejet? Én most ezen dillemázok, mikor mennyit milyen vegyítésben?

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Bettyó: szerintem még ne mondj le arról, hogy ez az itató nem fog bejönni neki. Elfogadja, és ez fél siker. Nálunk a Maya csak abból ivott :-)) Egyébként pedig én is egyetértek a véleményeddel, okos kis manók a gyerekek :-)) tudják ők mikor kell mindent elhagyni. Erővel elvenni, leszoktatni őket bármiről lehet, de nincs értelme. Csak a saját helyzetünket nehezítenénk meg.

    Eszter: Bizony ám reggel együtt reggelizünk, ebédelni szinte egyszerre kell. :-)) A 10 órai hol van, hol nincs, ez függ attól, hogy mikor ébred. A múlt héten volt egy fél9-es kelésünk :-)))))))) Hurrááááááá! De ez olyan ritka :-( szóval ilyenkor nincs értelme kétszer etetni, mert 10-ig csak evett volna :-))
    Vacsizni úgy fogunk, hogy fürdés előtt 7-kor valamilyen szilárd ételt fogunk enni.
    Tehéntejet "ivásra" még nem szeretnék neki adni. Egyelőre úgy gondolom, hogy azok a tejtermékek: puding, tejföl, joghurt, túrórudi, sajt bővel elég még neki :-))
    Természetesen főzéshez használok tehéntejet, de az minimális szerintem, mint ahogy a fent felsorolt tejtermékekben sincs olyan mennyiségben. Ha allergiás lenne rá, már kiderült volna. Ám azért óvatos vagyok ... Pl.: reggelire szendvics mellé, junior tejet fog továbbra is kapni IKEA-s itatóból :-)

    VálaszTörlés